• 1
  • 2
2020-11-26, 11:29
Medlem
Hej!
Har funderat ett tag nu på att börja mikrodosera svamp, men är en nybörjare i ämnet och behöver lite hjälp på vägen!

Först och främst så vill jag gärna veta vilken sorts svamp som är bäst att mikrodosera enligt er? Samt hur mycket som ska tas av just denna svamp.

Sen är det frågan om man kan dricka alkohol under tiden man mikrodoserar, eller om effekten försvinner av detta, jag har läst en del artiklar och dylikt men har inte fått något bra svar på detta.

Sist så undrar jag vad som händer fysikst/psykiskt när man slutar mikrodosera? Låt oss säga att jag testar detta i ca. 2 månader och sedan slutar, vad händer efter det? Kommer livet vara grått och trist eller får man ett nytt sätt att se på livet pga att man kanske blivit "upplyst" under mikrodoseringen? Förstår att det är olika för alla men vill gärna höra vad ni erfarna mikrodoserare har att säga om saken!

Blir glad för alla tips och råd!
Tack på förhand
Senast redigerad av inco.gnito 2020-11-26 kl. 11:36.
Citera
2020-11-26, 11:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av inco.gnito
Hej!
Har funderat ett tag nu på att börja mikrodosera svamp, men är en nybörjare i ämnet och behöver lite hjälp på vägen!

Först och främst så vill jag gärna veta vilken sorts svamp som är bäst att mikrodosera enligt er? Samt hur mycket som ska tas av just denna svamp.

Sen är det frågan om man kan dricka alkohol under tiden man mikrodoserar, eller om effekten försvinner av detta, jag har läst en del artiklar och dylikt men har inte fått något bra svar på detta.

Sist så undrar jag vad som händer fysikst/psykiskt när man slutar mikrodosera? Låt oss säga att jag testar detta i ca. 2 månader och sedan slutar, vad händer efter det? Kommer livet vara grått och trist eller får man ett nytt sätt att se på livet pga att man kanske blivit "upplyst" under mikrodoseringen? Förstår att det är olika för alla men vill gärna höra vad ni erfarna mikrodoserare har att säga om saken!

Blir glad för alla tips och råd!
Tack på förhand

Det beror helt på vad du är ute efter, de flesta pratar ju bara om toppisar hela tiden men det finns ju mycket mer än de, dock kanske svårare att få tag på annat.

Sen finns det ju flugsvamp och flugsvamp är komplicerat, om man fixar till den rätt så har man omvandlat en substans till en annan. Och där vet jag att alkohol är inte bra då de på något sätt kan omvandla tillbaka till den substansen som inte är bra.
Det är helt okej att rätta mig om jag har fel, men detta är förklaringen jag fått varför flugsvamp fått en dålig stämpel för att den används felaktigt av dårar.

Rent generellt så tror jag det är dumt att dricka alkohol och ta svamp, även om det inte blir farligt så är det nog en dålig sak att göra om man vill få en medicinsk effekt.
Citera
2020-11-26, 11:56
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Jag har aldrig fattat vitsen med mikrodosering annat än ur hälsoperspektiv så den får du gärna förklara. Annars får du väl lita på dina influensers tipps.
Citera
2020-11-26, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfiskarna
Jag har aldrig fattat vitsen med mikrodosering annat än ur hälsoperspektiv så den får du gärna förklara. Annars får du väl lita på dina influensers tipps.

Jag har ingen kunskap om ämnet därav mina frågor, jag tänker ju ur ett hälsoperspektiv, då jag vill få mindre ångest, mer energi osv osv - då svamp sägs hjälpa mot detta.
Har bara tagit svamp i rus-syfte innan men vill nu testa i ett mer vetenskapligt syfte för att se om man mår bättre.
Citera
2020-11-26, 12:27
Medlem
Jag beställde ett grow kit från Zamnesia.
Smidigt och enkelt.
Jag valde sorten Golden teacher, hade hört mycket bra om den.
Köpte ett värmeunderlägg från samma ställe, rekommenderas då svamparna inte ska mögla.
Köpte även en svamptork. Denna köpte jag från någon sida i Sverige, typ Ellos.

Sen odlade jag svamparna hemma enligt instruktionerna och torkade de efteråt.
Går även att äta färska svampar men det blir mycket på en skörd och de blir snabbt dåliga. Vissa torkar i ugnen men jag kände mig tryggare men svamptorken.
Förvaras i stängd glasburk typ i ett köksskåp

Sen är det bara att ta en liten svamp på morgonen och känna efter under dagen.
Kanske räcker det att ta två mornar i veckan. Man får testa sig fram.

Botar enligt mig: känslan av groundhag day, ångest och oro, lathet, small mindness, du får mer energi och livsglädje, allt känns enklare och naturen blir din lekplats.

Obs! Funkar endast om det görs med måtta
Citera
2020-11-26, 12:45
Medlem
Silverfiskarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inco.gnito
Jag har ingen kunskap om ämnet därav mina frågor, jag tänker ju ur ett hälsoperspektiv, då jag vill få mindre ångest, mer energi osv osv - då svamp sägs hjälpa mot detta.
Har bara tagit svamp i rus-syfte innan men vill nu testa i ett mer vetenskapligt syfte för att se om man mår bättre.

Misstänkte att det var hälsa som är motivet, så din tråd är kanske postad i fel underforum?
Citera
2020-11-27, 15:17
Medlem
HeyHumphreys avatar
Mikrodosering av torkade toppisar

Har ett gäng toppisar här från säsongen 19'...hoppas det är potenta fortfarande. Har legat torkade i en svart plastpåse sen i en transparent plastlåda (?). Tänkte hur som helst testa på att mikrodosera dem, kan av flera skäl inte svepa dem i en tripp just i mitt liv.. allt har sin tid..

Man har hört mycket positivt ifrån forskningsvärlden på senaste om psilocybin, lyriskt nästan,, vill gärna bidra till forskningen. Hittar många artiklar om det men inga 'recept'..

Hur hört i runda slängar att 150mg/dag är lagom - men hur mycket väger 1 svamp? ..saknar känslig våg.

Vad vore ett bra sätt att förtära dem på? Normalt sett har jag gjort te på dem men inget jag vill uppleva varje dag direkt...
Citera
2020-11-27, 16:09
Moderator
Jultrollets avatar
Alternativ medicin --> Psykedeliska substanser
/Moderator
Citera
2020-11-27, 16:11
Bannlyst
1 svamp kanske räcker? Du får väl testa dig fram. Börja med en eller 2 och vänta nån timme sen kan du ju ta några till
Citera
2020-11-27, 16:22
Moderator
Psilosophers avatar
Snarlik tråd infogad

/Moderator
Citera
2020-11-28, 11:14
Medlem
HeyHumphreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priestrapist666
1 svamp kanske räcker? Du får väl testa dig fram. Börja med en eller 2 och vänta nån timme sen kan du ju ta några till
Känns slösigt.. Det är inte så att toppisar växer i hagen ...skojja, det gör det men inte på ett år till... eller någon som vet om det finns fortfarande? Jag har inte funnit på mina ställen i år

Magiskamolekyler.se har en uträknare som ger 60st medelstora toppisar vikten 2,5g..
En mikrodos på 150mg ger ca 16 doser.. tar man 1/dag eller morgon/kväll (?). Det blir 8 respektive 16 dagars kur.. Känns inte mycket nej.. någon som kan bekräfta dessa uträkningar?
Citera
2021-01-06, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zol
Jag beställde ett grow kit från Zamnesia.
Smidigt och enkelt.
Jag valde sorten Golden teacher, hade hört mycket bra om den.
Köpte ett värmeunderlägg från samma ställe, rekommenderas då svamparna inte ska mögla.
Köpte även en svamptork. Denna köpte jag från någon sida i Sverige, typ Ellos.

Sen odlade jag svamparna hemma enligt instruktionerna och torkade de efteråt.
Går även att äta färska svampar men det blir mycket på en skörd och de blir snabbt dåliga. Vissa torkar i ugnen men jag kände mig tryggare men svamptorken.
Förvaras i stängd glasburk typ i ett köksskåp

Sen är det bara att ta en liten svamp på morgonen och känna efter under dagen.
Kanske räcker det att ta två mornar i veckan. Man får testa sig fram.

Botar enligt mig: känslan av groundhag day, ångest och oro, lathet, small mindness, du får mer energi och livsglädje, allt känns enklare och naturen blir din lekplats.

Obs! Funkar endast om det görs med måtta

Har köpt ett grow kit från Zamnesia. Inte fått det än. Aldrig odlat förut. Det ska stå ljust men inte dirket solljus. Räcker ens ljuset i jan-feb?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in