2021-03-22, 18:38
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara

Grävis och mobbaren Susanna hade nog sex på bröllopsnatten, det enda kärleksliv Susanne haft på 7 år. Deras sexliv dog på morgonen när hon störde sig på att Grävis andades och råkade harkla sig.

Ja, herregud, på den nivån är det.

Och så går experterna ut i pressen och säger att vi inte ska diskutera parens matvanor.

Men en deltagare kan terra en annan deltagare att den inte får göra normala behov, harklar sig fel och ska utplåna sig själv totalt för att tillfredställa hennes behov.

Hon är ju ett praktexemplar på att visa på hur en negativ energi i en relation kan uttrycka sig.
Citera
2021-03-22, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker

Och så går experterna ut i pressen och säger att vi inte ska diskutera parens matvanor.

Men en deltagare kan terra en annan deltagare att den inte får göra normala behov, harklar sig fel och ska utplåna sig själv totalt för att tillfredställa hennes behov.

Hon är ju ett praktexemplar på att visa på hur en negativ energi i en relation kan uttrycka sig.

Ja, det är därför jag tror att Susanna är en Asperger även om man inte använder den diagnosen längre. Såna som stör sig på ljud och andras beteenden, väldigt trångsynt och fyrkantigt tänkande. Det handlar inte om feminism, det handlar om tvångstankar och mobbning från Susannas sida. Jag hoppas att hon går iväg och får en utredning gjord på sig själv och sen lite egenterapi på det under socionomutbildningen så kan det bli vettigt folk av henne med. Hör du det Susanna? - Bästa gratisrådet du kommer att få, så ta det.

#backagrävis
Citera
2021-03-22, 19:00
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Förstår inte varför Lasse Kaviar har så svårt för Ellilårs dödssnack. Även han behöver ge finns besked.

- Tyvärr ser det inte bra ut. Du har dubbelsidig galopperande ögonglobcancer. Om ett halvår kommer du var blind. Min rekommendation är att du pratar med din fru om samtalsterapi med din fru och för dina barn. Sankt att du tar kontakt med en advokat snarast för att upprätta testamente innan cancern ätit sig för långt in i hjärnan, då du fortfarande kan kommunicera och förstå vad som sägs.

Det finns en del läkare som inte har en sån empatisk framtoning utan mer tänker som en programmerare som försöker hitta en bugg.

Det bästa är såklart om en läkare kan vara både empatisk och logisk, men måste jag välja vill jag hellre ha en läkare som kan bota sjukdomar än en som kan trösta.

En sköterska har dock omvårdnad som huvuduppgift och där är empati ett krav.
Citera
2021-03-22, 19:27
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ja, det är därför jag tror att Susanna är en Asperger även om man inte använder den diagnosen längre. Såna som stör sig på ljud och andras beteenden, väldigt trångsynt och fyrkantigt tänkande. Det handlar inte om feminism, det handlar om tvångstankar och mobbning från Susannas sida. Jag hoppas att hon går iväg och får en utredning gjord på sig själv och sen lite egenterapi på det under socionomutbildningen så kan det bli vettigt folk av henne med. Hör du det Susanna? - Bästa gratisrådet du kommer att få, så ta det.

#backagrävis

Jag är med dig. Det är faktiskt sjukligt, autistiskt att störa sig på, styra och ställa människor med deras normala behov på det sättet.

Det är ju kränkande också att hon ger sig på det.
Jag pratade en gång med en psykolog om att jag var lite imponerad över att hon står ut med patienter som kommer med värsta tiksen. Sånt kan jag tycka är himla jobbigt, när folk trummar, nervöst pillar etc. "Det är deras mänskliga rättighet, att hålla på med sådant." tyckte hon (och menade också att man kognitivt kan träna sig att stå ut med folks tiks).

Hur fasen ska Susanna kunna bli socialassistent med sin oerhörda intolerans med folks små vanor och beteenden?
Det kommer ju vara den mer nervösa kategorin av människor som dras med ovanor hon kommer att möta som soc assistent.
Citera
2021-03-22, 20:26
Avslutad
Citat:

På det viset är det bra att hon är med i TV, det är rena rama mastersutbildningen i hur man kör en relation i botten. Det kanske kan få en och annan med samma beteende att tänka till på hur de uppfattas.

På det sättet tycker jag att reaktionerna i media o sociala medier är bra. Alla fördömer ett uppträdande som är gränslöst och kränkande. Samhället slår uppenbarligen vakt om normen om att behandla folk med respekt.
Citera
2021-03-22, 20:27
Medlem
Citat:
Jag är med dig. Det är faktiskt sjukligt, autistiskt att störa sig på, styra och ställa människor med deras normala behov på det sättet.

Det är ju kränkande också att hon ger sig på det.
Jag pratade en gång med en psykolog om att jag var lite imponerad över att hon står ut med patienter som kommer med värsta tiksen. Sånt kan jag tycka är himla jobbigt, när folk trummar, nervöst pillar etc. "Det är deras mänskliga rättighet, att hålla på med sådant." tyckte hon (och menade också att man kognitivt kan träna sig att stå ut med folks tiks).

Hur fasen ska Susanna kunna bli socialassistent med sin oerhörda intolerans med folks små vanor och beteenden?
Det kommer ju vara den mer nervösa kategorin av människor som dras med ovanor hon kommer att möta som soc assistent.

Vilken fin psykolog! Medmänsklig och klok och professionell. Allt Susanna saknar. Grävis är ju inte ens en patient, med några udda tics, bara en normal sund fin man.

Susanna kommer inte ens att klara av att fungera i grupp som socialsekreterare. Ännu mindre samarbeta och inge förtroende för alla de olika sorters människor i utsatta situationer som hon kommer att träffa på. Susanna kommer ju att sitta och skratta rakt ut på sitt forcerade otäcka sätt redan vid anställningsintervjun.
Och får hon jobb - Tänk dig att få hembesök av Susanna när du behöver sociala insatser för ett barn med särskilda behov, och lite socialt strul på hemmaplan, och så in kommer Susanna och retar sig på att maken har för mycket saliv, eller ett barn som tuggar på tuggummi. Hon reagerar så kraftigt på petitesser att hon missar ju all viktig information om en människa. Grävis är reko, hur ska det då gå för de socialt utsatta hon möter, de äldre som inte har råd med tandvård och som sitter och dreglar tex vid besöken på soc? Hur har hon tänkt handskas med missbrukare med abstinens?
Citera
2021-03-22, 20:41
Medlem
NiccoJs avatar
Han Kaviar Kalle, har han en lösmunn på sig?
Citera
2021-03-22, 21:16
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:

#backagrävis
Har du några kliniska studier du vill dela med dig av som styrker att aspergare stör sig mer andras beteenden? än vanliga människor

Kvinnlig aspergers uttrycker sig inte i närheten av manlig, och om det finns en tendens till att störa sig på andra människor så är det manlig aspergers enbart
Senast redigerad av Crapmagic 2021-03-22 kl. 21:23.
Citera
2021-03-22, 21:34
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sockerpumlan
En drivande kvinna?
Du menar en kvinna som ska uppfostra sin man. Är man 25 + ska man inte behöva bli uppfostra sin partner.

Jag själv har lyssnat på liknande musik som ung. Efter många öl kan jag tycka liknande är kul med mina syskon eller barndomsvänner. Men spela eller dra våldtäktsskämt framför en SVT-kamera taktlöst. Anton känner ju inte Sofia och hennes vän, de kan ju ha varit med om en våldtäkt. Vem vet.
Var var våldtäktsskämtet? i låten
Citera
2021-03-22, 21:37
Medlem
Citat:
Ja, det är därför jag tror att Susanna är en Asperger även om man inte använder den diagnosen längre...

Alltså jag KAN inte hålla med i sättet som grävis till synes helgonförklaras på. Det blir uppenbarligen inte supersvårt att verka mest from i deras duo, men det är ju ett rent faktum att Johan är långt från det kap som Susanna (felaktigen) tycker sig ha rätt till - oavsett bedömare. (Iallafall denna bedömare)

För att ta ett tydligt exempel på vad jag menar så tänker/känner nog alla kvasi-vakna tittare i relation till hennes boendesituation att det måste vara ganska ensamt att åka ut sådär på landet själv. Johan frågar så klart ingenting om det utan klampar in sådär härligt bonnigt i hennes farstu som om han är på mellanstadieresa till badhuset, och korkar upp sin cola på hennes bord.

Jag försvarar verkligen inte susannas beteende, men jag kan FÖRSTÅ om hon där och då känner att ”detta kommer ej att fungera”. Jag säger detta mycket för att ingen annan tagit upp det innan.
Senast redigerad av TelenKnpaen 2021-03-22 kl. 22:02.
Citera
2021-03-22, 22:13
Medlem
Bandida.locas avatar
Lars har så många kollegor som är precis likadana 30+ och ständigt "kan jag få bättre?" "Ska jag verkligen stadga mig?" "Känns det verkligen rätt?"
Hade varit kul att se statistisk på singelläkare 30+.
Citera
2021-03-22, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TelenKnpaen
Alltså jag KAN inte hålla med i sättet som grävis till synes helgonförklaras på. Det blir uppenbarligen inte supersvårt att verka mest from i deras duo, men det är ju ett rent faktum att Johan är långt från det kap som Susanna (felaktigen) tycker sig ha rätt till - oavsett bedömare. (Iallafall denna bedömare)

För att ta ett tydligt exempel på vad jag menar så tänker/känner nog alla kvasi-vakna tittare i relation till hennes boendesituation att det måste vara ganska ensamt att åka ut sådär på landet själv. Johan frågar så klart ingenting om det utan klampar in sådär härligt bonnigt i hennes farstu som om han är på mellanstadieresa till badhuset, och korkar upp sin cola på hennes bord.

Jag försvarar verkligen inte susannas beteende, men jag kan FÖRSTÅ om hon där och då känner att ”detta kommer ej att fungera”. Jag säger detta mycket för att ingen annan tagit upp det innan.

Det är för att Grävis blivit så hårt mobbad och psykad av Susanna som vi kör #backagrävis så intensivt . Han har säkert ett par dåliga sidor han med, kanske slänger han smutsiga strumpor runt om i sovrummet eller nåt liknande. Kom att tänka på det nu, men Grävis och Anton hade nog haft kul ihop hemma hos Anton med alla Starwarsleksakerna...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in