2021-03-22, 19:49
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kammadaj
Av det som jag läst och försökt att tolka in så låter det som de där båda Sanandaji och Tarki drivit företaget som man princip driver företag i deras länder och tror det liksom fungerar här. Sanandaji skäller och förolämpar, samt tycker de anställda ska ta skit och den andra tystar de anställda på sina möten, inte bra.

Man kan nog driva företag på sätt som Tholin beskriver i Sverige också, men dock inte alla typer av verksamheter. Det är ju inget konstigt i sig att regleringar finns för olika typer av verksamheter. En frisörsalong, en pizzeria, ett energibolag och en nyhetsredaktion må alla vara företag men vitt skilda verksamheter. Man kan ju tycka att man som företagare skulle ha visst intresse av att sätta sig in i vad som gäller för den verksamhet man avser att driva? Särskilt om man har en böjelse för att vara micro manager, då krävs ju verkligen att man kommer med förbättringar, och då måste man förstå verksamheten man driver. Eljest blir det ju som ett avsnitt av "Tabatha takes over" där ägaren av en salong tappar sina frisörer när han börjar hålla ned kostnaderna med att späda ut permanentvätskorna med vatten.
Citera
2021-03-22, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Nyheter Idag har aldrig råd med Arpi.

Även om dom hade råd skulle Arpi inte ens titta åt det hållet det är jag övertygad om.
Han kanske får tillbaka sin tjänst på SvD eller så frilansar han.
Citera
2021-03-22, 19:54
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
https://www.gp.se/debatt/bulletin-har-skadat-tilltron-till-publicistisk-verksamhet-1.43454800

Funcke förklarar Bulletins idioti. Vilket haveri och vilken amatörmässighet.

Arpi tycks ju själv ha trott att han var ansvarig utgivare. Hur var det möjligt?
Citera
2021-03-22, 19:58
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Herregud, vad är den där IT-chefen för en snubbe egentligen? Och varför är alla så hemlighetsfulla om hans identitet? Om han numera dessutom är "produktägare" till sidan ska han väl kunna ståta med sitt namn någonstans.
En hederskurd till som kör ett öga för ett öga?
Ett jag släcker din pod som hämnd för vad du gjorde mot min kompis?

Det verkar vara rena skolgården.
Citera
2021-03-22, 20:00
Medlem
alice teodorescu ser verkligen helt sjuk ut.. vad är det med hennes hals..
Citera
2021-03-22, 20:06
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lantarbetaren
Han skall ta hand om sitt nyfödda barn, sa han.

Det kan nog bli en tid av oro för honom och Teodorescu och andra.
Tholin fick in ett slag under bälten på Arpi när gonggongen gick i Studio Ett när han påstod att T. inte sagt upp sig utan förhandlade om avgångsvederlag, vilket Arpi kontrade med var ren avtalsuppföljning.
Kvinnorna i studion hade fullt sjå att hålla dem isär.
Ivar är pappaledig och Alice är mammaledig. Man får ändå lov att säga att hela den här snöpliga historian hade jävligt taskig tajming för dem. Arpi har fått jobba ihjäl sig med den här skiten och barn ovanpå det. Alice har varit ledig.
Citera
2021-03-22, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Arpi tycks ju själv ha trott att han var ansvarig utgivare. Hur var det möjligt?
Citat:
På grund av ett missförstånd fick Bulletin sitt utgivningsbevis från Myndigheten för press, radio och tv först den 16 mars. Ett av kraven för att få utgivningsbevis är att sajten inte kan ändras ”av någon annan än redaktionen”. Enligt paragraf 3 i yttrandefrihetslagens 4 kapitel ska utgivaren ha befogenhet att ”utöva tillsyn över framställningens offentliggörande” samt att ”bestämma över dess innehåll så att ingenting får föras in i den mot hans eller hennes vilja”.
https://www.journalisten.se/nyheter/bulletins-ledning-andrade-utgivarens-publiceringsbeslut

Ett missförstånd tydligen men ändå. Det framgår tydligt vilken lagstiftning som anges när det gäller utgivningsbevis. Är Tino vaken nu tro?
Citera
2021-03-22, 20:13
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
https://www.journalisten.se/nyheter/bulletins-ledning-andrade-utgivarens-publiceringsbeslut

Ett missförstånd tydligen men ändå. Det framgår tydligt vilken lagstiftning som anges när det gäller utgivningsbevis. Är Tino vaken nu tro?

Tack. Så de hade ett utgivningsbevis från och med den 16 mars (som möjligen kan komma att dras in) men just nu inte någon ansvarig utgivare.
Citera
2021-03-22, 20:15
Medlem
minnesdus avatar
Lyssnar på SVD podden med Arpi.

Han säger rakt ut att ägarna ville ha en mer "alt-right"-sajt (här använder Ivar väl valda ord för att smutskasta). Han säger även att Tino tryckte på och sa att de skulle skriva om att Swebtv lades ner(vilket publicistiskt sett är helt sjukt att de inte gjorde mer på).

Det blir mer och mer tydligt att Ivar Arpi gör bort sig. Han använder kraftuttryck och uttalar sig i affekt. Ivar Arpi har jag noll förtroende för, ska tilläggas att jag ej har något för Tino.

Men ägarna hade ju mer rätt linje än den mesiga linje Ivar ville ha, Pontus verkar förstå sig på affärer. Det krävs något unikt, inte mer av samma liberala trams.
Citera
2021-03-22, 20:16
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Hade nog aldrig funkat. Båda är höger men Frick är den tjocka gubben med hängslen på Sjöbo marknad som säljer piratkopierade kläder och tar hälften svart. Tror inte det är en typ av projekt som Arpi är intresserad av. Dessutom skulle Frick aldrig betala sådana summor.

Haha mitt i prick. Det roliga är att Frick nog skulle uppskatta den omnämningen som en komplimang. Inget ont om Frick, men i detta sammanhang hör han inte hemma.
Citera
2021-03-22, 20:19
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trevligt.konto
Haha mitt i prick. Det roliga är att Frick nog skulle uppskatta den omnämningen som en komplimang. Inget ont om Frick, men i detta sammanhang hör han inte hemma.

Absolut. Det var inte menat som nedvärderande mot Frick. Hade Arpi inre varit så dyr kanske Frick hade låtit honom sälja tubsockar i Kivik. 5 par för en hundralapp! . Bara för att röra runt i grytan och jävlas lite.
Citera
2021-03-22, 20:25
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
IT-chefen Omid Smith ska vara Omid Alaepour (som bytt namn till Omid Oden Stark, 34 år med Stockholmsadress). Det är tydligen Tino Sanandajis bästa kompis (enl inlägg i tråden).
Haha har ni hittat detta?
Code brothers
I styrelsen Omid Oden och hans bruscha Oden Omid.
Vilka lallare.

För övrigt klart fall av kulturappropiation. Ge fan i våra gudar.
https://www.svd.se/naringsliv/sok-foretag/companyInfo.html?companyId=2KH4CNII5YFHL

Försöker hitta snubbens feja men det är väl försent antar jag.
Senast redigerad av Gertrud1 2021-03-22 kl. 20:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in