2021-03-23, 12:57
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Jag har ändrat och låter alla filerna ligga kvar, i varjefall tills domen vunnit laga kraft. Kostar 5 USD per månad och det kan jag stå ut med. Största insatsen v.g. fup gjordes av dem som hämtade ut och betalade 7 000 kr (om jag minns beloppet rätt), fraktade till Göteborg, kopierade allt och la ut till oss andra. Många tråddeltagare betalade sedan frivilliga bidrag så de fick kostnadstäckning och förhoppningsvis lite bonus (skriver detta för nytillkomna tråddeltagare som inte vet hur fup blev tillgänglig). Tycker det är viktigt att fup finns lättåtkomlig eftersom det inte är var och en förunnat att hämta ut 14.000 pappersidor vid tingsrätten i Örebro. Och så kan ingen skribent skylla på att de inte har tillgång till materialet när spekulationerna blir alltför vilda.

Du kan bara återkomma om det blir insamling igen. Självklart så ska man precis som då vara med att betala detta, samt en flaska gott till den som gör jobbet.

Det var ett fantastiskt samarbete kring FUP. Även om det bara var några få hjältar som gjorde det riktiga grovjobbet och körde halva Sverige runt flera gånger, bar och slet och scannade allt och gjorde sen detta tillgängligt för alla. Och några i tråden organiserade insamling och annat. Samt alla de som begärt ut löpande dokument! Ni hjältar läser eller skriver här, det vet vi! Åter: TACK!

Denna otroliga insats är något alla borde vara tacksamma för.

#TeamÅsaHiding
Citera
2021-03-23, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tack - tråden har fått helt fel fokus. Åsikter om PS, för eller emot hans agerande, känns inte relevant i tråden. Vi är nu snart framme i en HR-förhandling. Det känns mer relevant än ett par misstag som skedde för tre år sedan och som INTE kan göras ogjort. Mordet är inte politiskt, och PS är definitivt inte mördaren.

Media verkar välkomna till hovrätten när de håller förhandling vissa av dagarna i Örebro så vi får hoppas att det blir nån vettig rapportering därifrån. Men det är mycket fammal skåpmat som ska valsas igenom där.

Sen kommer det ju tyvärr kanske en punkt då SD frias och då får vi nog se ett nytt race med, befogade och obefogade, beskyllningar hit och dit om vad som gick fel och vems felet var.
Diskussionen om ”kassa” poliser, åklagare, domare och civilanställda har vi nog tyvärr inte sett det sista av m a o.
Man snackar fortfarande om Holmér några årtionden senare om jämförelsen tillåts osv
Citera
2021-03-23, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Men det var ju ett superkul skämt på tema att SD och HD:s sexliv var i princip obefintligt vilket då gjorde skämtet roligt att hon aldrig sett snoppen så stor som på de bilderna de jag kallar damerna visade henne i förhörsrummet. Men det flög kanske över ditt huvud om du inte läst fupen/förhör.

Om den är så vanlig den här ”tekniken” varför funkade den inte den här gången då? (Vilket var min poäng som du verkar ha missat)

Ok jag noterar här: förhörsledare pratar ihop sig inför ett förhör och de har nån sorts taktik.

Nu har jag lärt mig nåt nytt av dig.

Värst vad det tog fyr så snart ledningen i Örebro skulle granskas objektivt här... Känsligt ämne.

Visst. notera på du.

Inget känsligt ämne, men ska den granskas objektivt så kanske du kan slå upp vad objektivt betyder(om polisledningen har stor bäring på fallet, för granskas dom granskas ju PS också).

Vill du gnabbas med mig lycka till, i might have 99 problems and you will never be one of them det är du för obetydlig för att bli, du är duktig på datorer och det ska du ha credd för.
Citera
2021-03-23, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Moget men jag hoppas sensmoralen gick fram.

Fö pressade de kvinnliga FhL på rätt bra när HDs motsägelsefulla åsikter kartlades.

Nej men alltså på riktigt har du bara vispat runt i det som hade kunnat bli en vettig diskussion och efterforskning i vad som hände de dagarna.

Nu har jag en ny ”sekreterare” som skickat alla artiklar från början där i NA så man kan fortsätta kika i källor för det gillar jag.

Ja de var superduktiga när de väl rett ut vem av dem som skulle förhöra där. Och de raljerade antagligen inte alls över SD:s snoppbilder osv osv.
Citera
2021-03-23, 13:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Nej men alltså på riktigt har du bara vispat runt i det som hade kunnat bli en vettig diskussion och efterforskning i vad som hände de dagarna.

Nu har jag en ny ”sekreterare” som skickat alla artiklar från början där i NA så man kan fortsätta kika i källor för det gillar jag.

Ja de var superduktiga när de väl rett ut vem av dem som skulle förhöra där. Och de raljerade antagligen inte alls över SD:s snoppbilder osv osv.
Du börjar bli patetisk men jag hoppas du även greppat varför inte MPS inte bara kan hoppa in i en Fu som var dagens fråga till mig.

Antar att Springare skött både spaningsarbete och förhör galant i klass med ett multiverktyg.

Jag skrev inte superduktiga, jag skrev att de pressade en hal ål och fick fram att hon sa emot sig själv.
Därav vikt att gå in på hennes eget privatliv eftersom hon tex ljuger friskt om förhållandet och sexlivet med JS.
Provokation är en del i förhör när hon har SD som en felfri hjälte i en mångårig otrohetsaffär.
Citera
2021-03-23, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Du kan bara återkomma om det blir insamling igen. Självklart så ska man precis som då vara med att betala detta, samt en flaska gott till den som gör jobbet.

Det var ett fantastiskt samarbete kring FUP. Även om det bara var några få hjältar som gjorde det riktiga grovjobbet och körde halva Sverige runt flera gånger, bar och slet och scannade allt och gjorde sen detta tillgängligt för alla. Och några i tråden organiserade insamling och annat. Samt alla de som begärt ut löpande dokument! Ni hjältar läser eller skriver här, det vet vi! Åter: TACK!

Denna otroliga insats är något alla borde vara tacksamma för.

#TeamÅsaHiding

Jag var ny i tråden då och bidrog inte, så detta får bli mitt bidrag istället. Har inte vetat om det har nyttjats, men såg att det finns lite statistik tillgänglig på nerladdningar och det är en och annan som har hittat dit.

https://www.bildtagg.se/bild/ibzxgjtsdf2vfirg69e05rit
Citera
2021-03-23, 13:23
Medlem
Citat:
Jag var ny i tråden då och bidrog inte, så detta får bli mitt bidrag istället. Har inte vetat om det har nyttjats, men såg att det finns lite statistik tillgänglig på nerladdningar och det är en och annan som har hittat dit.

Är du en av hjältarna som fixade FUP? Impponerande jobbat.
Citera
2021-03-23, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Visst. notera på du.

Inget känsligt ämne, men ska den granskas objektivt så kanske du kan slå upp vad objektivt betyder(om polisledningen har stor bäring på fallet, för granskas dom granskas ju PS också).

Vill du gnabbas med mig lycka till, i might have 99 problems and you will never be one of them det är du för obetydlig för att bli, du är duktig på datorer och det ska du ha credd för.

Tänker mest på att du är uppe i Murmansk för att anhöriga ska få ett avslut osv men att trivialisera de anhörigas situation här vad gäller detta fallet i och med att du tramsar runt om att PS är Lindström nr 2 för det har dina polare i kulisserna sagt osv. Det hjälper väl knappast att få reda på vad som faktiskt hände den första veckan i utredningen?

PS är en tjock gubbe med fult skägg som säkert har en kvinnosyn från medeltiden och han har en solklar ”wife beater” aura. Han är säkert askass på relationer och han har bufflat sig fram i korridorerna där i alla år. Han ger en väldigt subjektiv bild av dessa händelser och en hel del annat i sin bok antagligen. Han låter sig intervjuas i, för mig, väldigt tveksamma sammanhang och det finns en speciell plats i helvetet för såna som startar parti med ortens eget namn i.
Han har vid flera tillfällen sagt nedlåtande saker om kvinnor inför både kollegor och vänner.

Han har eller har haft en schäfer för att han identifierar sig väldigt mycket med sin yrkesroll.

Osv osv

Så nu har jag drämt av lite fördomar här. Känns jag mer som en kille i din smak nu? Nu gillar du mig va?
Citera
2021-03-23, 13:30
Medlem
Citat:
Tänker mest på att du är uppe i Murmansk för att anhöriga ska få ett avslut osv men att trivialisera de anhörigas situation här vad gäller detta fallet i och med att du tramsar runt om att PS är Lindström nr 2 för det har dina polare i kulisserna sagt osv. Det hjälper väl knappast att få reda på vad som faktiskt hände den första veckan i utredningen?

PS är en tjock gubbe med fult skägg som säkert har en kvinnosyn från medeltiden och han har en solklar ”wife beater” aura. Han är säkert askass på relationer och han har bufflat sig fram i korridorerna där i alla år. Han ger en väldigt subjektiv bild av dessa händelser och en hel del annat i sin bok antagligen. Han låter sig intervjuas i, för mig, väldigt tveksamma sammanhang och det finns en speciell plats i helvetet för såna som startar parti med ortens eget namn i.
Han har vid flera tillfällen sagt nedlåtande saker om kvinnor inför både kollegor och vänner.

Han har eller har haft en schäfer för att han identifierar sig väldigt mycket med sin yrkesroll.

Osv osv

Så nu har jag drämt av lite fördomar här. Känns jag mer som en kille i din smak nu? Nu gillar du mig va?

Mår du bättre nu när du fått ut lite steam?

Dina fördomar om vad jag ev ska tänka känns väldigt off topic och har du problem med mig blockera mig eller liknande.

Jag varken gillar eller ogillar dig, har svårt skapa en sån relation med någon i ett forum som Flashback. Om du anser jag tramsar runt om PS , fine. Vi lär inte bli ense om det.

Har du något annat du vill anklaga mig för kan du ta det i PM form.
Citera
2021-03-23, 13:31
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:

Ja, och det är vi mycket tacksamma för!

Det är ett fantastiskt jobb du gjort där med detta. Och jag hoppas du såg att jag och flera andra tackade igår, samt att Moderator Blomvattnare lade in länkarna i trådstarten så att alla kan komma åt det!

Det är mycket man vill läsa om och lyssna om, innan det drar igång på allvar igen.

#TeamÅsaHiding

HD om svek, otroheten, flytt, skilsmässan "äktenskapet var redan över"
https://vocaroo.com/oQWlgDoAPyO

SD:s skrivelse till Tingsrätten (Honan6 har lagt in några kommentarer)
http://www.docdroid.net/sQelk72/brev...gen-pdf#page=2
Citera
2021-03-23, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Har också tänkt på detta. Dessa vana skogsullar som ständigt var på burkjakt - varför organiserade de Inte ett eget sök efter Lena? Och var fanns Missing People som är erkänt mkt duktiga? Ingen som kontaktade dem.?

Nu brukar inte skogsmullar försvinna så ofta (annat än över natten), men den förutsägbara rutinen är att cacheägare eller närboende kollar sina egna gömmor (främst de med högre svårighetsgrad) och tillhörande platser som är lämpliga för parkering om det står kvar något fordon. Sedan hjälps alla åt på de platser där vi brukar vara och håller ögonen öppna, läser loggremsor om den försvunna varit på platsen nyligen osv.

Ansvaret för att kolla offrets egna cacher tar väl normalt de närboende, den som loggat sist och hittar vägen eller de som känner sig manade att logga dessa själva. Det behövs egentligen ingen organisation för att detta ska bli gjort, bara en sökfråga vilka av offrets cacher som inte blivit loggade (kontrollerade) efter försvinnandet så blir det gjort på några dagar.

Men problemet var snarare att många var i Norge och att man lokalt i Örebro förefaller ha varit väl diskreta om försvinnandet. Sökandet bygger på att försvinnandet är känt och att man kommunicerar ut både geonick och bild.
Citera
2021-03-23, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Är du en av hjältarna som fixade FUP? Impponerande jobbat.

NEJ, NEJ, NEJ, som jag skrev, jag var ny i tråden med nyreggat konto på fb så jag bidrog inte. Och jag är precis lika impad av det arbete som gjordes då av andra.

Men jag laddade noga ner allt som lades upp (kan ha missat något) så sen när det började klagas på att länkar inte funkade längre så gjorde jag en sammanställning och la upp på gofile. När de filerna raderades för andra gången pga av automatisk tidsgräns på gratisversionen så bestämde jag mig för att skapa ett konto, betala 5 USD och lägga upp allt igen och betala 5 USD i månaden framöver. Och nu idag bestämde jag mig för att inte bryr mig om en bortre tidsgräns utan filerna får ligga kvar tills domen vunnit laga kraft - minst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in