Flashback bygger pepparkakshus!
  • 3
  • 4
2021-03-23, 17:40
Medlem
vaccins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlapBass
Antar att twigdoll syftar på röd flugsvamp, vilket det också finns folk som mikrodoserar!

Hittar inte så mycket när jag googlar - vad är tanken bakom detta?
Citera
2021-03-23, 17:50
Medlem
Jag testade under en kortare tid att microdosera toppisar.
Jag körde två små svampar dag ett och två, och lät bli dag tre och fyra - sen började jag om.

Effekterna var inte storslagna men jag kände att jag fick det enklare med socialt samspel och blev något snabbare i huvudet när det gällde saker som inte behövde komplex tankekraft. Enkelt sagt flöt mitt arbete på något bättre än vanligt, dock så kände jag att saker där man faktiskt behövde tänka till blev betydligt svårare. Enkla multiplikationer i huvudet känndes välldigt mycket svårare än normalt.

Gillade det men slutade då svampskörden sinade, och min upplevelse var inte så betydelsefull att jag letat upp svamp på annat håll. Om man nu ska göra ett seriöst försök så tror jag att en viktig del är att man mixar sönder sina torkade svampar och väger upp sitt svamppulver noggrant (kanske fyller kapslar) så att man får en jämn dos varje gång man faktisk doserar. Inte kul att stå på jobbet och fundera på om man tog för lite, eller ännu värre - står där småtrippad.
Citera
2021-03-26, 23:49
Medlem
SlapBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Det var mer än vad jag visste. Stämmer detta så får jag väl ta fram kniv och gaffel och käka upp min spydighet.

Är dock fortfarande hyfsat säker på att det är psilocybin som TS frågade om.

Jo, med svamp så avses ju i princip alltid psilocybin.

Citat:
Ursprungligen postat av Jiren
Det var mer än vad jag visste. Stämmer detta så får jag väl ta fram kniv och gaffel och käka upp min spydighet.

Är dock fortfarande hyfsat säker på att det är psilocybin som TS frågade om.

Citat:
Ursprungligen postat av vaccin
Hittar inte så mycket när jag googlar - vad är tanken bakom detta?

För att ge svar på både Jiren och vaccin vad gällande microdosering av röd flugsvamp rekommenderar jag att kolla reddit, shroomery och andra forum gällande "microdosing amanita muscaria"(röd flugsvamp). Det är inte lika utforskat/utbrett som psilocybin men ska ha en slags ångestdämpande effekt som jag inte vill uttala mig om särskilt specifikt då jag själv ej har testat. Kan även tipsa om youtubern "Amanita Dreamer" som hade problem med svåra biverkningar från Benzodiazepiner och började dosera små mängder torkad röd flugsvamp istället och påstår att det har fungerat prima som en ersättning åt Benzo. Detta är även något som används av vissa psykiatriker som en sorts last resort då konventionell ångestmedicinering inte biter(går ryktet iaf). Viktigt att notera är att det verkar vara viktigt att torka flugsvampen innan man äter den för att minska den toxiska aspekten och komma åt en "renare" eventuell terapeutisk effekt.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in