2021-03-22, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoBolan
Det mest förbluffande är att Tino för några dagar sedan, när han verkade pusha för att få bort Arpi medan Arpi fortfarande sa "jag sitter kvar", inte hade koll på vem som va utgivare.

”Ivar Arpi är inte ännu utbytt som tillförordnad chefredaktör. Min uppfattning är att Ivar inte är ansvarig utgivare i dagsläget, det är formellt fortfarande Paulina då Ivar trädde in snabbt som tillförordnad chefredaktör. Vi söker efter en ny chefredaktör”.
https://dagensopinion.se/artikel/tino-sanandaji-vi-soker-en-ny-chefredaktor/

Och nu sitter han och beklagar sig över att Arpi lämnar utan att de har fixat ny utgivare. Hahah.

Vid tillfället för intervjun i Dagens Opinion, trodde Arpi, Tino och gänget att de inte skulle behöva utgivningsbevis, och Paulina stod fortfarande som ansvarig utgivare på hemsidan. Det förändrades för några dagar sedan när Arpi skickade in och blev ansvarig utgivare, och stoltserade med det på Twitter. Inte för att det spelar någon större roll; det hela har skötts enormt amatörmässigt från början till slut av alla involverade.
Citera
2021-03-22, 22:48
Medlem
Sättet Arpi lämnar på borde skrämma tänkbara framtida arbetsgivare, han har inga gränser när det gäller att hugga sin forna arbetsgivare i ryggen. Han sabbar verkligen för alla de som är kvar på tidningen och för läsare genom att kasta hela tidningen till vargarna när han går ut i medier och använder epitet som "alt-right". Det var viktigare för honom att hålla sig lojal med det mediala etablissemanget.

Men samtidigt är det ett stort underbetyg till de som anställde honom. Scoutingen inför igångsättningen av sidan har varit miserabel.
Citera
2021-03-22, 22:50
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Hela detta resonemang bygger på att Arpi och de andra ens har de åsikter som många här har trott skulle komma ut i ljuset först på en renodlat konservativ tidning.

Nej mitt resonemang utgår inte från det.

Mitt resonemang utgår från att det existerar en verklighet som kan uttryckas med fakta. Att som journalist redovisa dessa fakta om verkligheten betecknar jag som "integritet". Att inte redovisa dessa fakta har jag av en mycket god anledning signifierat med begreppet "koscher"...

/Johan
Citera
2021-03-22, 22:50
Medlem
BigHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grunkz
Sättet Arpi lämnar på borde skrämma tänkbara framtida arbetsgivare, han har inga gränser när det gäller att hugga sin forna arbetsgivare i ryggen. Han sabbar verkligen för alla de som är kvar på tidningen och för läsare genom att kasta hela tidningen till vargarna när han går ut i medier och använder epitet som "alt-right". Det var viktigare för honom att hålla sig lojal med det mediala etablissemanget.

Men samtidigt är det ett stort underbetyg till de som anställde honom. Scoutingen inför igångsättningen av sidan har varit miserabel.

Att han var lojal till mediala etablissemanget gör honom naturligtvis mer anställningsbar, inte mindre.
Citera
2021-03-22, 22:56
Medlem
Imirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Vem är Oikos-profilen som man inte vågade anställa i början. Malcom?
Gissningsvis. Men knappast som något mer en krönikör. Alternativt Dan Korn.
Citera
2021-03-22, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Advarsel-
Vid tillfället för intervjun i Dagens Opinion, trodde Arpi, Tino och gänget att de inte skulle behöva utgivningsbevis, och Paulina stod fortfarande som ansvarig utgivare på hemsidan. Det förändrades för några dagar sedan när Arpi skickade in och blev ansvarig utgivare, och stoltserade med det på Twitter. Inte för att det spelar någon större roll; det hela har skötts enormt amatörmässigt från början till slut av alla involverade.
Sant! Det gick fort på slutet verkar det som.
Inte förrän efter 15e mars som Ivar blev ansvarig utgivare i sidfoten på siten.

Innan dess va det fortfarande
"Chefredaktör: Ivar Arpi
Ansvarig utgivare: Paulina Neuding"
https://web.archive.org/web/20210315095220if_/https://bulletin.nu/
Citera
2021-03-22, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imiron
Gissningsvis. Men knappast som något mer en krönikör. Alternativt Dan Korn.

Det skulle kunna vara Dan Korn. Jag såg Korns kommentar på Gürs avskedsmeddelande. Där skrev Korn att än var det inte över för Bulletin och att han hoppades att istället för att Gür nu sa att det var ett av hans största misstag att involvera sig i Bulletin, att han så småningom skulle se det som att det var hans största misstag att lämna Bulletin.
Citera
2021-03-22, 23:22
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Som sagt, ett skämtprojekt - alla framstår i väldigt dålig dager, vilket är väldigt synd.

Jag har alltid tyckt Tino är en dryg jävel, rent av en oempatisk sådan. Sedan har han ju förstås rätt i mycket, han ska forska, inte driva tidningar eller företag.

Men efter det här fiaskot börjar man ju också tvivla på hans vetenskapliga heder.

Vad jag vill säga är att han inte är en proffsig chef, frågan man då ställer är han
en proffsig akademiker?

Om svaret är Ja på andra frågan: Varför har han inte kommit framåt inom det akademiska?
Beror det bara på att han är ett rövhål, eller finns det stora hål i hans akademiska skriverier.
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2021-03-22 kl. 23:30.
Citera
2021-03-22, 23:27
Medlem
Tino brukar ju ge intryck av att ha koll på läget. Men han har uppenbarligen ingen koll alls och framstår som något av en pajas i den här cirkusen.
Citera
2021-03-22, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarieMM
Har försökt läsa ALLT som skrivits om denna konflikt, men har fortfarande inte fått någon tydlig bild av varför det blev just Ivar Arpi som fick ersätta Paulina Neuding som chefredaktör? Ägarna hade kunnat välja Caroline Dahlman, Per Gudmundson eller vemvetjag? Men de valde att tillsätta Ivar Arpi, och mot den bakgrunden blir det extra tragikomiskt med alla deras påhopp på honom på sistone.

Skulle så gärna vilja höra mer om hur investerarna tänker om allt som hänt och händer.

Gissningsvis trodde de att Arpi var kompetent nog att klara av uppgiften. Senare visade det sig att han inte hade någon som helst koll med en lön på 100k+. Se Samnytts intervju med en medarbetare på Bulletin: https://samnytt.se/bulletin-medarbetaren-berattar-tino-har-betett-sig-som-ett-troll/
Senast redigerad av -Advarsel- 2021-03-22 kl. 23:46.
Citera
2021-03-22, 23:32
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Som sagt, ett skämtprojekt - alla framstår i väldigt dålig dager, vilket är väldigt synd.

Jag har alltid tyckt Tino är en dryg jävel, rent av en oempatisk sådan. Sedan har han ju förstås rätt i mycket, han ska forska, inte driva tidningar eller företag.

Men efter det här fiaskot börjar man ju också tvivla på hans vetenskapliga heder.

Vad jag vill säga är att han inte är en proffsig chef, frågan man då ställer är han
en proffsig akademiker?

Varför skulle man tvivla på hans vetenskapliga heder? Tino S är en beslutsam sanningssägare. Så om han anser, att ngn journalist på Bulletin gjort ett dåligt jobb, då verkar han anse, att detta omedelbart ska proklameras *offentligt* och explicit i klara verba... vilket ju skapar en del turbulens.
Citera
2021-03-22, 23:44
Medlem
LenaPauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Advarsel-
Gissningsvis trodde de att Arpi var kompetent nog att klara av uppgiften. Senare visade det sig att han inte hade hade någon som helst koll med en lön på 100k+. Se Samnytts intervju med en medarbetare på Bulletin: https://samnytt.se/bulletin-medarbetaren-berattar-tino-har-betett-sig-som-ett-troll/
Hehe vilket haveri, ingen är förvånad.
Jag sa ju det när bulletin startade.

Känner endast skadeglädje eftersom detta lanserade som ett elit projekt med bara personer som har byggt hela sin karriär på att inte kunna samarbeta med andra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in