2021-03-22, 15:17
Medlem
BigHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag tror ägarna och investerarna hade tänkt sig en oppositionell, utmanande tidning som stack ut och provocerade etablissemangsmedia. Men nu tycker de att deras värvade journalister skriver samma slätstrukna saker som gammelmedia.

En sådan tidning hade Tino som avskyr SD aldrig accepterat. Går du i total opposition med etablissemanget hamnar du i SD:s ringhörna eller ännu mer höger ut. Ett nytt Fria Tider eller Avpixlat.
Citera
2021-03-22, 15:20
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag kan fortfarande inte helt släppa tanken på att hela Bulletin-äventyret var ett trick för att få bort ens symboliskt konservativa röster från media.

Haha. Som polisen som bjuder in en massa efterlysta förbrytare till gratis fest. Neuding, Arpi et consortes fick ett Nigeriabrev och svalde det med hull och hår. Sanandaji agerade honungsburk för romansbedrägeriet.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2021-03-22 kl. 15:24.
Citera
2021-03-22, 15:24
Medlem
Hummm..s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mortsubite
Plot twist: Arpi menar nu att plagiatskandalen inte alls var några plagiat.

Länk: https://twitter.com/Ivarpi/status/1373992858932371460

Redan borttagen? Skrev han den på fyllan!?
Citera
2021-03-22, 15:25
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Haha. Som polisen som bjuder in en massa efterlysta förbrytare till gratis fest. Neuding, Arpi et consortes fick ett Nigeriabrev och svalde det med hull och hår.

Jepp, som jag skrev om redan 2014. Paranoia blir aldrig för gammal.

Citat:
Känns lite som "Mord på 31:a våningen" av Per Wahlöö. Även om det i hans fall är Bonniers, lätt maskerade, som är bovarna.
Men koncernen köpte upp alla konkurrenter. De "kritiska" journalisterna erbjöds jobb på utvecklingsavdelningen. De lockades med till synes mycket fördelaktiga villkor.

Deras uppgift var att göra en ny kulturtidskrift. De arbetade på den obefintliga "31:a våningen". De fick göra många provnummer och lovordades för dessa men det fanns alltid någon brist som måste åtgärdas innan utgivning kunde ske.

De höll på under lång tid varunder de anställdas skuld till företaget växte lavinartat eftersom ingen tidning såldes. Till sist förstod han avsikten med utvecklingsarbetet. Att hindra kulturjournalisterna från att publicera sig. Sluta hade de inte råd med.

Jag måste fan rota fram den boken för en omläsning.
Citera
2021-03-22, 15:25
Medlem
Citat:
Jag kan fortfarande inte helt släppa tanken på att hela Bulletin-äventyret var ett trick för att få bort ens symboliskt konservativa röster från media.
Jag kunde inte hjälpa att slås av samma tanke själv. Sanandaji har visserligen tampats med både BRÅ och ekonomiska lyckostatistik från regioner, stat och kommuner, men själva mediaäventyret kändes som att de bara ville dra nytta av missnöjet hos mer konservativt lagda genom att ge uttryck för detta och samtidigt dölja mer nyliberala och globalistiska värderingar i bakgrunden.
Citera
2021-03-22, 15:26
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigHouse
En sådan tidning hade Tino som avskyr SD aldrig accepterat. Går du i total opposition med etablissemanget hamnar du i SD:s ringhörna eller ännu mer höger ut. Ett nytt Fria Tider eller Avpixlat.

Jag tror han ville ha altmedia men med storleken, kvalitén och resurserna som gammelmedia har. Jag tror inte han hatar SD, han har haft (Har?) nära personliga band med Sverigedemokrater.
Citera
2021-03-22, 15:28
Medlem
Mortsubites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av garozzo
Gudmundsson är jag lite kluven till.
För ett antal år sedan skrev han en ledarkrönika i SVD där han jämförde Sverige på 70-talet med DDR.
Jag skrev ett mail till honom där jag tyckte att jämförelsen var orimlig.

Till min förvåning svarade han.
Det skall han ha cred för, att han tog sig tid att svara en helt okänd person.
Men svaret var lite märkligt:

Inget fel på det svaret Lite självdistans skulle fler av våra ledarskribenter må bra av.
Citera
2021-03-22, 15:29
Medlem
Zaedrewss avatar
Måste vara rätt ovanligt att en IT-ansvarig ska vara den som styr och ställer? Stänga av chefredaktören t.ex. Måste vara en första
Citera
2021-03-22, 15:30
Medlem
BigHouses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag tror han ville ha altmedia men med storleken, kvalitén och resurserna som gammelmedia har. Jag tror inte han hatar SD, han har haft (Har?) nära personliga band med Sverigedemokrater.

SD:are är enligt Tino trash med lågt IQ. Och alternativmedia är han också negativt inställd till.
Citera
2021-03-22, 15:31
Medlem
Nomen Nescios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Redan borttagen? Skrev han den på fyllan!?

Jag har bara första delen av meddelandet synligt:
Citat:
Ursprungligen postat av Ivar Arpi
Vill också ge den medarbetare som fick bära hundhuvud för plagiat om ursäkt. Sent omsider har vi hittat de pressmeddelanden/TT-artiklar som hen använde som även publicerades i Ottar och Byggnadsarbetaren. Det var inte plagiat.

1 dn.se/ekonomi/fler-tjejer-vill-jobba-pa-bygge/
2 aftonbladet.se/nyheter/a/rgnlQK/stockholmsklinik-utfor-oskuldsoperationer
Citera
2021-03-22, 15:34
Medlem
RedForces avatar
Det gick som väntat med högerextrema Bull*tin. När allt vilar på en hatiskt islamofobisk agenda mot rasifierade så faller det snabbt ihop. Vi vet ju hur det gick på GP när Al*ce blev anställd. Det var ju flera som lämnade och varnade för att GP skulle bli högerextremt. Så blev det också. Efter det så arbetade hon för högerextrema Moderaterna under några år. Vi snackar alltså väldigt långt ut på den extrema högerkanten.

Men betyder detta att vi får bort det från internet eller kommer högerextrema Ti*o att fortsätta ha det som en internetsida och publicera sit hat tro? Nu kanske ni förstår hur viktigt det är med Stefan och Morgans arbete med att få bort sånt här hat från internet?
Citera
2021-03-22, 15:41
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Bulletin blev inte sämre av det här. Den ende som hållit normal produktivitet och kvalitet har varit Gudmundson och han är kvar. Sparka alla andra opinionsjournalister och satsa på nyheter så blir det nog bra.
Nyheter? Det finns inte en jävel som vill betala för samma nyheter man kan hitta gratis från en myriad olika källor.

Bulletin är ett haveri från början. Åsiktsjournalistik är vad de satsat allt krut på och resten är patetiska försök till att smeta ut det till en "dagstidning".

Som att bygga ett fotbollslag på att använda hela budgeten till att bara köpa in forwards med vass högerfot...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in