Som någon skrev.. Man undrar ju om de parar ihop dessa för drama och bra tv och inte hur bra de matchar...
Johan och Susanna:
Grävisen Johan skulle kunna få så mycket bättre. Han är jordnära, enkel, fri och verkar snäll. Allt som Susanna inte är. Han borde fly så fort det går. Om jag ska göra någon sorts analys av henne så kan jag tänka mig att hon är ensambarn som fått precis som hon velat.
I tonåren var hon antagligen killtokig och sökte sig till bad boys som inte var snälla mot henne.
Efter dåliga relationer sökte hon sig till feminismen och har ett inneboende hat mot män och vill inte hamna i samma sits igen; att känna sig underlägsen i en relation, och går därför hårt ut direkt vilket får henne att framstå som kall och elak.
Lars och Ellinor:
Jag tror att de båda är fina och bra människor, men att Ellinor vill ha för mycket av Lars för snabbt. Han har en fasad, ja. Allt från hans sätt att framställa sig till hans clowniga kläder och breda leende tyder på att han vill trycka undan allt mörker och att han är rädd för det tror jag. Han har säkert varit med om mer än vad han är villig att berätta för Ellinor så här tidigt. Med tanke på hur imponerad han var av Ellinors föräldrahem så kan jag tänka mig att han kanske kommer från fattiga förhållanden och att han skäms för sin bakgrund. Detta är bara indicier från min sida förstås men
Jag tror att de kan passa ihop om Ellinor låter Lars öppna sig i sin egen takt. Framför tv-kameror och efter bara någon vecka eller två tror jag faktiskt inte att så många hade vågat släppa loss.
Ellinor verkar för övrigt skör och extremt stressad och överarbetad. Hon skulle behöva varva ner och ta hand om sig och bara ta det lugnt.
Anton och Sofia
Ännu en feminist som säkert har varit i dåliga förhållanden innan och därför sätter på sig en sköld. Jag tycker dock att de är söta ihop och ser potential. De kan nog jobba på saker och ting tillsammans och komma överens.
Jag tycker att Sofia överreagerade starkt över Björn Rosengren låten. Själv hade jag nog bara sett det som en kul grej och sjungit med. Jag hade definitivt inte gjort en scen utav det där och då iallafall, utan isåfall låtit dem sjunga färdigt för att sedan ta det dagen därpå när inga gäster var närvarande och det inte var midsommarafton.
Jag tror egentligen att det enda av dessa tre par som kommer hålla är Anton och Sofia. Tror att Lars och Ellinor skulle kunna göra det men Ellinor känns för otålig inför Lars känsloyttringar så säger nej till de två. Susanna och Grävis går fetbort. Hon kommer aldrig hitta någon som står ut med henne om hon fortsätter på samma sätt.