2021-03-22, 18:49
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Ja, så är det.

Edit
Assiaten och Hongkong gav tex. rätt mycket följdsjukdomar med olika kvarvarande skador.

Japp, det var nog därför man stängde ner världen i över ett år samt införde vaccinapartheid då på 50- och 60-talet när dessa virus härjade.
Citera
2021-03-22, 18:52
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Fint, dags att öppna upp med andra ord.
Ja, nedgången av antalet nya smittade har stagnerat runt 5,000/dag, men om antalet patienter som läggs in på sjukhus fortsätter att minska i den här takten blir nästa steg utomhusverksamhet om sex dagar och sedan nästa steg 12 April.

Jag är HELT övertygad om att UK kommer öppna upp helt och hållet senast Juni. Jag hade nog gått snabbare fram om jag bestämt.
Citera
2021-03-22, 18:53
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
För att 10-15% av de som får covid utvecklar långtidscovid. Som mycket väl kan vara permanent. Försök att fatta att vaccinet inte orsakar några biverkningar som går att jämföra med långtidscovid.
Fast viruset försöker man i alla fall undvika! Varför då inte undvika riskerna med vaccinet? Om man nu inte är särskilt infektionsbenägen och har liten anledning att tro att man skulle bli allvarligt sjuk av viruset. Finns nog många för vilka vaccinet innebär större risk.

Och vad vet du om långtidseffekterna av vaccinet? För tidigt uttala sig om det, och de som dött av vaccinet är nog långtidsdöda.
Citera
2021-03-22, 18:53
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Kan ske veckor efter infektionen. Det är hörsägen jag hört om detta i Sverige, enstaka tidningsartiklar har nämnt det. Barnen kommer in i multiorgansvikt och hamnar på IVA typ. För att Tegnell inte tillät distansundervisning och avrådde från mask i skolorna. Dessa barn lär aldrig bli sig lika igen i många fall.

Mycket hjärndött har man läst från din sida i den här tråden, men detta tar nog priset.
Citera
2021-03-22, 18:56
Avstängd
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Fast viruset försöker man i alla fall undvika! Varför då inte undvika riskerna med vaccinet? Om man nu inte är särskilt infektionsbenägen och har liten anledning att tro att man skulle bli allvarligt sjuk av viruset. Finns nog många för vilka vaccinet innebär större risk.

Försök att fatta vad jag skriver. Du riskerar att få permanenta skador av viruset även vid en asymtomatisk sjukdom. D.v.s även om du inte märker att du blir sjuk av viruset så kan du ändå få livslånga men av viruset. Det får du inte av vaccinet. Vi har inte sett ens 1% av de miljoner som fått vaccinen som utvecklat några problem som varat mer än någon dag. Samtidigt så har vi sett skador på inre organ av asymtomatiska fall av covid. Du jämför inte bara äpplen och päron här utan får och vargar.
Citera
2021-03-22, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takadongtakadang
Ja, nedgången av antalet nya smittade har stagnerat runt 5,000/dag, men om antalet patienter som läggs in på sjukhus fortsätter att minska i den här takten blir nästa steg utomhusverksamhet om sex dagar och sedan nästa steg 12 April.

Jag är HELT övertygad om att UK kommer öppna upp helt och hållet senast Juni. Jag hade nog gått snabbare fram om jag bestämt.
Låter bra för er del (vi kommer ochså vara ok men lite senare). Förresten hur tror du det kommer se i höst och nästa vinter, dör smittan ut pga vaccinering, kommer den finnas kvar bland ungdomar och ovaccinerade, kommer muterade varianter att ta fart även bland vaccinerade personer?
Senast redigerad av fabbe2 2021-03-22 kl. 19:01.
Citera
2021-03-22, 19:05
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fabbe2
Låter bra för er del (vi kommer ochså vara ok men lite senare). Förresten hur tror det kommer se i höst och nästa vinter, dör smittan ut pga vaccinering, kommer den finnas kvar bland ungdomar och ovaccinerade, kommer muterade varianter att ta fart även bland vaccinerade personer?
Hoppas EU och de andra får ihop sitt tramsande och börjar lösa problemen med vaccintillförseln så ni kommer ikapp med vaccineringen i sommar.

UK skulle till och med kunna få en tredje våg på samma sätt som den som nu blossat upp i t.ex. Frankrike och Italien. Paris i lockdown igen från och med ikväll, man vet inte...

Vad som händer i höst vågar nog ingen sia om, inte jag i alla fall.
Citera
2021-03-22, 19:10
Medlem
okok1s avatar
Dem svaga har fått sina vacciner och är skyddade, ändå vill de ha lockdowns i flera år till:
Citat:
People may need to wear face coverings and socially distance for several years until we return to normality, a leading epidemiologist has predicted.
https://www.bbc.com/news/uk-56475807
Citera
2021-03-22, 19:11
Medlem
madchances avatar
Citat:
Skulle vara intressant att veta vad DU tycker att UK skulle ha gjort annorlunda.
Jag kan för lite för att veta vad UK skulle gjort annorlunda, men jag kan ju se att resultatet är mediokert. Kanske borde man ha stängt ner tidigare.
Citera
2021-03-22, 19:13
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HRT
inte låsa in oss, sa inget om det men medans folk dör dagligen o vården knappt klarar av skiten anser jag att det är idioter vi pratar om. Är inte religiös men kanske dags för en ny syndaflod och svepa med sig dårarna. Jag bidrar nog med mitt ansvar önskar andra kunde göra likadant åtminstone tills de gamla är vaccinerade.

Och om de gamla inte kan få ett tillräckligt skydd, hur många år är du beredd att stjäla från de yngre generationerna? Ett år var inga problem får jag anta. 10 då? 30? När övergår du från att vara "den gode" till att vara motsatsen?
Citera
2021-03-22, 19:24
Medlem
Bertil.Enstorings avatar
Citat:
Reportage på BBC News just nu om Sveriges hantering av pandemin där det haglar påståenden från svenskar som menar att man svek de äldre genom att inte ge dem vård. Det sänds ett helt program på BBC One i kväll (Panorama), "COVID - Who got it right?".
Börjar 19.00 lokal tid.

Är det för att köra lite ”damage control” mot egna befolkningen?

Jag förstår att UK måste försöka reparera sitt rykte lite, men blir det inte lite patetiskt att jämföra med länder som klarat sig bättre i alla avseenden? Sverige har ju klantat sig ordentligt, men ändå inte nått så usla resultat som UK.
Kan man läsa siffror så vet man ju det, men det kanske är för att få med sig den svagbegåvade delen av befolkningen..
Citera
2021-03-22, 19:26
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Vi får hålla ett öga på utvecklingen i Dalarna då. Speciellt de äldre och om de kommer drabbas trots vaccineringarna.
Dalarna rapporterar 350 nya fall idag. Det är en mycket kraftig ökning från förra måndagen då de rapporterade 193 nya.

Regionen/Platz

Sportlovseffekt?
Senast redigerad av Madagascar 2021-03-22 kl. 19:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in