2021-03-23, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Jaha. Du skall nu låta diskussionen glida in på definitionen av vilka länder som ingår i Europa?

Den vedertagna listan får väl anses utgöras av de länder som ingår i Council of Europe?
47 Medlemsländer (passus för Vatikanen..).

https://www.coe.int/en/web/portal/47-members-states

Du har gjort bort dig så många gånger nu att jag tappat räkningen. Skall du inte ge dig nu?

Vad du TROR är inte alltid korrekt, det är väl tipset jag kan ge dig.

Det var bare for at spare dig for lidt tid. Der er stadig rigeligt lande på den liste, der lukkede ned før UK. Måske ikke på samme brutale måde, men det var jo netop fordi de reagerede i tide.

Liverpool - Athletico med spanske tilskuere, Cheltenham festival osv osv. Håbløst.
Citera
2021-03-23, 00:26
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tveskaeg
Det var bare for at spare dig for lidt tid. Der er stadig rigeligt lande på den liste, der lukkede ned før UK. Måske ikke på samme brutale måde, men det var jo netop fordi de reagerede i tide.
Jaha. Men du klarar inte av att visa vilka länder det rör sig om eller visa detaljer om när dessa länder införde lockdown. Du bara menar att det skedde och menar sedan att vi skall tro på ditt ord?

Är det inte exakt samma princip man använder sig när man hävdar att jorden är platt?
Citera
2021-03-23, 00:30
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Jag gissar att du nu avser den "State of Emergency" som Bulgarien införde? Upplysningsvis får jag väl då påpeka att inte ens Bulgarien själva menar att de infört en nationell lockdown.
March 19 2020
Bulgarian PM: No lockdown order for now
Bulgarian National Radio reported Borissov as saying that such an order would require the creation of a “very powerful network” that would have to involve the army, social services, in some places firefighters too, so that people with no children and no one to help them could be supplied with medicines, food and water.

While a compulsory lockdown has not been ordered, Bulgaria’s authorities have been strongly encouraging people to work from home and practise social distancing, while schools and other educational institutions have been closed, along with restaurants, bars and other public places of entertainment.
https://sofiaglobe.com/2020/03/19/bulgarian-pm-no-lockdown-order-for-now/

Du har i vanlig ordning inte en susning om vad du pratar om. Inte den här gången heller, får jag påpeka...

Jag va ju där för helvete! Jag hade poliseskort till flygplatsen i Varna! Vad korrupta bulgar-äckel säger officiellt betyder noll naturligtvis, det borde väl du veta som jobbar statligt? Men nä, noll jävla koll har du som alltid.
Citera
2021-03-23, 00:32
Medlem
Citat:
Inget vaccin har ännu levererats från fabriken i Nederländerna. Åtminstone inget som administrerats i några armar.

Vilka "batchar" kommer då de dödsfall man hittills upptäckt från - är det inte en och samma så är det än mer oroväckande, särskilt om inte doserna kommer från samma fabrik...
Citera
2021-03-23, 00:34
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Jag va ju där för helvete! Jag hade poliseskort till flygplatsen i Varna! Vad korrupta bulgar-äckel säger officiellt betyder noll naturligtvis, det borde väl du veta som jobbar statligt? Men nä, noll jävla koll har du som alltid.
Du var kanske där, om det säger jag ingenting.
Men de införde ingen lockdown utan endast State of Emergency och stängde sedan skolor, butiker och annat. Du förstår inte skillnaden, gissar jag.
Här länken igen (du borde läsa den):

Du verkar väldigt upprörd. Du kanske skall försöka kontrollera dina känslor lite bättre så blir det enklare att debattera sakfrågor?
Citera
2021-03-23, 00:35
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vetefasiken
Vilka "batchar" kommer då de dödsfall man hittills upptäckt från - är det inte en och samma så är det än mer oroväckande, särskilt om inte doserna kommer från samma fabrik...
Den som det är mest kerfuffle om (ABV5300) kommer från Belgien. Packades i Italien.
Citera
2021-03-23, 00:45
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Du var kanske där, om det säger jag ingenting.
Men de införde ingen lockdown utan endast State of Emergency och stängde sedan skolor, butiker och annat. Du förstår inte skillnaden, gissar jag.
Här länken igen (du borde läsa den):

Du verkar väldigt upprörd. Du kanske skall försöka kontrollera dina känslor lite bättre så blir det enklare att debattera sakfrågor?

Dom stängde precis allt lördagen den 14e mars och tillät endast bulgarer från samma stad att besöka matvarubutiker och apotek, tungt beväpnad militärpolis var 5e kilometer och ingen rörlighet mellan deras "landskap" va möjlig. I detta skede hade ännu ingen blivit smittad i Varna! Ingen och ungefär ett dussin bekräftade fall i Sofia väldigt långt därifråb men ändå total jävla fascist lockdown! Och hur gick det då? Lyckades de hålla smittan borta? Naturligtvis inte, miljarder försvann helt i onödan och smittan hittade dit ändå. Bulgarien måste jag motvilligt medge att är ett ännu värre skitland än UK. och försök för helvete inte läxa upp mig när jag har bulgariskt manskap ombord och dessutom befann mig på plats så kör upp dina länkar i Mumindalen!
Citera
2021-03-23, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
UK var ett av de sista länderna att stänga ner och ett land som vår chefsideolog gärna refererade till när han försvarade ett öppet Sverige.

Jepp, så var det och UK var det land Löfven, Tegnell et al hela tiden refererade till som något slags föregångare vad gällde försöken att uppnå "herd immunity", samt självklart var man då bland de sista att stänga ner. När sedan Boris (inte ryssen, hehe) sedan fick kalla fötter och inte längre förespråkade en allmän spridning bland folket så var inte Sverige sena att följa efter, i alla fall vad gäller att inte försöka uppnå "herd immunity" - här kan man dock få vara lite försiktig, för vad man uttalade var detta, men vad man sedan gjorde var väl ändock att beteckna som att man ville att så mången som möjligt skulle smittas. Mycket ambivalent hållning från Sverige, vilket man haft från början till dags dato...
Citera
2021-03-23, 01:20
Medlem
Citat:
Jaha. Men du klarar inte av att visa vilka länder det rör sig om eller visa detaljer om när dessa länder införde lockdown. Du bara menar att det skedde och menar sedan att vi skall tro på ditt ord?

Är det inte exakt samma princip man använder sig när man hävdar att jorden är platt?

Jeg har allerede givet dig et link med oplysninger om nogen af de lande. Det er nok til at du selv må gå din liste igennem og gøre den korrekt.
Citera
2021-03-23, 01:53
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Den brittiska mutationen ger 2,6 gånger så stor risk att hamna på sjukhus jämfört med den ursprungliga.

Risken ökar i alla åldersgrupper, personer under 40 år drabbas också av allvarlig sjukdom.

https://www.nrk.no/norge/tall-fra-fhi-viser-sterk-okning-i-innleggelser-med-britisk-variant-1.15428609

Självklart är det så. Bäst vi alla gömmer oss under sängen i ett halvår till. Ge det 1-2 månader så kommer denna farliga mutationen dominera all världens skräckmedia till den grad att den öppning av samhället som alla (utom vissa... ) ser fram emot i sommar är fullständigt otänkbar.

Helt enligt planen.

Herregud, "2,6 gånger större risk", "unga kan också drabbas" osv osv....hur kan man orka bry sig? Livet är vad som pågår medan man är upptagen med skita på sig av skräck för ett mediavirus.
Senast redigerad av hardusettminapa 2021-03-23 kl. 02:00.
Citera
2021-03-23, 01:58
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Och det är ju det som är min fråga - vad menar du att man kunde ha gjort?

Jag å min sida skulle kunna räkna upp ganska många saker som Sverige hade kunnat göra för att minska smittspridningen.

Men du klarar alltså inte av att nämna EN sak?

Om man ser till att hålla folkhälsan i gott skick spelar det ingen roll hur mycket "smittspridning" man har.

Ni i UK kanske skulle ha tänkt på detta innan ni fyllde 80% av "livs"medelsbutikerna med socker.
Citera
2021-03-23, 02:07
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Jo, UK gjorde väl i princip allt som var möjligt.

Eller har du något förslag på någon åtgärd som UK kunde vidtagit för att begränsa dödsfallen?

Sluta fylla matbutikerna med gift hade varit en bra början. Se till att inte halva befolkningen lider av fetma. Men detta skulle man ha tänkt på innan. Nu kom det ett milt förkylningsvirus som drabbar de som i årtionden misshandlat sina kroppar, då kan man tycka att dessa människor i hög grad faktiskt får skylla sig själva. Att resten av befolkningen ska behöva sitta inspärrade i över ett år and counting, gå runt med äcklig munblöja, samt injicera ett hastigt framställt experimentvaccin bara för att människor som har misshandlat sina kroppar nu inte ska riskera att dö, det är inte rimligt någonstans.

Vad sägs om att människor börjar hållas ansvariga för sina egna liv från och med nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in