2021-03-22, 16:24
Medlem
Osiriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Kul debatt i P1 när både Arpi och Tholin avgått.

Kan Nyheter Idag ha nytta av Arpi? Har Arpi nytta av Frick?

Tänkt denna tanke också! Frick borde ju ha en bra bas att ta över delar av bulletin, han förstår de publicistiska spelreglerna (?), skulle kunna växa nyheter idag till helt andra nivåer med hjälp av Arpi & CO?
Citera
2021-03-22, 16:27
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nomen Nescio
Han kommer att lämna sin post och lämna över till Robert Löfgren den 6 april.

Vem fan är det? En målvakt? Eller bara vice IT-chefen?
Citera
2021-03-22, 16:29
Moderator
Humbugs avatar
Jag trodde på projektet, och hade väl hoppats på något annat än vad det faktiskt blev. Gick in och läste förstasidan idag och slogs av att runt 90% av artiklarna berörde migration och invandring på ett eller annat sätt. Ännu ett propagandaorgan à la Avpixlat var väl inte riktigt min vision.
Så att hoppa av detta sjunkande skepp var väl det bästa Arpi med flera kunde göra.
Senast redigerad av Humbug 2021-03-22 kl. 16:41.
Citera
2021-03-22, 16:29
Medlem
Blot-Svens avatar
Har vi fått klarhet i vad det kan ha varit för falska löften som ägarna använde sig av för att lura till sig Arpi och Alice? Fria händer och total självbestämmanderätt, vilket aldrig infriades? Har svårt att se att Arpi, Neuding m.fl. gjorde en annan tidning än den de ville ha. Nu rider de vidare, in i solnedgången...
Citera
2021-03-22, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
De är 100% backade av det mediala etablissemanget och snart tillbaka i bekväma positioner på de stora tidningarna.
Efter att ha lyssnat på debatten i Studio Ett som var nyss mellan Arpi och Tholin så kan man bara konstatera att du hade rätt.
Citera
2021-03-22, 16:41
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Tino och resten av ägarna kanske trodde att det finns rum för en "rumsren höger" bortom M och KD, något som passande för en akademiker och "intellektuell" som honom. Det gör det såklart inte. Ska du gå höger om M och KD trillar du snart populistiska tankevurpor, redan Hägglund gjorde ju detta vid "verklighetens folk", och det är kanske där inte Tino vill se sig själv.
Det var nog tanken att lägga sig ett stycke till höger om M och KD utan att för den skull dratta ned i altmedia-träsket. Detta en tolkning av Tinos tänkbara visioner initialt. Frågan är väl varför det alltså inte finns rum för en rumsren höger bortom M och KD. En naturlig konsekvens av att det i så fall blir "populism" av det? Eller? Kanske får vi se i alla fall en sådan falang på sikt.
Citera
2021-03-22, 16:51
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Jag trodde på projektet, och hade väl hoppats på något annat än vad det faktiskt blev. Gick in och läste förstasidan idag och slogs av att runt 90% av artiklarna berörde migration och invandring på ett eller annat sätt. Ännu ett propagandaorgan à la Avpixlat var väl inte riktigt min vision.
Så att hoppa av denna döende publikation var väl det bästa Arpi med flera kunde göra.
Håller med att det är stor andel av krönikor, ledarstick och nyheter kopplade till invandringen.

Men det är det stora problemet i Sverige idag. Det går nästan inte att ärligt ta upp problem i skolor, brottslighet, otrygghet, arbetslöshet, bostadsbrist, dålig ekonomi i kommuner, brist på omsorg för gamla om man försöker göra en analys för att hitta grundorsaken och inte hamna i att invandringen är det största orsaken.

Så det är inte konstigt alls.

Liknelsen med Avpixlat är dålig tycker jag. Den sajten avslöjade oftast på individnivå vilka som begick ett brott när msm kategoriskt vitpixlade och kallade araber för ”Erik” och ”Karl” när de skulle anonymisera namn. Vilket sammantaget var en medveten strategi att hålla sanningen dold och ge skenet att det var Andersson, Pettersson och Lundström som begått t.ex. en gruppvåldtäkt. Goebbles hade nog gillat metoden.
Senast redigerad av TyrgilScramasax 2021-03-22 kl. 16:54.
Citera
2021-03-22, 16:54
Medlem
Citat:
Det var nog tanken att lägga sig ett stycke till höger om M och KD utan att för den skull dratta ned i altmedia-träsket. Detta en tolkning av Tinos tänkbara visioner initialt. Frågan är väl varför det alltså inte finns rum för en rumsren höger bortom M och KD. En naturlig konsekvens av att det i så fall blir "populism" av det? Eller? Kanske får vi se i alla fall en sådan falang på sikt.

För att travestera CH Hermansson; Till höger om M Kd finns bara avgrunden.
Citera
2021-03-22, 17:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Högern är ett ruttet kadaver.
Hela historien visar bara hur principlösa och vidriga högern är. Ett gäng skribenter som gjort karriär på att hata socialdemokrati, välfärd, fackföreningar, arbetsrätt och hylla kapitalism och girighet har åkt på en näsbränna för första gången.
Då ska det springas till facket och gråta ut.
Buhu ägarna är dumma buhu.
Hade de varit sina tankar trogna skulle de stått kvar på knä med öppna munnar medan ägarna pissar dom i ansiktet.

De borde bara vara glada över att bli behandlade som skit och få sparken, nu har de chansen att lyfta sig i skosnörena.

Trist för dom att de bor i Sverige, de hade haft det så mycket bättre i USA där de också varit utan sjukvård nu.
Pack! Lögnaktiga rövslivkare som högern alltid varit och kommer förbli.

Årets inlägg kom redan i mars, tack!
Citera
2021-03-22, 17:03
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McAz
Chefredaktören Ivar Arpi och den politiska chefredaktören Alice Teodorescu Måwe lämnar Bulletin.

https://omni.se/a/WO8vVQ

Vilken tragisk och eländig soppa.
Var tar de vägen nu?
Citera
2021-03-22, 17:05
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Pinsamt!

Och väldigt tråkigt att de inte kunde hålla sams. Jag såg mycket framemot en liberalkonservativ debatt-/nyhetssajt.

Mycket tråkigt att Ivar och Alice lämnar.

De och Gudmundsson var huvudanledningen att jag läser Bulletin varje dag. Det finns andra som är mycket läsvärda, tex Lars Åberg och Thomas Gür, men de gästspelar bara med nåt inlägg i veckan.

Finns andra som jag inte följt tidigare men som är läsvärda.

Jag kommer att fortsätta läsa Bulletin men om de jag nämnde vid namn slutar kommer jag nog inte förnya min prenumeration.

Gür meddelade redan förra veckan att han aldrig mer vill ha med bulletin att göra. Finns på hans facebook.
Citera
2021-03-22, 17:06
Medlem
Den stora media-kännaren och experten Pontus Tholin har talat. Vilken lallare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in