2021-03-22, 23:26
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Nej, UK var ett av de första länderna som stängde ned. Många länder har inte ens stängt ned - däribland Sverige.

UK var ett av de sista länderna att stänga ner och ett land som vår chefsideolog gärna refererade till när han försvarade ett öppet Sverige.
Citera
2021-03-22, 23:28
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Om vi håller avstånd och bär munskydd i kombination med att människor vaccineras är risken liten att det blir en allmän smittspridning av en virusvariant i landet som vaccinerna inte biter på.
Om många människor vaccineras är virusets möjlighet att mutera begränsad.

Viruset kommer aldrig att försvinna. Det kommer fortsätta att mutera även om alla vaccinerar sig.

Det är en rejäl chansning att massvaccinera folk mot det här. Viruset skulle lika gärna kunna få spel och mutera till något värre.

De som är under 70 ska inte vaccinera sig.
Citera
2021-03-22, 23:28
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tveskaeg
Hvem andre end Sverige og Belarus lukkede ned senere end UK i Europa?

https://www.dw.com/en/coronavirus-what-are-the-lockdown-measures-across-europe/a-52905137
Följande länder stängde (vad jag förstått) ned EFTER UK (eller inte alls):

Albania
Andorra
Armenia
Azerbaijan
Belarus
Bosnia and Herzegovina
Bulgaria
Croatia
Cyprus
Czechia
Estonia
Finland
Georgia
Greece
Hungary
Iceland
Ireland
Kazakhstan
Kosovo
Latvia
Liechtenstein
Lithuania
Luxembourg
Malta
Moldova
Monaco
Montenegro
Netherlands
North Macedonia
Poland
Portugal
Romania
Russia
San Marino
Serbia
Slovakia
Slovenia
Sweden
Turkey
Ukraine
Vatican City

Jag kan naturligtvis ha fel, men det är de uppgifterna jag har.
Citera
2021-03-22, 23:29
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ehh, nej. I UK har de exakt samma tandstatus som i Sverige. Du vet som vanligt inte vad du pratar om.
https://www.orchardscottsdental.com/10-countries-whose-citizens-have-healthy-teeth/

Ehh, nej, enligt statistik från World Obesity Forum så är 35.6% av den vuxna befolkningen i UK överviktig. Samma siffra för Sverige är 36.0%. I Finland är den 40.6%. I Norge är siffran 36.3%. I dessa länder är man således mer överviktig än i UK. Du har som vanlig inte en susning om vad du pratar om.
https://data.worldobesity.org/tables/prevalence-of-adult-overweight-obesity-2/

Du är verkligen urtypen för att tvättäkta klantarsle - pratar vitt och brett utan att ha en susning om någonting. Och så kommer aggressionerna och invektiven när någon talar om för dig att du har fel - och dessutom har mage att visa på fakta som visar exakt varför.

Studera denna länk och försök gärna slingra dig, snälla bara försök!

https://www.researchgate.net/publication/30054291_Obesity_and_overweight_in_Europe_and_less ons_from_France_and_Finland
Citera
2021-03-22, 23:35
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Ni har inga pengar och så slösar ni nu bort miljoner pund på onödiga test varenda jävla dag, vad kostar btw 1.5 miljoner test?. Dom pengarna borde ju för fan gå till sjukvård, skola , pensioner osv. Nu pissar bort landets framtid i onödan, skäms på er!
Haha, ja det där får du behandla i därför avsett forum - här debatterar vi huruvida UK lyckats stoppa smittspridningen eller ej.
Citera
2021-03-22, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Ja, ryssen har givetvis förgiftat ett antal som fått AZ vaccin för att tvinga EU köpa Sputnik!
Ja, antingen det eller att SVD har slut på pengar och anställer snorungar istället för riktiga journalister.
Man kanske kan tjäna pengar med dålig journalistik oxå, inte vet jag!
Citera
2021-03-22, 23:37
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:

Albania
Andorra
Armenia
Azerbaijan
Belarus
Bosnia and Herzegovina
Bulgaria
Croatia
Cyprus
Czechia
Estonia
Finland
Georgia
Greece
Hungary
Iceland
Ireland
Kazakhstan
Kosovo
Latvia
Liechtenstein
Lithuania
Luxembourg
Malta
Moldova
Monaco
Montenegro
Netherlands
North Macedonia
Poland
Portugal
Romania
Russia
San Marino
Serbia
Slovakia
Slovenia
Sweden
Turkey
Ukraine
Vatican City

Majoritet av länderna på den där listan var inte drabbade av den första vågen i mars.

Det är bättre och mer meningsfullt att titta på de länder som drabbades hårt tidigt. I den gruppen var UK en av om inte det sista landet och stänga ner.

När Nigel och gänget stängde ner så stod Sverige ensamt kvar (bland de drabbade länderna).
Citera
2021-03-22, 23:39
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swan65
Igen försöker du blanda bort korten, vi pratar nu om fetma, obesity på engelska och inte enbart övervikt. Ni i UK är vandrande fettproppar och det ser jag i varenda liten sliten skiten hamnstad jag kommer till. Ja förutom heroinisterna då som faktiskt är smala men nästan lika vanliga som fetton på era söndriga gator. Tyvärr funkar ingenting i UK idag, ja förutom bevisligen en sinnessjukt dyr onödig testapparat. Och du ska fan inte ens börja orda om oriktigheter! Hela du som persona är ett falsarium med övertydlig agenda. Patetisk är du helt enkelt.
Hade du fått in Hitler där någonstans hade du slagit rekord i oväsentligheter, det hoppas jag att du förstår (nåja)?

Du får naturligtvis återkomma om du vill debattera smittbegränsning eller något som åtminstone antyder att angränsa till SARS-CoV-2.
Citera
2021-03-22, 23:41
Medlem
Citat:

Albania
Andorra
Armenia
Azerbaijan
Belarus
Bosnia and Herzegovina
Bulgaria
Croatia
Cyprus
Czechia
Estonia
Finland
Georgia
Greece
Hungary
Iceland
Ireland
Kazakhstan
Kosovo
Latvia
Liechtenstein
Lithuania
Luxembourg
Malta
Moldova
Monaco
Montenegro
Netherlands
North Macedonia
Poland
Portugal
Romania
Russia
San Marino
Serbia
Slovakia
Slovenia
Sweden
Turkey
Ukraine
Vatican City

Ja, der tager du fejl. Prøv at google alle de lande med ordene "march 2020 lockdown" inkluderet.
Du har også en hel flok af lande på den liste der ikke er europæiske.
Citera
2021-03-22, 23:42
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
UK var ett av de sista länderna att stänga ner och ett land som vår chefsideolog gärna refererade till när han försvarade ett öppet Sverige.
Nej, UK var ett av de första länderna att stänga ned. Här är en lista på lände som stängde ned EFTER UK (eller inte alls):

Albania
Andorra
Armenia
Azerbaijan
Belarus
Bosnia and Herzegovina
Bulgaria
Croatia
Cyprus
Czechia
Estonia
Finland
Georgia
Greece
Hungary
Iceland
Ireland
Kazakhstan
Kosovo
Latvia
Liechtenstein
Lithuania
Luxembourg
Malta
Moldova
Monaco
Montenegro
Netherlands
North Macedonia*
Poland
Portugal
Romania
Russia
San Marino
Serbia
Slovakia
Slovenia
Sweden
Turkey
Ukraine
Vatican City
Citera
2021-03-22, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HermaeusMora
Är inte munskydd bara rekommenderat?
Finns det någon källa där det står om tvånget med munskydd?
Smittspridningen bara ökar speciellt den brittiska varianten så snart blir det nog munskyddskrav i Sverige.
Citera
2021-03-22, 23:46
Medlem
Kaptenstjärts avatar
Citat:
Jaså, det tror du? Det är lustigt det där, UK testar för närvarande 1,5 miljoner personer dagligen för att försöka hitta de som är smittade. Och vi lyckas för närvarande hitta ungefär 5,000 smittade om dagen. Om din teori är korrekt undrar man vad alla dessa smittade gömmer sig?

Det kanske är en konspirationsteori? Små gröna män, till och med? De trollar bort alla positiva resultat? De fuskar med testerna?

Herregud...

För närvarande, ja. Men under den första vågen förra året så toppade ni på ungefär 5000 smittade per dag. Ändå var antalet döda då ungefär lika många som under hösten då ni hittade uppemot 25000 per dag.

Inga länder var speciellt bra på att testa under första vågen, Sverige var dock sämst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in