2021-03-22, 19:01
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Äh, släpp det.

Nu är trpdsanningen att PS gjort rätt alla andra fel. Fakta, han har sagt att så är fallet.

Med den logiken avslutar jag mitt engagemang i tråden då SD sagt att han är oskyldig, med egna ord. Är ju orubblig för det är sagt och nedskrivet.
Fortsätt skriva i tråden.
Det är nog inte bara jag som vill läsa om dina synpunkter.
Citera
2021-03-22, 19:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Kopplades detta aldrig samman och försvann bort i periferin i spaningsarbetet?
Det stod i media sen iaf.
Nej, tyvärr var det kling eller klang som tog emot samtalet, de kunde ju ringa igen om det var någonting, va svaret från polisen...
Citera
2021-03-22, 19:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Nej, tyvärr var det kling eller klang som tog emot samtalet, de kunde ju ringa igen om det var någonting, va svaret från polisen...
Tack, och ett stort suck...
Citera
2021-03-22, 19:08
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag kanske överreagerar, men jag upplever att det blivit så aggressivt i tråden, och plötsligt ställer sig postare för och emot varandra, två läger, mest i led gällande håller på PS eller håller inte på PS.

Själva poängen förbises, att här kan man få fram vissa delar som kan vara intressanta för att förstå varför det blev som det blev i utredningen och vem som var ansvarig för vad och när. Även om man naturligtvis enbart har PS version här.
Några bitar är ju helt nya.

Stämningen i tråden blir dock så hätsk, att det inte känns tillåtande att säga vare bu eller bä. Jag avstår hellre.

Jag håller med. SD och hans gäng skrattar förmodligen på sig, nu när fokus ligger på PS dag efter dag och inte på det brutala mordet på en 3-barnsmamma.

Jag tackar också för mig tills vidare. Denna pajkastningstävlingen och muskelmätningen hoppar jag gärna över.

Om någon som har min mail vill vara vänlig att maila mig när cirkusen är över, så är jag tacksam.

***over and out***

#TeamÅsaHiding

JG blir tillrättavisad, berättar att LW skrev till HD för att hon var viktig del i Touren m m
https://vocaroo.com/1iirqeZUL0u?fbcl...ggt2d7vbG3IRco
Senast redigerad av Fröken_Sverige 2021-03-22 kl. 19:17.
Citera
2021-03-22, 19:09
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
.
Du dräller om MSO i var och varannat inlägg medans andra bidrar med källor från den faktiska personen som diskuteras.

Du blandar ihop allt in en enda röra. Räddningsledare, operativa avdelningen, ”spaningen”, åklagare, jouråklagare, förundersökning, EFP, MSO, ”eftersök”, efterforskning och hackar på mig och andra som vill veta vad som faktiskt har hänt de här dagarna.
Du drog in mordet på LH, dock på fel bas dvs fel lada versus intryckt i skåp i en barack på en bondgård. .

LH hittades efter 5 dygn och tre km bort via välorganiserad MSO i samarbete med militär och MPS.

De genomförde ledningssök inledningsvis och utökade sen radie, del för del, och finkammade sträckan mellan utgångspunkt café i Blomberg till Martorp.
Under översyn av ansvarig spaningsledare.

Jämför med LW på nästintill samma tid och 160 meter från epicentrum dvs lgh.
Senast redigerad av develi 2021-03-22 kl. 19:13.
Citera
2021-03-22, 19:10
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Läs igenom det citerade, där får du svar
Nu tycker jag att du är onödigt naiv. Bara för att Springare skriver en bok betyder det inte att hans ord är den enda sanningen. Det är bra att hans sida av saken kommer fram men det gör inte boken trovärdig. Snarare tvärtom.
Men det är intressant att få en inblick i vad som händer hos polisen i Örebro.
Så tack för att du har citerat så mycket från boken.

Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Du har ju en sida av myntet. Men kör på den. Det är upp till dig. Jag tar PS bok och ord som hans version av det hela, ingen sanning.
Exakt min åsikt.

Citat:
Jag har läst varav mitt svar bottnar utifrån texten. Varav mitt svar är att hans bok inte är en allenarådande sanning och faktum kvarstår att han inte initierat det eftersök som krävs innan han for till Tyskland.
Det tycker jag framgår tydligt av boken.

Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Springare trivialiserar i syfte att tona ner det högst olämpliga i att avlysa utredningsarbete/t.ex. aktivt sök via att jämföra detta kritiska läget i brottsutredningen med en vanlig normal helg! Varje timme av aktivt sök efter den försvunna kvinna är kritisk. Försumligheten är grov och anmärkningsvärd! Att spaningsledaren och biträdande spaningsledaren dessutom gör gemensam sak är sanslöst oansvarigt. Punkt.
Kritiken som riktades mot Springare var att han åkte på semester och att inga ytterligare utredningsåtgärder behövdes. Därför kunde han utan problem åka på semester. Det är den sista punkten som är den mest allvarliga.
Citera
2021-03-22, 19:14
Avslutad
Citat:
Du drog in mordet på LH, dock på fel bas dvs fel lada versus intryckt i skåp i en barack på en bondgård. .

LH hittades efter 5 dygn och tre km bort via välorganiserad MSO i samarbete med militär och MPS.

De genomförde ledningssök och utökade radie del för del och finkammade sträckan mellan utgångspunkt café i Blomberg till Martorp.
Under översyn av ansvarig spaningsledare.

Jämför med LW på nästintill samma tid och 160 meter från epicentrum dvs lgh.
Jag tror nog att det hade fått en helt annan utgång, om några inte skulle lekt Bror Duktig och spänt hängslena ett snäpp och lekt med sånt som han inte fick röra, när storbrorsorna var på kalas och han inte fick vara med... om någon kan relatera..
Citera
2021-03-22, 19:22
Medlem
Citat:
Nu får du fan tagga ner.
MSO är basic i spaningsarbetet och högst relevant.

Repeterar:
Tycker du radie, x antal ekipage, tid som läggs ner och struktur var bra innan Springare for till Tyskland?

Ska jag tagga ner i min jakt på sanningen?😂

Och där hade vi MSO IGEN som den operativa avdelningen höll på med då fast EFP är närmare att relatera till om vi pratar polisen. De letade och letade och letade. Nära abhöriga och vänner letade. Alla var lika kassa. Även de som kunde kvarteret utan och innan.

Så åter till PS då och alla hans initiala misstag. Någon som har några vettiga förslag i jakt på sanningen här:

Tisdag 15/5 (LW anmäls försvunnen. PS ännu ej inkopplad på ärendet)
Vad gjorde PS för fel?
Vad borde han ha gjort?
Svar:

Onsdag 16/5 (PS och ÅH tar över?)
Vad gjorde PS för fel?
Vad borde han ha gjort?
Svar:

Torsdag 17/5
Vad gjorde PS för fel?
Vad borde han ha gjort?
Svar:

Fredag 18/5 (PS och JR åker till DE? MN spaningsledare.)
Vad gjorde PS för fel?
Vad borde han ha gjort?
Svar:

Lördag 19/5 (LW hittas. MN spaningsledare)
Vad gjorde PS för fel?
Vad borde han gjort?
Svar:

Söndag 20/5 (MN spaningsledare)
Vad gjorde PS för fel?
Vad borde han gjort?
Svar:

21/5 och framåt tills han fick ”kicken”.
Vad gjorde PS för fel?
Vad borde han ha gjort?
Svar:
Citera
2021-03-22, 19:23
Avslutad
Citat:
Kärnan i diskussionen med Springare som spaningsledare.
.. som prioriterade att resa iväg på helgen och var ansvarig för eftersök dagarna innan.

Nu har jag sett nåt intressant om cacher, återkommer sen.
Vad har du hittat nytt, eller nygammalt
Citera
2021-03-22, 19:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ska jag tagga ner i min jakt på sanningen?😂

Och där hade vi MSO IGEN som den operativa avdelningen höll på med då fast EFP är närmare att relatera till om vi pratar polisen. De letade och letade och letade. Nära abhöriga och vänner letade. Alla var lika kassa. Även de som kunde kvarteret utan och innan.

Så åter till PS då och alla hans initiala misstag. Någon som har några vettiga förslag i jakt på sanningen här:

Tisdag 15/5 (LW anmäls försvunnen. PS ännu ej inkopplad på ärendet)
Vad gjorde PS för fel?
Vad borde han ha gjort?
Svar:

Onsdag 16/5 (PS och ÅH tar över?)
Vad gjorde PS för fel?
Vad borde han ha gjort?
Svar:

Torsdag 17/5
Vad gjorde PS för fel?
Vad borde han ha gjort?
Svar:

Fredag 18/5 (PS och JR åker till DE? MN spaningsledare.)
Vad gjorde PS för fel?
Vad borde han ha gjort?
Svar:

Lördag 19/5 (LW hittas. MN spaningsledare)
Vad gjorde PS för fel?
Vad borde han gjort?
Svar:

Söndag 20/5 (MN spaningsledare)
Vad gjorde PS för fel?
Vad borde han gjort?
Svar:

21/5 och framåt tills han fick ”kicken”.
Vad gjorde PS för fel?
Vad borde han ha gjort?
Svar:
Jag ställde en konkret fråga. Repeterade den.

Detta sammanfaller:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2021-03-22, 19:25
Medlem
Citat:
Dessa trovärdiga, är dem månne anställda inom polisen?

Några utav dom, men inte i örebro. Några är frilans numera. Alla är bra och gör bra jobb, det räcker bra för mig.

Lärt mig en sak av dessa individer, resultat före att flasha.
Citera
2021-03-22, 19:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Vad har du hittat nytt, eller nygammalt
Oj! Bra du påminde.
Det kanske är gammalt för tråden (nypåstigen) men jag reagerade på några saker.
Återkommer, ska bara justera mina kladdiga anteckningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in