2021-03-22, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Fast är inte hela den här 300 000 kr disk en fokusförflyttande halmgubbe? (Den som inte fattar det, använd önskad sökmotor).
Vad jag känner till så har ingen av kontrahenterna haft någon synpunkt på värdet. Om det finns nåt från dem som jag missat får ni gärna delge det. En sådan upplysning kan ju såklart påverka uppfattningar.

Städning och tömning av fastigheten ingår ju normalt i säljarens ansvar. Det är alla överens om.

Ingen här vet exakt omfattning, bara att det syns mycket skräp på bilder och tex DN flygfilm. Även påstående från Mats indikerar stora mängder skräp. Det tyder på att Esbjörn rimligen tycker att det är en rimlig ersättning för att slippa administrera arbetet själv.
Ebba är villig att göra arbetet för en summa pengar motsvarande reduktionen inkl ev risker.

De har på nåt sätt som vi inte känner till, och egentligen inte har med att göra, hamnat på denna summa. Eller är utgångspunkten att de inte får ta såna beslut utan att flashback godkänt dem?

Citat:
Eller är utgångspunkten att de inte får ta såna beslut utan att flashback godkänt dem?
2021-03-22, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Nej förstår du inte förstår.

Det hänvisas till Anticimex här i tråden för var en "sanering" innebär, men AM undersöker inte trädgårdar....

Varken du eller jag eller någon annan här i tråden har någon som helst inblick i vad det var Anticimex undersökte under de två dagar som besiktningen (enligt uppgift) genomfördes.

Och fastigheten som EB har köpt har väl ingen "trädgård". Omgivningen runt det stackars misshandlade huset liknar nog mera en urskog full av diverse dumpat avskräde. Om Anticimex ingenjörer/tekniker hade kompetens att också undersöka tomtens saneringsbehov vet naturligtvis ingen av oss. Det kanske var ytterligare experter som anlitades för detta.

Men vad har det för intresse? Det var och är fortfarande en sak mellan EB och Esb. De kom överens om att just denna summa på 300.000 skulle dras av från 4.2. So What!
2021-03-22, 13:59
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Fel. Ebba har yrkeserfarenhet som fasadmålare. Men antagligen lika lat som svetsaren. Sen drabbar de oss arma medborgare med skitsnack.

Fan, här måste jag ändå hålla med dig till 100%.
2021-03-22, 14:05
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Ett mycket bra råd, Esbjörn har ju erbjudit sig att ta alla hennes omkostnader i denna soppa plus lite till bara han får behålla sin gård, ett onödigt generöst bud, men vissa människor har ju faktiskt skam i kroppen och tror på att sträcka ut en hand.

Detta gör ju att Ebba inte heller behöver se sig som "besegrad" iomed att hon går ekonomiskt vinnande ur situationen, även om det inte rör sig om mångmiljonbelopp.

Tar hon detta bud så blir det nog hennes första vettiga beslut på länge, och garanterat det första i denna affär.

Det är inte onödigt generöst. Rent moralisk ska och borde han stå för alla kostnader motparten fått, för att han vill bryta avtalet. Precis som att Ebba borde stå för kalaset om det är hon som fulspelat till sig fastigheten.

Ebba går inte ekonomiskt vinnande ur situationen om Esbjörn tar kostnaden. Hon går plusminus noll. Det där ev lite till, kan kanske ge nån krona, men hur mycket tid och energi har hon inte fått lägga på det här? Hennes tid kostar också, men är svårdebiterbar.
2021-03-22, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Han har inte haft ett riktigt jobb de senare 30+ åren

Du menar jämfört med de som ägnar dagarna åt att spy galla på flashback då ........
2021-03-22, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
De är skillnad på kunskaper. Kan man brottmål och sexbrott, blir det fel när man ska vara ombud i ett skatte- och bokföringsmål. Särskilt efter dom i målet, är det är kört.

Det var antagligen Tones desperation och Binniges önskan att hjälpa alla som är missnöjda med rättsväsendet, som förklarar hans inblandning i det fallet, där han inte förstod att det var kört för Tone.

Nu verkar Binnige ha mer koll på juridiken, eftersom i detta fall har han skött saken bra. Han har visat att han har koll på bevisfrågor kontra den förödande verkan av ord mot ord i en rättegång. Man kan tryggt påstå att han ökat Ebba Buschs bevisbörda. Förtal är inte det som avses med bevis.
Jag ser att du duckar för frågan varför du är så arg på EB som skrev om Binninges sexbrott när du har gjort det själv? Har du något frikort?
2021-03-22, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek
Varken du eller jag eller någon annan här i tråden har någon som helst inblick i vad det var Anticimex undersökte under de två dagar som besiktningen (enligt uppgift) genomfördes.

Och fastigheten som EB har köpt har väl ingen "trädgård". Omgivningen runt det stackars misshandlade huset liknar nog mera en urskog full av diverse dumpat avskräde. Om Anticimex ingenjörer/tekniker hade kompetens att också undersöka tomtens saneringsbehov vet naturligtvis ingen av oss. Det kanske var ytterligare experter som anlitades för detta.

Men vad har det för intresse? Det var och är fortfarande en sak mellan EB och Esb. De kom överens om att just denna summa på 300.000 skulle dras av från 4.2. So What!

So what?

Om en partiedare lurar en åldring med att påstå
"det kostar 300 000kr att sanera tomten från gamla bilar"

Så är det skitsamma? Javadå - han godkände ju, det var mellan dem....
Det är ju det som är poängen med allt, Ebba har utnyttjat Esbjörn.

Alla dessa bortförklaringar. Visar man att anticimex inte gör kontroller av marken så kommer man förklaringar. För inte kan det vara det enkla givna det har INTE varit en besiktning av marken....

Ta in det - Ebba har kanske vinklat sin presentation, det finns ingen undersökning av marken.
Går världen under om det skulle vara så? Faller hela din bild av Ebba då?

På sin höjd har nån höftat med "det kan bli dyrt" med ett stort fett "om" som med 99% sannolikhet inte gäller denna fastighet.
2021-03-22, 16:25
Medlem
Citat:
So what?

Alla dessa bortförklaringar. Visar man att anticimex inte gör kontroller av marken så kommer man förklaringar. För inte kan det vara det enkla givna det har INTE varit en besiktning av marken....

Ta in det - Ebba har kanske vinklat sin presentation, det finns ingen undersökning av marken.

På sin höjd har nån höftat med "det kan bli dyrt" med ett stort fett "om" som med 99% sannolikhet inte gäller denna fastighet.

Har någon i Esbjörns team framfört några åsikter om denna kostnad?
2021-03-22, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Har någon i Esbjörns team framfört några åsikter om denna kostnad?

LOL, nej - Esbjörn har rätt värdelös hjälp på den juridiska fronten.

Man undrar verkligen hur allt går ihop - går det att sköta det hela sämre?
OM nu kursgårdskärringen vill vinna, ser de inte hur kasst allt går??
2021-03-22, 16:36
Medlem
wedonthavetimes avatar
Citat:
LOL, nej - Esbjörn har rätt värdelös hjälp på den juridiska fronten.

Man undrar verkligen hur allt går ihop - går det att sköta det hela sämre?
OM nu kursgårdskärringen vill vinna, ser de inte hur kasst allt går??

Vadå kasst? Esbjörn är ju på väg att vinna en brakseger.
2021-03-22, 16:40
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
So what?

Så om en partiledare lurar ett litet barn...
Vänta nu, Esbjörn är inget litet barn!
Det förändrar ju saken helt!
2021-03-22, 16:42
Medlem
Citat:
So what?

Du och jag för inte våra diskussioner i samma härad. Diskussioner med personer som lider av tankeflykt och hittar på den ena fantasin efter den andra är bara så ointressanta. Fortsätt du att tro på dina fantasibilder. Själv fortsätter jag att bygga mina bedömningar på de fakta som trots allt finns.

Jag har ingen bild alls av EB. Jag bryr mig faktiskt inte ett skvatt om henne som person eller hur det går för hennes parti.

Det jag bryr mig om är att hon har lika stor rätt som alla andra att bli bedömd utifrån de lagar och regler som gäller vid fastighetsaffärer och inte utifrån svavelosande moralpredikanters vanföreställningar.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in