2021-03-22, 22:28
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Jag förstår inte riktigt ditt inlägg men för mig är det inte så viktigt vad konflikten egentligen handlar om rent publicistiskt eller vem som i sak har rätt eller fel om hur en tidning ska skötas. Jag ser en grupp vettiga människor och två psykopater som beter sig som treåringar som inte får sin vilja igenom. De försöker härska och kastar leksakerna ur vagnen på digitala möten. Saken kanske är helt annorlunda men detta är bilden jag och många andra får. Det är därför jag menar att Arpi et al vunnit striden i media.

Avseende sakfrågan gissar jag att Arpis bild i huvudsak är rätt men det är som sagt inte särskilt viktigt för mig.
Fast är Arpi så vettig egentligen, att han pratar lugnt gör ju inte att hans glida på en skridsko-attityd är ett lämpligt förhållningssätt om man börjar på en nystartad publikation. Då gäller gäller det att jobba i princip jämt, Arpi hade dessutom lön för det, inte att hasa runt och tro att han var kvar på SvD.
Senast redigerad av Sonnenwende 2021-03-22 kl. 22:32.
Citera
2021-03-22, 22:28
Medlem
Vet inte riktigt vad jag ska tycka om detta... Å ena sidan verkar Tino vara en oerhört jobbig människa, skrikig, aggressiv, bossig, kör över folk. Men jag förstår inte riktigt Ivars sida heller. Om man startar upp en tidning och är med som ägare, det är väl klart att man vill kunna påverka vilken riktning tidningen tar. Sen kan jag mycket väl tänka mig att Tino var för kontrollberoende, men det är också svårt att veta helt säkert.
Citera
2021-03-22, 22:29
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Jag förstår inte riktigt ditt inlägg men för mig är det inte så viktigt vad konflikten egentligen handlar om rent publicistiskt eller vem som i sak har rätt eller fel om hur en tidning ska skötas. Jag ser en grupp vettiga människor och två psykopater som beter sig som treåringar som inte får sin vilja igenom. De försöker härska och kastar leksakerna ur vagnen på digitala möten. Saken kanske är helt annorlunda men detta är bilden jag och många andra får. Det är därför jag menar att Arpi et al vunnit striden i media.

Avseende sakfrågan gissar jag att Arpis bild i huvudsak är rätt men det är som sagt inte särskilt viktigt för mig.

Tino S är en hätsk buffel och intrycket av Pontus Tholin var inte så gynnsamt.

Ivar Arpi har otvivelaktigt vunnit striden om mediabilden av konflikten - men han har imo vunnit genom att (tillsammans med MSM) ge en falsk bild av, vad konflikten gäller. Det är kanske "vettigt" av honom - men jag inte ngt förtroende för sådant.
Citera
Medlem
mr.demons avatar
Ivar har ändrat sitt Twitter. Han är numera arbetssökande.
Citera
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Han ger sig inte Sanandaji, han går på som en ångvält i Expressen mot Arpi och Teodorescu. Det måste handla om desperation och vrede när han förstår att han förlorar mycket satsade pengar på projektet.

Det var dålig research av Arpi och Teoderescu och andra kända journalister att städsla sig under denne koleriske person. Sverige förlorar en tid i alla fall några skickliga skribenter mot PK-massivet.
Bra skrivet.
Citera
2021-03-22, 22:33
Medlem
YP4XQs avatar
Bulletin växte fram som en produkt att tjäna pengar på kan jag tänka mig, det brukar skära sig då när det inte kommer från hjärtat.

Synd tycker ja, trodde på något stort och bra här.
Citera
2021-03-22, 22:37
Medlem
Är dom inte med i facket så får dom inte gnälla. Det är bara att finna sig i det och jobba extra hårt. Tycker de ska leva som de lär och jobba kvar minst tio år utan lön.
Citera
2021-03-22, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Tino S är en hätsk buffel och intrycket av Pontus Tholin var inte så gynnsamt.

Ivar Arpi har otvivelaktigt vunnit striden om mediabilden av konflikten - men han har imo vunnit genom att (tillsammans med MSM) ge en falsk bild av, vad konflikten gäller. Det är kanske "vettigt" av honom - men jag inte ngt förtroende för sådant.

Har försökt läsa ALLT som skrivits om denna konflikt, men har fortfarande inte fått någon tydlig bild av varför det blev just Ivar Arpi som fick ersätta Paulina Neuding som chefredaktör? Ägarna hade kunnat välja Caroline Dahlman, Per Gudmundson eller vemvetjag? Men de valde att tillsätta Ivar Arpi, och mot den bakgrunden blir det extra tragikomiskt med alla deras påhopp på honom på sistone.

Skulle så gärna vilja höra mer om hur investerarna tänker om allt som hänt och händer.
Citera
2021-03-22, 22:40
Medlem
Det mest förbluffande är att Tino för några dagar sedan, när han verkade pusha för att få bort Arpi medan Arpi fortfarande sa "jag sitter kvar", inte hade koll på vem som va utgivare.

”Ivar Arpi är inte ännu utbytt som tillförordnad chefredaktör. Min uppfattning är att Ivar inte är ansvarig utgivare i dagsläget, det är formellt fortfarande Paulina då Ivar trädde in snabbt som tillförordnad chefredaktör. Vi söker efter en ny chefredaktör”.
https://dagensopinion.se/artikel/tino-sanandaji-vi-soker-en-ny-chefredaktor/

Och nu sitter han och beklagar sig över att Arpi lämnar utan att de har fixat ny utgivare. Hahah.
Citera
2021-03-22, 22:43
Medlem
Sunt-fornufts avatar
Tino S har tappat allt anseende han hade, en gapig idiot som inte är bättre än de han under så lång tid kritiserat. Blatte helt enkelt.....
Citera
2021-03-22, 22:43
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarieMM
Har försökt läsa ALLT som skrivits om denna konflikt, men har fortfarande inte fått någon tydlig bild av varför det blev just Ivar Arpi som fick ersätta Paulina Neuding som chefredaktör? Ägarna hade kunnat välja Caroline Dahlman, Per Gudmundson eller vemvetjag? Men de valde att tillsätta Ivar Arpi, och mot den bakgrunden blir det extra tragikomiskt med alla deras påhopp på honom på sistone.

Skulle så gärna vilja höra mer om hur investerarna tänker om allt som hänt och händer.

Ja, man skulle vilja veta mer. Men Caroline Dahlman eller Per Gudmundson kanske inte ville bli chefredaktör?
Citera
2021-03-22, 22:46
Medlem
dialektikers avatar
Ser nu att det egentligen skulle ha varit debatt mellan Ivar Arpi och Tino Sanandaji i Studio 1.
Vilken tur att det inte blev det. Det hade blivit ett tredje världskrig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in