Citat:
Ursprungligen postat av
Siix
Exakt! Precis som med vanliga influensan. Det är lite skrämmande att höra om folk som är under 50 år som springer efter dessa vaccin. Hysteri är väl ordet....Har samma erfarenhet av de vaccinationer jag tagit. Aldrig haft tillstymmelse till biverkningar. Men dessa biverkningar anses normala för dessa vaccin.
Vaccinera 60+ och andra riskgrupper som med influensan. Att massvaccinera övriga i all hast tror jag är ett misstag.
Ja och det ironiska i det hela är att de med bäst immunförsvar riskerar de svåraste biverkningar. Detta är personer som kanske aldrig skulle fått covid eller fått det och hanterat det bra.
Vi kommer inte att få bort viruset men om alla 60+ och riskgrupper vaccinerades skulle smittan ändå sjunka rejält.
Jag har läst flera vaccinationsberättelser på reddit och de allra flesta är mkt positiva till vaccinen trots en del knepiga biverkningar, allt från menstruationsrubbningar, hjärndimma och långvarig trötthet. Bättre än covid säger de men hur vet de om de någonsin skulle fått covid överhuvudtaget? En del som haft covid säger också att vaccinet var värre.