2021-03-22, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Itoy
Han är häktad vilket trots allt tyder på att det finns en del bevis i alla fall. Oavsett så är det starkt att ens få upp snorren i den åldern!
Ja men tänk på PG Gyllenhammar, han var väl mycket äldre när han blev pappa sista gången.
Citera
2021-03-22, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bergsturk
Jag tog nog fel; vissa av bilderna har EXIF som anger att de är tagna 2003, vilket skulle göra henne till 19-20 vid tillfället.

stämmer det? hon är väl född 1991? i så fall var hon 12 på bilderna, vilket man kan se att hon inte är. så bilderna kan inte va tagna 2003?
Citera
2021-03-22, 23:24
Medlem
KnasTramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Så här har jag uppfattat det:
Sonen A fick inte byta till CS, dvs mammans "privata" advokat.
CS har inte varit EA:s advokat tidigare. Tror hon hette Petra Hedlund(?) nånting.

(Sorry, men min mobil har f n stora googlingssvårigheter, därav min osäkerhet).
I målet som ledde till frikännande dom i hovrätten hade EA advokat Petra Kumlin. Enligt uppgift skall Petra Kumlin även företräda henne i förtalsmålet som för närvarande handläggs vid Stockholms tingsrätt.

Förövrigt vet jag inte hur relevant det är att spekulera kring EAs målsägarbiträde Clea Sangborn och hennes eventuella koppling till den utpekade bordellmamman. Det finns typ 5000 advokater här i landet varav de flesta är rätt nischade (särskilda klienter tar upp all tid, jobbar bara med eko-mål, jobbar bara som försvarare och inte målsägarbiträde, jobbar främst i vissa delar av landet osv.). Clea Sangborn är en duktig och erfaren advokat som är väldigt kvalificerad för det här jobbet. Självklart har hon andra klienter samtidigt.

Bara för att en advokat har flera klienter behöver det naturligtvis inte finnas någon koppling mellan klienterna. Thomas Quicks advokat var målsägarbiträde åt Henrik Olsson Lilja, betyder det att det var Thomas Quick som sköt honom?
Citera
2021-03-22, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnasTrams
I målet som ledde till frikännande dom i hovrätten hade EA advokat Petra Kumlin. Enligt uppgift skall Petra Kumlin även företräda henne i förtalsmålet som för närvarande handläggs vid Stockholms tingsrätt.

Förövrigt vet jag inte hur relevant det är att spekulera kring EAs målsägarbiträde Clea Sangborn och hennes eventuella koppling till den utpekade bordellmamman. Det finns typ 5000 advokater här i landet varav de flesta är rätt nischade (särskilda klienter tar upp all tid, jobbar bara med eko-mål, jobbar bara som försvarare och inte målsägarbiträde, jobbar främst i vissa delar av landet osv.). Clea Sangborn är en duktig och erfaren advokat som är väldigt kvalificerad för det här jobbet. Självklart har hon andra klienter samtidigt.

Bara för att en advokat har flera klienter behöver det naturligtvis inte finnas någon koppling mellan klienterna. Thomas Quicks advokat var målsägarbiträde åt Henrik Olsson Lilja, betyder det att det var Thomas Quick som sköt honom?
Hoppas du inte ser att jag gör nån form av "koppling" mellan klienter via deras ombud för det gör jag inte.
När det gäller A och hans önskan om att få byta till adv CS anser inte jag inte det som konstigt på något vis alls. Mammas väninna blir det ju.

Jag har f ö editerat mitt inlägg en smula. Enl uppmaning skall vi bara använda initialer på berörda personer.i denna tråd om jag uppfattat det rätt. Fair enough for me..
Citera
2021-03-22, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Detta är ju bara dina fantasier.

Lambertz gick ju själv ut med att tjejen blivit våldtagen förr. Syftet var att få bort hennes trovärdighet.

Med det spelar ingen roll. Om hon sov, gav hon inte sitt samtycke. Frågan är om det går att styrka. Du har missat att nu måste det finnas samtycke efter ny lagtext. Annars är det våldtäkt.
Citera
2021-03-22, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Äsch den där bilden där hon poserar med gevär är inget speciellt.
När allt kommer till har ju hon haft ihop det med muppar som den där äldre fotografen med pepsitatueringen, som gråtit hejdlöst för att han var så kär, som är en pinsamt fjant.
Tycker i mångt och mycket att de män hon varit ihop med är loosers.
Har hon blivit fälld för våld mot tex den där fotografen? Eller är det så att han är bitter och kryddar på lite extra om denna tjej.
Ja hon verkar dras till lika stora psykfall som sig själv. Ingen tror väl längre att allt är som det ska i huvudet på Lambert efter quick-fadäsen? Indiern som bodde med sin morsa, "nöjesprofilen" och den där skadade fotografen med två pepsitatueringar han la även upp nån bild där han färgat sitt hår i pepsis färger.
Citera
2021-03-22, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Hon var ju gift med flickfotografen. Varför tog hon inte hans efternamn?

Hon hade fotografens efternamn under tiden de var gifta.
Citera
2021-03-22, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Hon hotade att klippa av tårna på honom med en sekatör & peta ut ögonen på honom i sömnen.
Hon kanske inte gillade hans fotograferande. Jag skulle aldrig vilja gifta mig med en flickfotograf.varför gjorde hon det?
Citera
2021-03-22, 23:44
Medlem
KnasTramss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Hoppas du inte ser att jag gör nån form av "koppling" mellan klienter via deras ombud för det gör jag inte.
När det gäller A och hans önskan om att få byta till adv CS anser inte jag inte det som konstigt på något vis alls. Mammas väninna blir det ju.

Jag har f ö editerat mitt inlägg en smula. Enl uppmaning skall vi bara använda initialer på berörda personer.i denna tråd om jag uppfattat det rätt. Fair enough for me..
Det var inte min avsikt att anklaga just dig, jag ber om ursäkt om det var så du uppfattade mitt inlägg. Jag har sett flera användare göra kopplingen tidigare och använda det som bas för större konspirationsbyggen. Det var dit min kritik var riktad. Jag tyckte det var ett rimligt tillfälle att ta upp det när frågan om ombuden var uppe men jag borde nog vart tydligare på den punkten.

Uppmaningen från mod/admin uppfattar jag som att den främst rör EA och hennes privatliv. Att skriva ut namn på advokater som är aktiva i ärendet kan rimligen inte omfattas av 1.12.
Citera
2021-03-22, 23:55
Medlem
bergsturks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjungelJumbo
stämmer det? hon är väl född 1991? i så fall var hon 12 på bilderna, vilket man kan se att hon inte är. så bilderna kan inte va tagna 2003?

Just detta inlägg syftade på Sofia Hellqvist, som är född 1984.
Citera
2021-03-22, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Min analys av GL är att han är en urusel personkännare. Teknokrat och lite opportunist som tidigt insåg vikten att hålla sig väl med makten ( läs S ) och som sån kom väldigt långt i sin karriär. Thomas Bodström är på något sätt spindeln i nätet här med sin kompis Borgström som varit med i skandalerna Assange, Kapten Klänning och Lambertz som raserat förtroendet för den oväldiga tjänstemannen genom att avlöva alla tillsynsmyndigheter så att vi nu har aktivister som tjänstemän som tex jagat Karl Hedin i 4 år. Lambertz först som JK och sedan domare i högsta domstolen.
Där har du nog lite rätt. Varför bekände Quick alla morden? Därför att han stortrivdes i fängelset och ville med alla medel få bli kvar där. Han duperade ju psykologer som höll på att gullegulla med honom. Han duperade väl allihopa och GL var mest duperad av allihopa. Quick ville inte leva något annat liv, men till slut tröttnade han visst iallafall. Men GW. Kunde tänka utanför boxen och genomskådade honom iallafall. Så någon människokännare tror jag inte alls att GL är.
Citera
2021-03-23, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Hoppas du uppskattar bilder utan kläder

https://archive.is/fEM6P

Filen stal jag från medlem Provokatör..

Man ser på ögonen att ngt är allvarligt fel på henne. Ögonen följer inte när ansiktet ler. De är fixerade. Sådant är varningstecken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in