Citat:
Ursprungligen postat av
inco.gnito
Hej!
Har funderat ett tag nu på att börja mikrodosera svamp, men är en nybörjare i ämnet och behöver lite hjälp på vägen!
Först och främst så vill jag gärna veta vilken sorts svamp som är bäst att mikrodosera enligt er? Samt hur mycket som ska tas av just denna svamp.
Sen är det frågan om man kan dricka alkohol under tiden man mikrodoserar, eller om effekten försvinner av detta, jag har läst en del artiklar och dylikt men har inte fått något bra svar på detta.
Sist så undrar jag vad som händer fysikst/psykiskt när man slutar mikrodosera? Låt oss säga att jag testar detta i ca. 2 månader och sedan slutar, vad händer efter det? Kommer livet vara grått och trist eller får man ett nytt sätt att se på livet pga att man kanske blivit "upplyst" under mikrodoseringen? Förstår att det är olika för alla men vill gärna höra vad ni erfarna mikrodoserare har att säga om saken!
Blir glad för alla tips och råd!
Tack på förhand
Det beror helt på vad du är ute efter, de flesta pratar ju bara om toppisar hela tiden men det finns ju mycket mer än de, dock kanske svårare att få tag på annat.
Sen finns det ju flugsvamp och flugsvamp är komplicerat, om man fixar till den rätt så har man omvandlat en substans till en annan. Och där vet jag att alkohol är inte bra då de på något sätt kan omvandla tillbaka till den substansen som inte är bra.
Det är helt okej att rätta mig om jag har fel, men detta är förklaringen jag fått varför flugsvamp fått en dålig stämpel för att den används felaktigt av dårar.
Rent generellt så tror jag det är dumt att dricka alkohol och ta svamp, även om det inte blir farligt så är det nog en dålig sak att göra om man vill få en medicinsk effekt.