2021-03-18, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoldatenSvejk
Måste en ansöka om Attentin som vuxen? Adderall är det möjligt att få via licens här?
Produceras endast i USA men nog är det möjligt, dock då skulle jag inte tro du får det, i bästa fall amfetamin reciep.
Citera
2021-03-18, 20:05
Medlem
nån mer som blir grymt jävla trött av elvanse? står på 50mg just nu och vill bara sova när jag tar medicinen. Att äta regelbundet och dricka kaffe hjälper lite grann-
Citera
2021-03-20, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1psykfall
nån mer som blir grymt jävla trött av elvanse? står på 50mg just nu och vill bara sova när jag tar medicinen. Att äta regelbundet och dricka kaffe hjälper lite grann-

TRÖTT!? Det var något nytt tror inte att du blir trött utan mer lugn men lycka till att sova precis när du tagit tabletten det är inte lätt kan jag säga
Citera
2021-03-20, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillyfisk
TRÖTT!? Det var något nytt tror inte att du blir trött utan mer lugn men lycka till att sova precis när du tagit tabletten det är inte lätt kan jag säga

I början blev jag lugn, det har helt försvunnit nu. Blir bara något mer skärpt och tankarna är med samlade. Vilket är skönt.

Men jag blir så fruktansvärt trött. Tar 30mg vid 08:00 och 20mg vid 14:00. Har absolut inga problem att somna på kvällen, snarare tvärtom somnar rätt fort.

Asså det kan ha med sömnen att göra. Kan va så att jag sover för lite. För idag är jag inte lika trött, men då sov jag också från efter jag tog medicinen till klockan 12
Citera
2021-03-20, 16:48
Medlem
Citat:
I början blev jag lugn, det har helt försvunnit nu. Blir bara något mer skärpt och tankarna är med samlade. Vilket är skönt.

Men jag blir så fruktansvärt trött. Tar 30mg vid 08:00 och 20mg vid 14:00. Har absolut inga problem att somna på kvällen, snarare tvärtom somnar rätt fort.

Asså det kan ha med sömnen att göra. Kan va så att jag sover för lite. För idag är jag inte lika trött, men då sov jag också från efter jag tog medicinen till klockan 12
Elvanse är en bra medicin om man tar den som man ska vilket du verkar gö inte som jag men tröttheten behöver inte ha med medicinen att göra du kanske tar någon sömntablett på kvällen som håller i sig på morgonen eller så sover du dåligt på natten ksk?
Citera
2021-03-20, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillyfisk
Elvanse är en bra medicin om man tar den som man ska vilket du verkar gö inte som jag men tröttheten behöver inte ha med medicinen att göra du kanske tar någon sömntablett på kvällen som håller i sig på morgonen eller så sover du dåligt på natten ksk?
Jo det var ett par år sedan jag inte tog elvansen som jag skulle. Då var jag ändå ordinerad 100mg elvanse och 5 mg attentin!

Började alltid dagen med 140mg elvanse och tog kanske 15mg attentin utöver det. Då hade jag svårt att sova. Så jag tycker det är en riktigt snål dos jag får nu. Inte ens 70mg....

Enda nattmedicinen jag äter är 3mg melatonin. Den ska va väll inte ha någon bakiseffekt eller?

Vad tar du för doser?
Citera
2021-03-20, 16:57
Medlem
Citat:
Jo det var ett par år sedan jag inte tog elvansen som jag skulle. Då var jag ändå ordinerad 100mg elvanse och 5 mg attentin!

Började alltid dagen med 140mg elvanse och tog kanske 15mg attentin utöver det. Då hade jag svårt att sova. Så jag tycker det är en riktigt snål dos jag får nu. Inte ens 70mg....

Enda nattmedicinen jag äter är 3mg melatonin. Den ska va väll inte ha någon bakiseffekt eller?

Vad tar du för doser?
Nä melatonin ger inte någon effekt på trötthet på dagen, jag har utskrivet 50mg men brukar ta 180-200mg lite för ofta tyvärr. Läkare brukar oftast inte skriva ut 70mg den högsta dosen i en tablett, utan dom brukar oftast trappa upp så inte biverkningar som sömnlöshet osv inte blir lika starka

PS SICKA PM OM DU HAR NÅGRA FRÅGOR
Senast redigerad av Lillyfisk 2021-03-20 kl. 17:13.
Citera
2021-03-22, 15:59
Medlem
Mrhealers avatar
Började min elvanse behandling idag.
Startade på 70mg. Mådde väldigt bra . Dock så känner jag ångest när det börjar gå ur. Kan man motverka detta ?
Citera
2021-03-22, 16:52
Medlem
krinkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrhealer
Började min elvanse behandling idag.
Startade på 70mg. Mådde väldigt bra . Dock så känner jag ångest när det börjar gå ur. Kan man motverka detta ?

Brukar gå till sig efter någon vecka annars pröva dela upp dosen. 40 på morgon 30 efter lunch
Citera
2021-03-22, 17:33
Medlem
Mrhealers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krinko
Brukar gå till sig efter någon vecka annars pröva dela upp dosen. 40 på morgon 30 efter lunch

Tack. Hoppas det gör det.
Ska nämna för läkaren att lägga till alt dela upp dosen.
Citera
2021-03-22, 17:58
Medlem
graffdatshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrhealer
Tack. Hoppas det gör det.
Ska nämna för läkaren att lägga till alt dela upp dosen.
Detta ger ännu mer sömnsvårigheter, ångest etc på mig, smack 130mg direkt på morgonen med 10 kg attentin sedan tio mg attentin senare på dagen för bästa effekt! Iktorivil är bra mår ångest när den går ut... Annars kanske det är för att du har sådan liten dos som du får ångest, det får verkligen jag på 70mg, på 100mg blir jag gråtfärdigt ledsen, 130 så fungerar det normalt på mig, även om jag hade behövt lite till egentligen, men man får nöja sig med minimum här
Citera
2021-03-22, 19:32
Medlem
Mrhealers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av graffdatshit
Detta ger ännu mer sömnsvårigheter, ångest etc på mig, smack 130mg direkt på morgonen med 10 kg attentin sedan tio mg attentin senare på dagen för bästa effekt! Iktorivil är bra mår ångest när den går ut... Annars kanske det är för att du har sådan liten dos som du får ångest, det får verkligen jag på 70mg, på 100mg blir jag gråtfärdigt ledsen, 130 så fungerar det normalt på mig, även om jag hade behövt lite till egentligen, men man får nöja sig med minimum här

Det är första dagen på medicinen. Är tacksam att jag fick starta på 70mg vilket är högt. Är ju inte van.
Ang Benso är jag drog fri så det kan jag inte ta.
Ska kolla med läkaren vad jag ska göra
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in