Citat:
Ursprungligen postat av
AnnaChiara
Ja, det är därför jag tror att Susanna är en Asperger även om man inte använder den diagnosen längre. Såna som stör sig på ljud och andras beteenden, väldigt trångsynt och fyrkantigt tänkande. Det handlar inte om feminism, det handlar om tvångstankar och mobbning från Susannas sida. Jag hoppas att hon går iväg och får en utredning gjord på sig själv och sen lite egenterapi på det under socionomutbildningen så kan det bli vettigt folk av henne med. Hör du det Susanna? - Bästa gratisrådet du kommer att få, så ta det.
#backagrävis
Jag är med dig. Det är faktiskt sjukligt, autistiskt att störa sig på, styra och ställa människor med deras normala behov på det sättet.
Det är ju kränkande också att hon ger sig på det.
Jag pratade en gång med en psykolog om att jag var lite imponerad över att hon står ut med patienter som kommer med värsta tiksen. Sånt kan jag tycka är himla jobbigt, när folk trummar, nervöst pillar etc. "Det är deras mänskliga rättighet, att hålla på med sådant." tyckte hon (och menade också att man kognitivt kan träna sig att stå ut med folks tiks).
Hur fasen ska Susanna kunna bli socialassistent med sin oerhörda intolerans med folks små vanor och beteenden?
Det kommer ju vara den mer nervösa kategorin av människor som dras med ovanor hon kommer att möta som soc assistent.