Citat:
Ursprungligen postat av
Tjelovek
Varför ska "någon" visa dig det? Det är ju inte du som har köpt eller sålt fastigheten. Anticimex besiktigade fastigheten. Uppgift om att besiktningen har gjorts finns med i köpekontraktet. Det är sannolikt denna besiktning som ligger till grund för EBs och Esbs överenskommelse om nedsättningen i köpeskillingen från 4.2 till 3.9. Räcker det inte att veta detta?
Varför skulle dina egna personliga erfarenheter av att springa runt på gårdsvisningar, avveckla dödsbon och städa lägenheter vara bättre än den kompetens som ett besiktningsföretag som Anticimex har?
Köpte du förresten någon gård? Det har jag gjort. Och vid den affären blev det faktiskt en hel del diskussioner just om hur mycket bostadshuset och de andra byggnaderna skulle ställas i ordning och vem som skulle stå för vad. Det var ingen diskussion om detta vid visningen. Det blev aktuellt först när säljaren accepterat anbudet och detaljerna i kontraktet skulle skrivas. Alla frågor löstes till båda parters belåtenhet. Det är så en fastighetsaffär brukar gå till. Utan att alla detaljer redovisas för Garre74 på Flashback.
Vi är på ett forum där vi diskuterar vad som sagts eller inte sagts. Och har Ebba lyckats dra av 300 000 för "städning" kul för henne. Mindre kul för Esbjörn, inte nu för att du bryr dig.
Det var inte en personlig erfarenhet - det var en prisuppskattning av företag.
Referens till fakta, testa det nån gång.
Men en besiktning av Anticimex har
INTE en punkt typ
" 3.4 Trädgården".
Det ingår alltså inte i en besiktning som de gör. Jag tror heller inte att de har kompentensen att bedöma ev saneringskostnad i jordmassa eftersom de inte är något de kontrollerar.
Så OM det finns något protokoll avseende detta, är det inte från AC, och det har vi inte sett eller hört något om. Så detta "sanering" är till vidare att anse vara nonsens, köpsnack av lekmannen Ebba.
Och ja - jag har köpt en gård. Vi tog allt som fanns i ladan exakt som det var. Verktyg, reservdelar, virke, byggmaterial från när gården byggdes mm. Mycket skräp ja, men mycket var också ovärderligt (byggmaterial exakt för vårt hus/lada) så vi ville ha allt kvar.