2021-03-20, 23:07
Avslutad
Den där Lars är en sån jävla mes.
Två, tre smällar i ansiktet sen är det där fula smilet borta.
Citera
2021-03-20, 23:37
Medlem
Frontlinjens avatar
Instämmer i förslaget att Lars&Susanna resp Johan&Ellinor hade varit en bättre matchning.

Sofia skulle inte inte funka med någon. Alls. Herregud, blir kvinnor så av att ha matats med feminism och normkritik? Total avsaknad av självdistans och humor parat med en omogen syn på hur ”män” är. Hon framstod i avsnittet om midsommar som en obstinat 17-åring.

Anton är lite omogen, men med en drivande kvinna som lär upp honom skulle det nog funka. Han får hålla sig från sponken bara, verkar säga emot för mycket då.
Citera
2021-03-21, 00:12
Medlem
seaworthys avatar
Susanna och Sofia verkar först och främst extremt osäkra, överspända och lite barnsligt naiva. Man känner igen det där från kompisars flickvänner. Dom skrapar på ytan av tokfeministisk teori och tänker sig ”så ska jag också vara”. Men urvalet av snubbar blir extremt litet. Det är förmodligen bara ett litet antal kvinnor som står ut med att vara på det där sättet livet ut.
Citera
2021-03-21, 00:15
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rellebelle
Lite konstigt att ni alla väljer att tycka att Lars är den som är omogen när Ellinor tycker en bra plats för typ den tredje dejten är hennes framtida gravplats. Hon är ju en riktig dödsknarkare, och då är det inte hasch jag pratar om.

Haha precis. Han har utbildat sig till läkare och vill ha ett gött liv. Istället får han den kvinnliga varianten av Den unge Werthers lidanden.
Citera
2021-03-21, 00:57
Medlem
Jag såg Sofia på stan idag. På söder.

Hon gick runt och sörplade på en islatte med havremjölk samtidigt som hon sjöng:

Citera
2021-03-21, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0Z8S
Väx upp. Att ge sig på något utseende pågrund av dess politiska hållning är patetiskt. Kan sätta mina barns ögon på att du anser det samma om det skulle röra sig om någon ur ditt egna led. Jag tycker inte heller om Sofias beteende, men fan bryr jag min lilla hjärna att gå på utseende för det. Väx upp. För övrigt ser hon helt ok ut. Det känns som om du snarare är intresserad av att skapa en trend genom ”cp-sofia” än något annat, jeez cringe alltså. Ger mig fan på att om Sofia - rent hypotetiskt - visat intresse för dig, hade du klätt dig naken och med utsträckta armar ropat ”här är jag”. Sedan hade du kommit efter två stötar och sagt ”jag klarade mig längre än vad jag trodde”. Människa, väx upp.

Haha, lustigt att du skriver "rent hypotetiskt". Har tydligen visat sig att kulturstrateg i själva verket hade träffat Sofia efter en tids messande på Tinder. Fick inte riktigt koll på hela historian men tydligen hade han börjat prata om hur han haft springmask, varpå Sofia med allt rätt blev allt mer obekväm i samtalet och försökte byta samtalsämne. När kulturstrateg kom på hur socialt missanpassat det han just hade sagt var, försökte han byta samtalsämne men det var försent. Sofias intresse var long gone. I frustration efter att han förstått att han bränt alla broar reste han sig upp medan han mumlade "du är fan helt cp".
Citera
2021-03-21, 02:35
Medlem
Bandida.locas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeggyOlson
Jag såg Sofia på stan idag. På söder.

Hon gick runt och sörplade på en islatte med havremjölk samtidigt som hon sjöng:

Fruktansvärt roligt
Men ganska troligt!
Citera
2021-03-21, 09:46
Medlem
n0stalgis avatar
Fantasin och underhållningsnivån i den här tråden är oerhört hög. Håller delvis med om analysen av svaga kvinnor som blir vilsna hundar. Dock känns Johan torftig, enligt mitt tycke. Snäll och varm, absolut. Kan inte underhålla Susanna på det sätt hon är van vid.

Men Susanna den blivande socionomen vill ha en utmaning. Har träffat på många liknande socionomstudenter. De har läst feministisk teori på uni och tror sig ha rätt i sin världsbild i ett skevt Sverige. Denna vurm är en bubbla som spricker och kommer lägga sig när hon kommer ut i arbetslivet och inte bara umgås med likasinnade och sitter i Palestinasjal och diskuterar på södertörn. Blir förvånad över havet mot Susanna. Verkar vara en mycket bra tjej, extremt söt och stark individ. Borde ha ställt upp om 1-2 år när hon har tagit examen.

Ang Anton och Sofia så känns båda omogna. Men bra matchning. Synd om de som gör bort sig på tv på bästa sändningstid utan att veta om det. Enda relationen som kommer hålla, tror jag. Det blir villa, volvo och vovve i Alingsås.

Lars och Ellinor. Behöver mer tid. Lars leker något han inte är. En hemsk typ av man som flyr från sitt förflutna. Sådär jobbigt "skön" hela tiden. Dock Ellinor är den finaste människan enligt mig, förtjänar bättre. Varm och hjärtlig men måste lära sig att chilla när folk inte öppnar upp sig om döden dag 1. Annars är risken att hon skrämmer iväg Lars. Hoppas dessa kan mötas, hade fått fina barn med en så trygg mor. Produktiva, högutbildade och drivna. Inte alls vad jag är van att se i liknande såpor. Det gillas! Bra säsong av SvT om än lite för mycket fokus på tacovurmen.

OnT. Har något av paren haft sex? Och varför pratar de så lite om detta, är ju högst relevant pusselbit. Är det fel att säga att de vill kn?

Ställer de upp i liknande program borde de släppa in varandra fullt ut och ligga, annars brakar fasaden snart samman.
Citera
2021-03-21, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Instämmer i förslaget att Lars&Susanna resp Johan&Ellinor hade varit en bättre matchning.

Sofia skulle inte inte funka med någon. Alls. Herregud, blir kvinnor så av att ha matats med feminism och normkritik? Total avsaknad av självdistans och humor parat med en omogen syn på hur ”män” är. Hon framstod i avsnittet om midsommar som en obstinat 17-åring.

Anton är lite omogen, men med en drivande kvinna som lär upp honom skulle det nog funka. Han får hålla sig från sponken bara, verkar säga emot för mycket då.

En drivande kvinna?
Du menar en kvinna som ska uppfostra sin man. Är man 25 + ska man inte behöva bli uppfostra sin partner.

Jag själv har lyssnat på liknande musik som ung. Efter många öl kan jag tycka liknande är kul med mina syskon eller barndomsvänner. Men spela eller dra våldtäktsskämt framför en SVT-kamera taktlöst. Anton känner ju inte Sofia och hennes vän, de kan ju ha varit med om en våldtäkt. Vem vet.
Citera
2021-03-21, 10:54
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sockerpumlan
En drivande kvinna?
Du menar en kvinna som ska uppfostra sin man. Är man 25 + ska man inte behöva bli uppfostra sin partner.

Jag själv har lyssnat på liknande musik som ung. Efter många öl kan jag tycka liknande är kul med mina syskon eller barndomsvänner. Men spela eller dra våldtäktsskämt framför en SVT-kamera taktlöst. Anton känner ju inte Sofia och hennes vän, de kan ju ha varit med om en våldtäkt. Vem vet.

Spår av ironi kan ha förekommit.

Anton verkar lite omogen i den bemärkelsen att han inte lärt så mycket om hur kvinnor fungerar. Det är sällan tjejer över 18 tycker sån musik och såna skämt är superkul, även om Sofia totalt överreagerade.
Citera
2021-03-21, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
Den där Lars är en sån jävla mes.
Två, tre smällar i ansiktet sen är det där fula smilet borta.

Yup, i England hade de kallat honom för "bender" och givit honom en "dry slap"!
Citera
2021-03-21, 12:59
Medlem
dialektikers avatar
Alltså jag tror inte riktigt på flashbacksexpertisens ihopparningar heller av paren. Även om både Elinor och grävis har mer mjuka karaktärer så tror jag ändå att Elinor är mer inriktad på någon av mer akademisk karaktär.
Eftersom experterna parade ihop henne med läkaren så utgår jag från att en läkare låg lite i linje med hennes önskemål.

Men jag skulle vilja ha mer kreativa förslag från flashbacksexpertisen vilka vi skulle kunna para ihop experterna med som hämnd för deras ihopparningar av deltagare.

Satu skulle vi kunna tvinga leva med Leif GW , Fredrik Bohm skulle vi kunna tvinga leva med Gunilla Persson och sexologen Kalle skulle vi kunna tvinga leva med Jean-Claude Arnault (alltså Kalle är ju stjärtryttare för er som inte är uppdaterade om hans läggning).

Sen skulle vi kunna ge dem goda råd på vägen då de har det knepigt att stå ut med sina partners.
Vi har god analysförmåga här på flashback.
Senast redigerad av dialektiker 2021-03-21 kl. 13:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in