Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
Det här med ”semester” har helt klart varit lite missvisande ja.
Cheferna gav PS mfl kollegor ledigt den pingsthelgen. Värre än så verkar det inte vara.
Nog hade de blivit hjältar om de stannat hemma och ägnat sig åt ”eftersöket” men bandet på Tesla stannar inte för att Elon Musk är bortrest en långhelg om jämförelsen godtas. Obama övervakade insatsen mot Usama från andra sidan jorden även om han är den som beslutar om sådana insatser om man ska fortsätta raljera lite. Där kan vi snacka om EFP och MSO i all oändlighet...
Det finns mobil och internet i dessa tider. En hund eller polis söker ju inte bättre för att spaningsledaren går i dess hälar osv.
Och nu vet vi att det var MN som agerade som spaningsledare den helgen också. På telefon. I Uppsala under nån flytthjälp för anhörig.
Men PS och JR fick uppenbarligen skiten.
Ja, redan här ligger ju en hund begraven... förstår man ju av det beslutet.
Samtidigt kan jag förstå (utan att ha varit insatt i det på något sätt) att PS kan ha varit ett problem inom organisationen genom sitt politiska engagemang och lite mer. Kanske inte alltid så lojal mot sin arbetsgivare med synpunkter på allt möjligt om jag har förstått det rätt. Hans syn på polisyrket och dess utbildning inte minst.
Det betyder inte att han motståndare är av bättre sort, det är inget jag vet något om.
Men nog anar jag att vissa personer kan ha tagit tillfället i akt så att säga för att göra sig av med en obekväm person.
Vi inte hör tillräckligt från andra hållet. Förmodligen finns det en helt annan syn på saken därifrån.