Citat:
Ursprungligen postat av
Humbug
Jag trodde på projektet, och hade väl hoppats på något annat än vad det faktiskt blev. Gick in och läste förstasidan idag och slogs av att runt 90% av artiklarna berörde migration och invandring på ett eller annat sätt. Ännu ett propagandaorgan à la Avpixlat var väl inte riktigt min vision.
Så att hoppa av denna döende publikation var väl det bästa Arpi med flera kunde göra.
Håller med att det är stor andel av krönikor, ledarstick och nyheter kopplade till invandringen.
Men det är det stora problemet i Sverige idag. Det går nästan inte att ärligt ta upp problem i skolor, brottslighet, otrygghet, arbetslöshet, bostadsbrist, dålig ekonomi i kommuner, brist på omsorg för gamla om man försöker göra en analys för att hitta grundorsaken och inte hamna i att invandringen är det största orsaken.
Så det är inte konstigt alls.
Liknelsen med Avpixlat är dålig tycker jag. Den sajten avslöjade oftast på individnivå vilka som begick ett brott när msm kategoriskt vitpixlade och kallade araber för ”Erik” och ”Karl” när de skulle anonymisera namn. Vilket sammantaget var en medveten strategi att hålla sanningen dold och ge skenet att det var Andersson, Pettersson och Lundström som begått t.ex. en gruppvåldtäkt. Goebbles hade nog gillat metoden.