Citat:
Ursprungligen postat av
Tjelovek
Eftersom det finns ett protokoll från Anticimex som hänvisas till i köpekontraktet så förstår jag inte vad du menar.
Köpekontraktet finns som aktbilaga 2 i ärendet hos TR i Uppsala. Det har tidigare funnits länkar i tråden till kontraktet, men alla dessa har tyvärr inaktiverats.
Men eftersom du vill ha bevis så kan du alltså begära ut aktbilaga 2 och själv förvissa dig om att det i köpekontraktet hänvisas till Anticimex protokoll.
När du köpte din gård ville du ha kvar alla grejer. För att du hade nytta av mycket, säger du. Det är väl mera tveksamt om det skulle vara "ovärderligt" för EB att behålla 2-7 gamla bilvrak, ett antal skräphögar och diverse gamla tunnor med okänt innehåll. Bland annat.
Fast är inte hela den här 300 000 kr disk en fokusförflyttande halmgubbe? (Den som inte fattar det, använd önskad sökmotor).
Vad jag känner till så har ingen av kontrahenterna haft någon synpunkt på värdet. Om det finns nåt från dem som jag missat får ni gärna delge det. En sådan upplysning kan ju såklart påverka uppfattningar.
Städning och tömning av fastigheten ingår ju normalt i säljarens ansvar. Det är alla överens om.
Ingen här vet exakt omfattning, bara att det syns mycket skräp på bilder och tex DN flygfilm. Även påstående från Mats indikerar stora mängder skräp. Det tyder på att Esbjörn rimligen tycker att det är en rimlig ersättning för att slippa administrera arbetet själv.
Ebba är villig att göra arbetet för en summa pengar motsvarande reduktionen inkl ev risker.
De har på nåt sätt som vi inte känner till, och egentligen inte har med att göra, hamnat på denna summa. Eller är utgångspunkten att de inte får ta såna beslut utan att flashback godkänt dem?