Här är det nästan lite svårt att förstå skadan av namnpubliceringen och varför det skulle vara ett katastrofalt beslut. Som spaningsledare bör PS också vara lojal mot sin egen chef och stötta denne även om man inte varit ense om ett beslut.
Annars kan inte organisationen som helhet att fungera som avsett och då är inget vunnet med att spaningsledningen vet bäst.
Det är därför du bör läsa hela boken, så kommer det klarna
Jag kan säga med handen på hjärtat att jag verkligen inte är någon PS älskare. Inte heller stöder jag hans syn i politiska frågor.
För min del handlar det om att höra PS syn på saken, vilket inte alls är oviktigt.
Naturligtvis har det PS har sitt eget skinn att värna om, men det betyder inte att det är osanning.
För att bedöma något så sakligt som möjligt, behövs även Springares version.
Vilken part i den här konflikten som sitter på sanningen, det kommer vi aldrig att få veta.
T ex kanske ledningen mörkar vissa delar, precis som PS kanske gör det.
Jag tror ändå att vi får några pusselbitar här som är av intresse.
Så är det, men med låst menar jag att vissa inte har det öppna sinnet att se det som två sidor.
Hans sk politiska sida är för mig oväsentlig.
Hade jag veta getongboet hade jag skitit i att säga något om PS.
Ok så man ska tolka det som att den här ”semestern” kritiker pratar om var en ledig helg?
Fast det var pingst.
Den enda röda dagen verkar ha varit söndag ändå, som var pingstdagen, men kanske man räknade in måndagen som vara annandagen som "helg"? Och ibland är väl dagen före helt lite av "halvdag".
Men jag har också alltid tänkt att det handlade om en hel veckas semester minst.
Spaningsledare måste ju också ha möjlighet till lediga helger, även om man verkar behöva vara tillgänglig per telefon.
Det var intressant läsning. Han påminde mig om Elisabet Höglund som alltid är ett offer och det är alltid alla andras fel.
Så han drog till Tyskland mitt i eftersöket, det var den semester du ägnat tiden åt.
Tack till dig som citerade, det stärkte min åsikt om Springares inkompetens i eftersöket ang LW.
Mmm hon brukar ha synpunkter ja. Även på den ”coole” förhörsledaren PS.
Du hade säkert järnkoll på att PS och JR åkte iväg under en ledig helg och att MN tog över utan hans vetskap och skötte arbetet från Uppsala utan att de ordnat så att PS och JR kunnat lämna över men det hade inte jag när jag började reda ut det här om hans ”semester” som det ylats så i pressen om. Men du kände inte till att SD var anhållen 15/5.
Fast det var pingst.
Den enda röda dagen verkar ha varit söndag ändå, som var pingstdagen, men kanske man räknade in måndagen som vara annandagen som "helg"? Och ibland är väl dagen före helt lite av "halvdag".
Men jag har också alltid tänkt att det handlade om en hel veckas semester minst.
Spaningsledare måste ju också ha möjlighet till lediga helger, även om man verkar behöva vara tillgänglig per telefon.
Det här med ”semester” har helt klart varit lite missvisande ja.
Cheferna gav PS mfl kollegor ledigt den pingsthelgen. Värre än så verkar det inte vara.
Nog hade de blivit hjältar om de stannat hemma och ägnat sig åt ”eftersöket” men bandet på Tesla stannar inte för att Elon Musk är bortrest en långhelg om jämförelsen godtas. Obama övervakade insatsen mot Usama från andra sidan jorden även om han är den som beslutar om sådana insatser om man ska fortsätta raljera lite. Där kan vi snacka om EFP och MSO i all oändlighet...
Det finns mobil och internet i dessa tider. En hund eller polis söker ju inte bättre för att spaningsledaren går i dess hälar osv.
Och nu vet vi att det var MN som agerade som spaningsledare den helgen också. På telefon. I Uppsala under nån flytthjälp för anhörig.
Jag kan säga med handen på hjärtat att jag verkligen inte är någon PS älskare. Inte heller stöder jag hans syn i politiska frågor.
För min del handlar det om att höra PS syn på saken, vilket inte alls är oviktigt.
Naturligtvis har det PS har sitt eget skinn att värna om, men det betyder inte att det är osanning.
För att bedöma något så sakligt som möjligt, behövs även Springares version.
Vilken part i den här konflikten som sitter på sanningen, det kommer vi aldrig att få veta.
T ex kanske ledningen mörkar vissa delar, precis som PS kanske gör det.
Jag tror ändå att vi får några pusselbitar här som är av intresse.
Nu har Springares version lagts i tråden.
Då ska det ställas mot prioritering i ett pågående eftersök och han tycker det är relevant att som spaningsledare dra till Tyskland.
Det är inte bara att han tagit semester, det saknades fortsatta direktiv enligt media, oavsett om nån annan temporärt fått hoppa in.
För att det ska bedömas sakligt bör de personer han pekar ut också komma till tals, för han skjuter skuld på exakt alla andra utom sig själv.
Det ska ställas mot kritiken från chef på hundenhet och aktuella uppgifter i FUP om hur fakta ser ut relaterat till aktuella sökinsatser innan han for till Tyskland.
För mitt i bedrövelsen är det ett faktum att LW inte hittas förrän mer än 4 dygn av privatpersoner, mkt nära hemmet, i Springares regi.
Vilket aldrig är bra ur flera perspektiv av given anledning.
Ser ingen anledning att trivalisera Springares ansvar.
Det var rent generellt och inte riktat.
Då ska det ställas mot prioritering i ett pågående eftersök och han tycker det är relevant att som spaningsledare dra till Tyskland.
Det är inte bara att han tagit semester, det saknades fortsatta direktiv enligt media, oavsett om nån annan temporärt fått hoppa in.
För att det ska bedömas sakligt bör de personer han pekar ut också komma till tals, för han skjuter skuld på exakt alla andra utom sig själv.
Det ska ställas mot kritiken från chef på hundenhet och aktuella uppgifter i FUP om hur fakta ser ut relaterat till aktuella sökinsatser innan han for till Tyskland.
För mitt i bedrövelsen är det ett faktum att LW inte hittas förrän mer än 4 dygn av privatpersoner, mkt nära hemmet, i Springares regi.
Äh, släpp det.
Nu är trpdsanningen att PS gjort rätt alla andra fel. Fakta, han har sagt att så är fallet.
Med den logiken avslutar jag mitt engagemang i tråden då SD sagt att han är oskyldig, med egna ord. Är ju orubblig för det är sagt och nedskrivet.
Det här med ”semester” har helt klart varit lite missvisande ja.
Cheferna gav PS mfl kollegor ledigt den pingsthelgen. Värre än så verkar det inte vara.
Nog hade de blivit hjältar om de stannat hemma och ägnat sig åt ”eftersöket” men bandet på Tesla stannar inte för att Elon Musk är bortrest en långhelg om jämförelsen godtas. Obama övervakade insatsen mot Usama från andra sidan jorden även om han är den som beslutar om sådana insatser om man ska fortsätta raljera lite. Där kan vi snacka om EFP och MSO i all oändlighet...
Det finns mobil och internet i dessa tider. En hund eller polis söker ju inte bättre för att spaningsledaren går i dess hälar osv.
Och nu vet vi att det var MN som agerade som spaningsledare den helgen också. På telefon. I Uppsala under nån flytthjälp för anhörig.
Men PS och JR fick uppenbarligen skiten.
Hmm tycker du vet väldigt mycket med tanke på hur du pratar.
Hur blev PS medveten om sin semester.. räknade han ut det eller blev det bara så ?
Med tanke på involverade personer.. något speciellt som hände 314 dagen för Stefan el. LenaW ?
Om det inte fanns någon relevans så ber jag om ursäkt redan nu.