Citat:
Ursprungligen postat av
BigHouse
Konflikten handlade inte om det. Om något är ju Tino mer PK än Arpi. Tinos behov av att deklarera vilket trash han tycker SD:are och andra utanför åsiktskorridoren är.
Konflikten grundar sig i Tinos storhetsvansinne. Rekrytera massa kända namn för att få deras stjärnglans, men sedan förvänta sig kunna bossa över dessa.
Gör jag en film och rekryterar Steven Spielberg som regissör får jag räkna med att han inte kommer finna sig i att bli tillsagd exakt hur filmen ska göras och sedan bara signera den med sitt namn oavsett om han känner han kan stå för filmen eller ej.
Kurdisk hierarki och svensk hierarki skiljer sig åt.
Tino tror att pengar och titel är makt.
I vår hederlighetskultur däremot så är journalister mer måns om sin cred än något annat.
Jag tycker Arpi gjort bra grejer han har stuckit ut hakan mot feminismen och för det får han en orosanmälan på sig och soc som hotar att ta hans barn.
Han gjorde även en intervju med Jordan B Peterson långt innan han kom hit.
Ni som skrivit här ett tag känner till att om man ska bli läst/lyssnad på/tagen på allvar måste man utstråla ethos.
Ni har de olika journalisterna olika värderingar men att förvänta sig att de ska förstöra sitt varumärke är totalt okunnigt om Skandinavisk kultur.
Det är eoner mellan heder och hederlighet. Som jag hävdat en kulturkrock de lux.
Någon skrev om Tinos inställning att starta projektet och lära sig under tiden. Även det en kulturkrock då vi värderar prestation och kompetens här i Skandinavien.
Han fattar inte att vi garvar åt en ukrainsk hemsida när vilken bloggare som helst kan göra en fräschare sida gratis.