Citat:
Ekot spekulerar som alla andra, ingen vet hur stor immuniteten blir. Sannolikt kommer alla tonåringar att vaccineras senare men barnen slipper undan. Jag spekulera så klart för jag vet inte vilka beslut de kommer att ta när beslutat vaccinering är klar.
Märker sedan några år att förkylningar bara blir jobbigare. Vill inte ha skiten överhuvudtaget och har klarat mig i ca 2 år nu. Troligen tacka vara de allmänna restriktionerna och att jag går undan när jag ser och hör en snorig jävel snörvla och hosta. Tar aldrig på ledstänger och handtag liknade.
Hatar snorkungar och snordrottningar i kollektivtrafiken!
Märker sedan några år att förkylningar bara blir jobbigare. Vill inte ha skiten överhuvudtaget och har klarat mig i ca 2 år nu. Troligen tacka vara de allmänna restriktionerna och att jag går undan när jag ser och hör en snorig jävel snörvla och hosta. Tar aldrig på ledstänger och handtag liknade.
Hatar snorkungar och snordrottningar i kollektivtrafiken!
Ekot rapporterar om en artikel i nature, jag skall läsa den ikväll så jag har inte läst den själv än, och den stämmer med den info jag har sedan innan och detta kommer så sakteliga informeras om.
Vi kommer få lära oss leva med sars cov2 då viruset inte kommer gå att utrota med vaccin då vaccinet inte neutraliserar det till 100%, viruset fortsätter även sin bana i djurresrvoarer i väntan på lämplig värd att sprida vidare och alla kommer inte kunna eller vilja vaccinera sig så flockimmunitet kommer inte vara möjlig.
Detta har nu börjat rapporteras från källor som vanligt folk känner förtroende för och kommer bli allt tydligare allteftersom tiden går och det får sjunka in hos befolkningen, vi kommer alla förr eller senare bli infekterade om man inte är en av de som endast har kort tid kvar här på jorden, detta kommer bli vår nya förkylning när vära immunsystem lärt sig hantera det.
Ledsen att Ni reagerar så starkt på den infon och jag kan förstå att Ni gör det när Ni lagt så stort hopp till "mirakelvaccinet", till stor del är detta omväldens fel då de tvingat fram politiska restriktioner även här, hade FHM fått fortsätta leda oss hade vi inte haft denna situation där människor tror att vi kan bli av med det....