Citat:
Ursprungligen postat av
Carinah78
Så här har jag uppfattat det:
Sonen A fick inte byta till CS, dvs mammans "privata" advokat.
CS har inte varit EA:s advokat tidigare. Tror hon hette Petra Hedlund(?) nånting.
(Sorry, men min mobil har f n stora googlingssvårigheter, därav min osäkerhet).
I målet som ledde till frikännande dom i hovrätten hade EA advokat Petra Kumlin. Enligt uppgift skall Petra Kumlin även företräda henne i förtalsmålet som för närvarande handläggs vid Stockholms tingsrätt.
Förövrigt vet jag inte hur relevant det är att spekulera kring EAs målsägarbiträde Clea Sangborn och hennes eventuella koppling till den utpekade bordellmamman. Det finns typ 5000 advokater här i landet varav de flesta är rätt nischade (särskilda klienter tar upp all tid, jobbar bara med eko-mål, jobbar bara som försvarare och inte målsägarbiträde, jobbar främst i vissa delar av landet osv.). Clea Sangborn är en duktig och erfaren advokat som är väldigt kvalificerad för det här jobbet. Självklart har hon andra klienter samtidigt.
Bara för att en advokat har flera klienter behöver det naturligtvis inte finnas någon koppling mellan klienterna. Thomas Quicks advokat var målsägarbiträde åt Henrik Olsson Lilja, betyder det att det var Thomas Quick som sköt honom?