2021-02-16, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hodde
Några lagliga väggar att titta på?

Finns en som ligger på KAP området. Om du googlar på det så är väggen på en skateramp som ligger i anslutning till Kungsängsbron. Ena sidan är avstängd pga. byggnation så du lär inte se så jättemycket mer än ett par målningar, men måla kan du göra.
Citera
2021-02-18, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Godhetsnarkoman
Finns en som ligger på KAP området. Om du googlar på det så är väggen på en skateramp som ligger i anslutning till Kungsängsbron. Ena sidan är avstängd pga. byggnation så du lär inte se så jättemycket mer än ett par målningar, men måla kan du göra.

Tackar för tipset! Måla kommer nog inte bli något, men kommer ha lite dötid så tar säkert koll. Inte fel med lite motion ivf.
Citera
2021-03-22, 19:28
Medlem
Hembrannarens avatar
Graffiti-gäng i uppsala?

Tja!
Jag är ganska ny till graffitiscenen och har börjat uppmärksamma några gäng och artister.
Några gäng jag har sett är BTBS, OSK och AHH. Vet någon vilka som har dessa gäng och hur stora de är och vilka områden de har?
Några artister som man verkligen ser ÖVERALLT är Möbel, Emps, 1&2, Hoax, wem, aaaaa, dugs, deal m.m.
Är det någonting som man borde veta om scenen i uppsala när man börjar? Jag och polarna har nämligen bara kört lite för skojs skull men börjar komma igång på riktigt nu.
Citera
2021-03-22, 19:33
Avslutad
1&2 rök på, AHH=always hitting hard(on the bong alltså)
Citera
2021-03-22, 19:35
Medlem
Hembrannarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RadhusRoland
1&2 rök på, AHH=always hitting hard(on the bong alltså)
Haha najs, någon aning om hur många de är? 5? 20? 100?
Citera
2021-03-22, 19:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hembrannaren
Haha najs, någon aning om hur många de är? 5? 20? 100?

Dom har hållit på länge.

Vet ej på rak arm, skulle gissa på att dom är runt tio grabbar
Citera
2021-03-22, 19:40
Medlem
Hembrannarens avatar
Citat:
Dom har hållit på länge.

Vet ej på rak arm, skulle gissa på att dom är runt tio grabbar
Okk, för de är AHH som man ser mest. Visste faktiskt inte att 1&2 var ett gäng, trodde de var en artist
Citera
2021-03-22, 20:32
Avslutad
Citat:
Okk, för de är AHH som man ser mest. Visste faktiskt inte att 1&2 var ett gäng, trodde de var en artist

Du menar ett crew
Citera
2021-03-22, 20:43
Medlem
blueprintzs avatar
Citat:
Du menar ett crew
Flashbacks pinsammaste tillrättavisning, jag skäms åt dig.

Men åter till ämnet. Det intressanta vore ju också att veta i vilken ålder dessa personer är. Många måste ju vara ca 30-40 vid detta laget, vilket är sjukt när man tänker på det.
Citera
2021-03-22, 20:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av blueprintz

Men åter till ämnet. Det intressanta vore ju också att veta i vilken ålder dessa personer är. Många måste ju vara ca 30-40 vid detta laget, vilket är sjukt när man tänker på det.

Runt 35, ja.
Finns säkert nåra äldre
Citera
2021-03-22, 21:00
Medlem
Hembrannarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blueprintz

Om de nu har hållt på länge som ni säger så lär de väll va runt 40 gissar jag på. Vet man vilka namn de är som tillhör? Tänkte ifall det är någon artist som är lite mer offentlig så man kan få reda på mer.
Citera
2021-03-22, 21:03
Avslutad
Citat:
Om de nu har hållt på länge som ni säger så lär de väll va runt 40 gissar jag på. Vet man vilka namn de är som tillhör? Tänkte ifall det är någon artist som är lite mer offentlig så man kan få reda på mer.

Här namedroppas ingenting.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in