2021-03-22, 13:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Jag tror att han har gått runt och stört sig lite på hennes feministiska pikar, men aldrig ”tagit diskussionen” i nykter tillstånd. Men med två snapsar och ett par mellanöl innanför västen tänker han att nu jävlar ska jag stå på mig.

Rosenström är katalysatorn, men det handlar om att positionera sig inom förhållandet mer än om att försvara texterna.
Det sämsta man kan göra är att positionera sig fel och sen tvingas backa. Här kommer Anton tvingas till full reträtt om han ska kunna rädda upp detta. Så om han var ute efter att flytta fram sina positioner när det gäller Sofias feminism så misslyckades han fullständigt och är nu i ett sämre läge än tidigare.
Citera
2021-03-22, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25cm-slak
Förstår inte varför Lasse Kaviar har så svårt för Ellilårs dödssnack. Även han behöver ge finns besked.

- Tyvärr ser det inte bra ut. Du har dubbelsidig galopperande ögonglobcancer. Om ett halvår kommer du var blind. Min rekommendation är att du pratar med din fru om samtalsterapi med din fru och för dina barn. Sankt att du tar kontakt med en advokat snarast för att upprätta testamente innan cancern ätit sig för långt in i hjärnan, då du fortfarande kan kommunicera och förstå vad som sägs.

Man kanske inte vill ägna hela sin fritid åt döden också, om man nu behöver göra det på jobbet.

'Varför programmerar han inte åt sin faster gratis på fritiden, när han nu behöver programmera på jobbet?'
Senast redigerad av rellebelle 2021-03-22 kl. 13:36.
Citera
2021-03-22, 13:53
Medlem
Steff83s avatar
Jag tror ändå Anton och Sofia är dom enda som har potential som par. Reder dom ut incidenten på Midsommar (Anton var osmidig och borde fattat situationen att inte fortsätta, men Sofia överreagerade) så kan det nog bli bra. Dom ser ändå ut att trivas ihop i övrigt.

Dom andra två paren tycker inte det finns något hopp i. Det lär inte ändras bara sådär den tiden som är kvar. Har svårt tro att dom fortsätter även efter detta.
Citera
2021-03-22, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Jag tror ändå Anton och Sofia är dom enda som har potential som par. Reder dom ut incidenten på Midsommar (Anton var osmidig och borde fattat situationen att inte fortsätta, men Sofia överreagerade) så kan det nog bli bra. Dom ser ändå ut att trivas ihop i övrigt.

Dom andra två paren tycker inte det finns något hopp i. Det lär inte ändras bara sådär den tiden som är kvar. Har svårt tro att dom fortsätter även efter detta.

Håller nog med, Anton och Sofia är de som är valpigast men samtidigt uppfatar jag det som om de försöker och kan nog i längden svälja en del av partnerns egenheter för att fortsätta vara ihop.

De andra är nog definitivt slut: Känns knappast som de ens försöker längre.
Citera
2021-03-22, 14:39
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det sämsta man kan göra är att positionera sig fel och sen tvingas backa. Här kommer Anton tvingas till full reträtt om han ska kunna rädda upp detta. Så om han var ute efter att flytta fram sina positioner när det gäller Sofias feminism så misslyckades han fullständigt och är nu i ett sämre läge än tidigare.

Precis. Det ska bli intressant att se om Anton lyckas klättra ur gropen han grävde åt sig själv.
Citera
2021-03-22, 14:39
Medlem
Anon och Sofia är nog det enda paret som fortfarande har sex.

Kalle och Ellinor hade det nog ett tag, men ju mer besviken Ellinor blir på Kalle, desto mindre vill hon.

Grävis och mobbaren Susanna hade nog sex på bröllopsnatten, det enda kärleksliv Susanne haft på 7 år. Deras sexliv dog på morgonen när hon störde sig på att Grävis andades och råkade harkla sig.
Citera
2021-03-22, 14:44
Medlem
SvaMp_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara

Kalle och Ellinor hade det nog ett tag, men ju mer besviken Ellinor blir på Kalle, desto mindre vill hon.

Grävis och mobbaren Susanna hade nog sex på bröllopsnatten, det enda kärleksliv Susanne haft på 7 år. Deras sexliv dog på morgonen när hon störde sig på att Grävis andades och råkade harkla sig.

Skulle inte förvåna mig om bröllopsnatten vart det enda gökande Susanna deltagit i de senaste 5åren.
Citera
2021-03-22, 14:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Ah, den enda verkligt relevanta frågan. Jag tror att experterna snart kommer att ta upp det. Kalle brukar vara rätt skicklig på att smyga in frågor om hur det "intima" funkar. Raw-Freddan brukar också lyfta det, fast ungefär lika smidig som en kåt noshörning i en glasbutik.

Anywho, mina bud:

Susanna och Grävis: Jorå, efter hemmafesten där Grävis tog ut svängarna med kilt, och dessutom var bra med barnen, tror jag nog att det savade en del hos Susanne. Det är klassiska alfabeteenden som tilltalar många kvinnor, så Grävis är nog inne. Däremot så tror jag att sexet dör igen när han återigen reduceras till Susannas slagpåse (inte attraktivt!).

Lantis-Anton och Sofia: ja, varför inte. De är bägge vuxna (även om det inte alltid syns) och trivs med varandra, så jag utgår från att de provkörde ganska tidigt. Möjligen är det lite kallt efter Dragomir- och Rosenström-gate, men det löser sig nog snart.

Lars och Ellie: näe. Ellinor ville antagligen i början, men Lars är så uppenbart inte tänd på henne (antagligen har han varit "sjukt trött" ett antal kvällar nu). Vid det här laget så har Ellinor garanterat tröttnat och friendzonat honom för länge sedan.

Bubblare: Satu och Raw-Freddan
Freddan är lite snuskig, har han gjort hårtransplantationer tro?
Citera
2021-03-22, 17:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara

Två rätt av tre! Kaviar-Lars har aldrig varit i närheten.
Citera
2021-03-22, 18:05
Medlem
Angående Elli-lår:
Bryna, nuppa, fjässa, sponken!
Citera
2021-03-22, 18:29
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trillian
Sofia och Antons bråk om Björn Rosenström:
Det var dumt av Anton att inte känna in Sofia mer i denna situationen. Han borde prioritera henne först i den situationen och hon blev besviken och rädd när han helt plötsligt visade upp ett ointresse för henne. Hon kom plötsligt i andra hand. Handlade nog inte så mycket om Björn Rosenström utan det var den obehagliga känslan att sitta i en ny stad, i en ny lägenhet med en ny man och plötsligt vara så ensam. Sånt där lär man sig som kille genom livet att se hur skör sin partner kan vara och stötta och peppa istället för att "stå på sig" sådär barnsligt. Han kan sitta å skråla dom här låtarna när han är med sina killkompisar ensam, man måste inte dela ALLT med sin partner. Där har han gjort en rejäl tankevurpa. Men det borde gå att fixa så länge han inser sitt misstag vilket absolut inte är säkert att han

Ja, att vi inte tänkt på det. Detta var ju det ultimata bondeprovet (men han missade ju att ta ut henne till EPA-traktorn) för det framtida hårda livet i Alingsås. Nu kan allt bara bli lättare Sofia.
Även om jag lider lite med Sofia där star wars introt kommer gå igång så fort hon förflyttar sig till ett nytt rum i lägenheten.
Citat:
Susanna & Johan:
Detta är programmets mest intressanta par eftersom det sätter ett strålkastarljus på vår samtid.
Susanna är socionomstudent (!) och verkar ha bestämt sig för hur livet skall vara för henne. Hon har lärt sig om alla sina rättigheter, men ingenting om sina skyldigheter. Hon vet allt om hur hon skall bli behandlad, men inget om hur hon skall behandla andra. Hon är expert på hur en man absolut inte får vara men hon är total amatör på hur en kvinna borde vara. Detta är ett praktexempel på "feminism gone wrong". Cissi Wallin-feminister som sitter hemma och odlar ett manshat tills de bestämmer sig för att åka till Danmark och inseminera sig för att de inte hittar någon som passar in i deras snäva mall över livet.
Ja, det är väl feminismen i ett nötskal. Då det gäller de feminister som bygger upp ett manshat som går ut på att de ska vara ett matriarkat som förtrycker män.
De är inte ute efter jämlikhet, utan de är ute efter att vara despoter där de vill toppstyra andra människors psyke.
Detta i ren, skär egoism. Allt ska ske efter deras egen perfektionism-strävan. Det ar de som bestämmer vad som är rätt och fel.
De har metoo med sig och angriper män på allehanda sätt där de vet att de har pk-feminismen med sig.
Citat:
Exempelvis så kommenterar hon på att han kanske tuggar fel. Vad spelar det för roll? Varför är HENNES idé om hur man skall tugga, viktigare än hans? Varför skall världen anpassa sig till henne? Jag tror snarare att hon är en otroligt egocentrerad person som letat upp feminismen eftersom den stödjer hennes världsbild av att hon, på grund av förutbestämda orsaker, står i epicentrum av alla beslut i en sådan här duo.
Han har själv dessutom uttryckt att han inte uppskattar hennes mobbande beteende, alltså är han en ganska känslig person. Nu gör han allt för att inte trigga hennes elakheter och det är en RUGGIGT farlig sits att hamna i.
Jo, på det sättet är hon bara sjuklig, och har letat upp feminismen som verktyg för att kunna toppstyra folks psyken.

Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Ah, den enda verkligt relevanta frågan. Jag tror att experterna snart kommer att ta upp det. Kalle brukar vara rätt skicklig på att smyga in frågor om hur det "intima" funkar. Raw-Freddan brukar också lyfta det, fast ungefär lika smidig som en kåt noshörning i en glasbutik.

Citera
2021-03-22, 18:30
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gregers.Werle
Angående Elli-lår:
Bryna, nuppa, fjässa, sponken!
Förlåt vasa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera