2021-03-23, 12:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja det har jag koll på men eftersom merparten av alla här inte besitter dina kunskaper om eftersök av försvunna personer så bereds du en möjlighet att berätta

vem som samordnar sökandet

vem som bestämmer var det ska letas

vem som bestämmer vilka som ska leta var

vem som tar emot rapporter från poliser att områden är avsökta

vem som bestämmer att de kan lämna ett område efter sök

vilka hundresurser som ska söka i vilka områden

vilka frivilliginsatser som ska sättas in var

ta emot rapporter om fynd från poliser och frivilluga sökinsatser

Osv

Du menar att du inte har svar på de här frågorna? Och ändå är du kritisk till hur sökandet sköttes?

(Du lyfter dessutom fram L*isa H*olm som ett bra exempel där ”ledningen” först faktiskt trodde att hennes försvinnande hade med pappans arbete vid försvarsmakten att göra och sen när den nedbrutne pappan och hans militärkollegor letade så misstänkliggjordes de för att de hittade FÖR många fynd så polisledningen trodde att de försökte leda bort uppmärksamheten från det som faktiskt hänt med villospår och de blev kallade till krismöte för att höras om den saken...)
Det du skriver om LH har föga med polisiärt arbete att göra vid inledd Fu och brottsrubricering människorov, att strukturerat MSO genomfördes och med Johansson som spaningsledare.
Ej heller MPS som inväntade direktiv av ovan given anledning.

Ett välorganiserat, strukturerat och lyckat spaningsarbete vid mord.
Till skillnad mot det här spaningsmordet.

För övrigt är jag ingen sekreterare till dig i frågor som berör stab och ledningsansvar.

Det är spaningsledare Springare du lyft in som huvudfråga sen igår.
Senast redigerad av develi 2021-03-23 kl. 12:40.
Citera
2021-03-23, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
För att undvika trådsanningar; de tre syskonen med hund som fann LWs kropp är väl ändå vuxna!?

Ja, de var vuxna men hade bott i området som barn. Eller som unga. De ville kolla på olika platser de kände till. Återuppleva gamla minnen. Ett syskon satt kvar i bilen, två gick ur.

Då hittade de Lena.
Citera
2021-03-23, 12:19
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
För att undvika trådsanningar; de tre syskonen med hund som fann LWs kropp är väl ändå vuxna!?

Svar ja.
Citera
2021-03-23, 12:23
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Något är uppenbart ruttet hos örebropolisen. Öppenhet och rakhet verkar inte vara deras paradgren, om man säger så. Cheferna måste ta i från tårna rätt brutalt på större möten, för att stävja skiten.

De som mobbar. och de som känner sig mobbade måste stå upp för sina åsikter på mötena, inför hela gruppen. Berätta vad de tycker och känner.

Man måste komma till rätta med detta eftersom det drabbar själva verksamheten.

Ni har rätt i mycket, men vi har varit igenom detta i tre år.

Ni kan väl skapa en separat tråd om detta och PS? Det finns ju uppenbarligen intresse nog?

Så kan de som är intresserade av själva fallet prata om det i denna tråd. Så som det var tänkt.

#TeamÅsaHiding
Citera
2021-03-23, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Bra!

Sidan fungerar till 30/6-21. Så bäst att folk passar på och laddar ner. Tiden går fort. Och vi vet inte vad som händer efter den 7/4.

#TeamÅsaHiding

SD om varför han fnissat och skrattat i rättegången
https://vocaroo.com/18Ww0MjnjyC

Jag har ändrat och låter alla filerna ligga kvar, i varjefall tills domen vunnit laga kraft. Kostar 5 USD per månad och det kan jag stå ut med. Största insatsen v.g. fup gjordes av dem som hämtade ut och betalade 7 000 kr (om jag minns beloppet rätt), fraktade till Göteborg, kopierade allt och la ut till oss andra. Många tråddeltagare betalade sedan frivilliga bidrag så de fick kostnadstäckning och förhoppningsvis lite bonus (skriver detta för nytillkomna tråddeltagare som inte vet hur fup blev tillgänglig). Tycker det är viktigt att fup finns lättåtkomlig eftersom det inte är var och en förunnat att hämta ut 14.000 pappersidor vid tingsrätten i Örebro. Och så kan ingen skribent skylla på att de inte har tillgång till materialet när spekulationerna blir alltför vilda.
Citera
2021-03-23, 12:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av piastrone
Jag har ändrat och låter alla filerna ligga kvar, i varjefall tills domen vunnit laga kraft. Kostar 5 USD per månad och det kan jag stå ut med. Största insatsen v.g. fup gjordes av dem som hämtade ut och betalade 7 000 kr (om jag minns beloppet rätt), fraktade till Göteborg, kopierade allt och la ut till oss andra. Många tråddeltagare betalade sedan frivilliga bidrag så de fick kostnadstäckning och förhoppningsvis lite bonus (skriver detta för nytillkomna tråddeltagare som inte vet hur fup blev tillgänglig). Tycker det är viktigt att fup finns lättåtkomlig eftersom det inte är var och en förunnat att hämta ut 14.000 pappersidor vid tingsrätten i Örebro. Och så kan ingen skribent skylla på att de inte har tillgång till materialet när spekulationerna blir alltför vilda.
Ett fantastisk samarbete som är guld värt, heder till dig och de andra. 👍
Citera
2021-03-23, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Ni har rätt i mycket, men vi har varit igenom detta i tre år.

Ni kan väl skapa en separat tråd om detta och PS? Det finns ju uppenbarligen intresse nog?

Så kan de som är intresserade av själva fallet prata om det i denna tråd. Så som det var tänkt.

#TeamÅsaHiding
Tack - tråden har fått helt fel fokus. Åsikter om PS, för eller emot hans agerande, känns inte relevant i tråden. Vi är nu snart framme i en HR-förhandling. Det känns mer relevant än ett par misstag som skedde för tre år sedan och som INTE kan göras ogjort. Mordet är inte politiskt, och PS är definitivt inte mördaren.
Citera
2021-03-23, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Känns som att snart börjar du om otvättade trosor, vilket är vanligt i den här tråden.

Hur gör de den här bedömningen? Googla? Du vill ha fakta utav andra men nu raljerar du.

Är en vanlig teknik försöka få den man förhör ur fattning. PS är buffel, vilket hyllas i det här fallet. Även han är på könsnivå ibland.

De du kallar damerna har säkert pratat ihop sig i teamet vad som ska tas upp vid förhöret.

Men det var ju ett superkul skämt på tema att SD och HD:s sexliv var i princip obefintligt vilket då gjorde skämtet roligt att hon aldrig sett snoppen så stor som på de bilderna de jag kallar damerna visade henne i förhörsrummet. Men det flög kanske över ditt huvud om du inte läst fupen/förhör.

Om den är så vanlig den här ”tekniken” varför funkade den inte den här gången då? (Vilket var min poäng som du verkar ha missat)

Ok jag noterar här: förhörsledare pratar ihop sig inför ett förhör och de har nån sorts taktik.

Nu har jag lärt mig nåt nytt av dig.

Värst vad det tog fyr så snart ledningen i Örebro skulle granskas objektivt här... Känsligt ämne.
Citera
2021-03-23, 12:40
Medlem
Citat:

Ja det är nog det här att de ofta omnämns som ”syskon” som gör att det kan bli lite luddigt. I teorin kan de ju vara 90 bast.
Citera
2021-03-23, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Något är uppenbart ruttet hos örebropolisen. Öppenhet och rakhet verkar inte vara deras paradgren, om man säger så. Cheferna måste ta i från tårna rätt brutalt på större möten, för att stävja skiten.

De som mobbar. och de som känner sig mobbade måste stå upp för sina åsikter på mötena, inför hela gruppen. Berätta vad de tycker och känner.

Man måste komma till rätta med detta eftersom det drabbar själva verksamheten.

Ja och den skutan vänder vi inte här.

De har kämpat efter omorganisationen några år innan mordet och ingen med IT-kunskaper värda nåt vill bli IT-forensiker vare sig där eller hos NFC osv osv.
Ständig resursbrist och många starka viljor och olika lojaliteter hit och dit. Och lika många rötägg som på alla andra ställen. Sen att handskas med idioter dag ut och dag in smittar nog av sig.

Det är väl som skolan - lite experimentverkstad.

MEN man ska inte generalisera. Precis som i en förundersökning så kan man inte göra en massa antaganden. Fakta är det som gäller. Man hör en persons version och ställer den mot bevis och nån annans version. Funkar det på dagis om de bråkat om nån spade så funkar det i vuxenlivet också.
Citera
2021-03-23, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det du skriver om LH har föga med polisiärt arbete att göra vid inledd Fu och brottsrubricering människorov, att strukturerat MSO genomfördes och med Johansson som spaningsledare.
Ej heller MPS som inväntade direktiv av ovan given anledning.

Ett välorganiserat, strukturerat och lyckat spaningsarbete vid mord.
Till skillnad mot det här spaningsmordet.

För övrigt är jag ingen sekreterare till dig i frågor som berör stab och ledningsansvar.

Det är spaningsledare Springare du lyft in som huvudfråga sen igår.

Du är inte så behjälplig som sekreterare så jag tror du kan släppa huvudfrågan rent generellt faktiskt.
Citera
2021-03-23, 12:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Du är inte så behjälplig som sekreterare så jag tror du kan släppa huvudfrågan rent generellt faktiskt.
Moget men jag hoppas sensmoralen gick fram.

Fö pressade de kvinnliga FhL på rätt bra när HDs motsägelsefulla åsikter kartlades.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in