2021-03-22, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Någon som har begärt ut en lista vilka fastigheter som Ebba har ägt de senaste 10 åren?

Om hon lurade Esbjörn så har hon säkert lurat ett dussin innan honom.
Ja hon har säker lurat huset av varenda gubbe i U-a, men visst fan det har ju redan pensionatkärrningen gjort, så det fanns bara detta hus kvar, och dessutom fick stackars Ebba betala för huset, jävla dålig bedragerska den där Ebba....
2021-03-22, 18:54
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wedonthavetime
Någon som har begärt ut en lista vilka fastigheter som Ebba har ägt de senaste 10 åren?

Om hon lurade Esbjörn så har hon säkert lurat ett dussin innan honom.
Inte nödvändigtvis. De flesta som säljer hus gör det ju för det första genom mäklare. Men även om så vore fallet, så har ju de flesta vett att göra en egen värdering av objektet de säljer.

Men det är klart, hon kanske har för vana att söka upp gamla människor och flirta till sig deras hus.
2021-03-22, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarryBlunt
Ja det är ju ganska ovanligt att åka ur riksdagen mellan val.
Ja och vad var avsikten med din text då?
2021-03-22, 19:04
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runkas
Ja hon har säker lurat huset av varenda gubbe i U-a, men visst fan det har ju redan pensionatkärrningen gjort, så det fanns bara detta hus kvar, och dessutom fick stackars Ebba betala för huset, jävla dålig bedragerska den där Ebba....
En bedragarns handlingar, ursäktar inte en annan bedragares handlingar.
-Gammalt Djungelordspråk.
2021-03-22, 19:08
Medlem
Citat:
Du har rätt visst kan man titta på det du säger som fakta.

Men om man tittar lite källkritiskt på din fakta, så är ju oxå detta fakta.

1) a) SomEsbjörn i och för sig skrev sin signatur på ett väldigt konstigt sätt på.
b) Ebba lovar ju oxå att köpet inte ska genomföras om Esbjörn inte vill.?
2) Vad har den med något att göra? Nästan alla köpare låter besiktiga huset själva innan de köper det.
3)
a) Jo jo, fast den gjord nästan ett halvår efter försäljningen. Den pratar ju dessutom om 4,5-5 miljoner. Men landar på 4,6.
Skillnaden mellan 3,9 och 4,6 är 700 000 k. Massor med pengar. Det är möjligt att tingsrätten inte finner det oskäligt. Men det är ju väldigt rimligt att ställa sig frågan varför Ebba ska få den rabbaten
Dessutom är denna mitt i vintern. Det är en sommarstuga vi snackar om. De har ju ett högre pris på sommaren.
b) Esbjörn själv bestämt? Ebba säger ju att hon bjöd 3,8 miljoner och de sa Esbjörn 3,9.... Man vinklar väll ganska mycket saker åt sitt håll om man påstår att det är så man bestämmer själv?
c) Ebba säger ju att hon har gjort två värderingar av huset som Esbjörn fått ta del av.
4) Gör den? Exakt så kan inte jag säga att jag uppfattade den. Dessutom har ju de två experterna inte träffat Esbjörn.
En demens utredning tar ett tag. Dessutom är vi mitt i en pandemi, vilket gör att vårdköer förlängs. Man får hoppas att Esbjörns snart är klar. Det vore bra att få reda på.
5) Han har sagt att han inte skrivet på under tvång. Han har vidare sagt att hon tjatade och tjatade så jag skrev på.

Jag säger inte att du har fel i dina fakta. Jag säger bara att inte ens fakta behöver vara sanningen.

Men jag tänkte även ge mig på att göra en liten punktlista med fakta för att bevisa att det finns saker som tyder på att Ebba inte varit renhårig i denna affär.

1) Ebba har sagt att Esbjörn tagit del av 2 värderingar. Något som hon sedan raderat från sin Facebooksida.
2) Ebba har helt klart betalat ett för lågt pris för huset. Ett hus hon själv bett om att få köpa och är mån om att få snabbt tillträde till. Ebba vill fira jul i Marielund.Ebba erbjuder sig därför att rensa ur några bodar, fixa bort 2 bilar och kasta lite skrot som ligger på gården. För detta lilla erbjudande tar Ebba 300 tusen.
3) Ebba kallar Esbjörn för lite egen. Ebba har då erkänt att hon insåg att Esbjörn var lite långsam, Esbjörn har en diagnostiserad kognitiv funktionsnedsättning från 2010. I 99 fall av 100 övergår detta i demens. Detta förlopp tar sällan eller aldrig 10 år för en person i Esbjörns ålder.
4) Ebba har lovat att inte fullfölja affären om Esbjörn inte vill.
5) Ebba valde att ta kontakt med en 81-årig person mitt under brinnande pandemi Angående ett hus som inte var aktivt till salu och med största stått svar nästa sommar oxå. Hon tillbringar tid inomhus med honom vid minst två tillfällen.

Den som påstår eller antyder något annat än att Ebbas agerande i detta husköp lämnar många frågetecken vet inte vad den pratar om. Det vet vi, det säger faktan och faktan är extremt tydlig, det är något väldigt lurt med detta husköp.

Fakta my ace!
Du må skriva fakta, men på inget sätt sanningen.
Sådärja, nu är den självutnämde moralpredikanten igång å tjötar om dom helt horribla 300 igen, man häpnar!! "2) Ebba har helt klart betalat ett för lågt pris för huset. Ett hus hon själv bett om att få köpa och är mån om att få snabbt tillträde till. Ebba vill fira jul i Marielund.Ebba erbjuder sig därför att rensa ur några bodar, fixa bort 2 bilar och kasta lite skrot som ligger på gården. För detta lilla erbjudande tar Ebba 300 tusen." Lågt pris får stå för dig, men hur fan kan du vet vilket jobb som ligger till grund för denna saneringskostnad (ja det kallas sanering när det är mer jobb än normal städning) har du tagit del av Anticimex protokoll?, har gått runt å kollat på tomt och hus så du vet vilken omfattning av sanering som behövs?, var du med när två myndiga människor kom överens om detta? har du någonsin anlitat en hantverkare så du vet vad saker kostar? Gissar på 4 rungade nej här......
2021-03-22, 19:14
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Så om en partiledare lurar ett litet barn...
Vänta nu, Esbjörn är inget litet barn!
Det förändrar ju saken helt!
Så om en partiledare lurar någon skulle jag vilja säga. Eller om någon lurar någon skulle jag vilja säga.

Lärde inte din mamma dig att det är fult att luras.

Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Ja och vad var avsikten med din text då?
Att skoja till det lite faller ju alltid så väl ut i denna tråd. Folk här har verklighet sinne för humor.

Så här var det.
Jag snubblade över denna artikeln idag. Den är från 2019. Året efter förra valet. Där KD hade gjort braksuccé.
Där Ebba gick upp på scenen och säger:
- Räkna aldrig ut en kristdemokrat.
2019 var Ebba en populär person i media. Hon gläntar på dörren till det privata i hemma hos reportage. Hon briljerar på sociala media osv.
När jag idag läser rubriken så finner jag den lite humoristisk. Det vill säga när Ebbas husaffär riskera att KD åker ur Riksdagen med ändan först vid nästa val.
Senast redigerad av MarryBlunt 2021-03-22 kl. 19:17. Anledning: Glömde ena citatet.
2021-03-22, 19:20
Medlem
Citat:
Att skoja till det lite faller ju alltid så väl ut i denna tråd. Folk här har verklighet sinne för humor.

Så här var det.
Jag snubblade över denna artikeln idag. Den är från 2019. Året efter förra valet. Där KD hade gjort braksuccé.
Där Ebba gick upp på scenen och säger:
- Räkna aldrig ut en kristdemokrat.
2019 var Ebba en populär person i media. Hon gläntar på dörren till det privata i hemma hos reportage. Hon briljerar på sociala media osv.
När jag idag läser rubriken så finner jag den lite humoristisk. Det vill säga när Ebbas husaffär riskera att KD åker ur Riksdagen med ändan först vid nästa val.
Speciellt som skämten är så väl genomtänkta.
Lyft dig från din tjatiga ad hominem som du har i inlägg efter inlägg.
2021-03-22, 19:21
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Sådärja, nu är den självutnämde moralpredikanten igång å tjötar om dom helt horribla 300 igen, man häpnar!! "2) Ebba har helt klart betalat ett för lågt pris för huset. Ett hus hon själv bett om att få köpa och är mån om att få snabbt tillträde till. Ebba vill fira jul i Marielund.Ebba erbjuder sig därför att rensa ur några bodar, fixa bort 2 bilar och kasta lite skrot som ligger på gården. För detta lilla erbjudande tar Ebba 300 tusen." Lågt pris får stå för dig, men hur fan kan du vet vilket jobb som ligger till grund för denna saneringskostnad (ja det kallas sanering när det är mer jobb än normal städning) har du tagit del av Anticimex protokoll?, har gått runt å kollat på tomt och hus så du vet vilken omfattning av sanering som behövs?, var du med när två myndiga människor kom överens om detta? har du någonsin anlitat en hantverkare så du vet vad saker kostar? Gissar på 4 rungade nej här......
Vad har Anticimex protokoll med saken att göra? Hus värderas och säljs i befintligt skick. Detta är en sommarstuga. Om köparen vill göra något annat med huset så är det ju inte säljarens ansvar.
Jag har inte varit vid huset, men jag har sett tomten från drönare och huset flera gånger på reportage.
2021-03-22, 19:23
Medlem
MarryBlunts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Speciellt som skämten är så väl genomtänkta.
Lyft dig från din tjatiga ad hominem som du har i inlägg efter inlägg.
Jag sjunger som jag vill.
Senast redigerad av MarryBlunt 2021-03-22 kl. 19:25.
2021-03-22, 19:23
Medlem
Citat:

Håller med. Jag har arbetat med att sammanställa statistik på sålda fastigheter. Jämföra efter en mängd olika kriteria och ibland även haft tidigare försäljning i närtid att jämföra med. När det visade siffror som understeg eller översteg inom vissa procent så kontaktade jag advokat/mäklare som varit inblandade. Ibland så var det saker som inte ingick eller ingick i köpet saker som inte speccades i avtalet/försäljningen mera än till fastighetens namn. Ibland var det släkt som köpte billigt. Ibland var det fastigheter som var så nedgångna så det kostade multum att ens få till det för att kunna bo i dessa. Minns specifikt när någon som bott hade haft p-labb i ett hyrt hus och ägarnas försäkring inte täckte vad som hänt och den saneringen var fruktansvärt dyr. Sanering efter vad Anticimex har hittat kan var väldigt kostsamt, mera kostsamt än bilvrak på tomten.
2021-03-22, 19:26
Medlem
Citat:
Vad har Anticimex protokoll med saken att göra? Hus värderas och säljs i befintligt skick. Detta är en sommarstuga. Om köparen vill göra något annat med huset så är det ju inte säljarens ansvar.
Jag har inte varit vid huset, men jag har sett tomten från drönare och huset flera gånger på reportage.
Nu har du provocerande mycket otur när du tänker. Om du inte fattar att deras rapport är just för att veta befintligt skick så kanske du inte ska uttala dig så mycket.
Du riskerar att uppfattas som okunnig...
2021-03-22, 19:53
Medlem
fnirps avatar
Citat:
En bedragarns handlingar, ursäktar inte en annan bedragares handlingar.
-Gammalt Djungelordspråk.

Nej du. Mycket har du sagt, men djungelordspråk handlar om hur fenomenal Fantomen är. Inget annat. Obestridbara fakta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in