2021-03-22, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Grisen Skriker, hette visst hans band...
De gör sig omöjlig på varenda post han har och har haft. Han gör ingen nytta någonstans.

De var från Stockholm. Men passande namn annars ja...
Bad Boo Band hette Eliassons band.

Tillbaks till ämnet då. Blir SD förhörd igen i hovrätten?
Citera
2021-03-22, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Nej, det hette Bad Boo Band. Grisen Skriker var ett helt annat punkband.

#TeamÅsaHiding

Tack för rättelse. Jag hade fel.
Citera
2021-03-22, 11:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Kan inte skriva av hela boken, men läs, så kommer ni förstå och se saken ur en annan vinkel
Tack för avskrift men jag förstod inte vad jag skulle förstå. Vad tänkte du på?

Det är ju knappast nån tid det rör sig om med en oerfaren jourhavande.

Samma dag, den 15 maj, sker oavsett beslut om att inleda Fu.
Springare är spaningsledare de fortsatta dygnen och LW hittas sen av privatpersoner.
Citera
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Den typen, som SD är, vill att solen och strålkastaren skall skina på honom. ALLTID. Det visar inte minst det där med "nattens riddare" och att han sprang benen av sig så fort någon bad om hjälp med något. Självklart ville han vara först med information att Lena hittats och få stora beundrande ögon på sig. Vilken vidrig liten man. Och jag får fan inte bort bilden från näthinnan där han springer naken och ser ut som en Zorn-kvinna i gräset, med kurvor och breda höfter. Brrrrr.....

Hans ständiga egotrippande kommer att bli hans fall. Och han kan inte ens låta bli att glänsa när han blir släppt efter TR. Hälsar glatt på LW´s dotter. Sjukt.

Men folk genomskådar honom ganska snabbt. Och känner obehag, men vågar i många fall inte protestera.

Men vi har ju fått höra en del här, om alla som slutat med geocaching efter mordet.

Och grannar som känt sig hotade. Det är nog många nerfällda persienner på kvällarna i Lilla Hjärsta numera. Kollegor har känt detsamma.

Man ska alltid tänka på: Hans familj har varit osynliga sen detta uppdagades. De stöttade eller vittnade inte i TR.

Jag tror nog de vet bäst.

#TeamÅsaHiding

Näcken: https://www.bildtagg.se/bild/s0y6nkdpyju8672rv4mbqgtk
Citera
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Kollar nu HR och i 145/201 är det tre namn som är rödmarkerade.
Jag har inte reagerat över det tidigare.

Edit: å andra sidan är de kanske markerade för att synas, för det verkar vara de namnen som förekommer på den sidan, och det är rätt svårt att överblicka.

Nu får du hjälpa mig.
Handlar det om någon kod (för rödmarkering) eller hur menar du?
Citera
2021-03-22, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Den finns som E-bok och ljudbok:

https://www.bokus.com/bok/9789189185203/peter-springare-polis/

Finns också på biblioteken eller kan beställas hem därifrån.
Citera
2021-03-22, 11:18
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Toppen - ber mod lägga upp på förstasidan.

Bra!

Sidan fungerar till 30/6-21. Så bäst att folk passar på och laddar ner. Tiden går fort. Och vi vet inte vad som händer efter den 7/4.

#TeamÅsaHiding

SD om varför han fnissat och skrattat i rättegången
https://vocaroo.com/18Ww0MjnjyC
Citera
2021-03-22, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nu får du hjälpa mig.
Handlar det om någon kod (för rödmarkering) eller hur menar du?
I min fup kan jag inte se något rödmarkerat vad gäller händelserapporten eller nån annanstans.
Citera
2021-03-22, 11:21
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tack för rättelse. Jag hade fel.

Synd om Grisen Skriker ska få ett dåligt rykte!

De var ju faktiskt stora på allvar med, till skillnad mot DE´s band.
Citera
2021-03-22, 11:29
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tack för avskrift men jag förstod inte vad jag skulle förstå. Vad tänkte du på?

Det är ju knappast nån tid det rör sig om med en oerfaren jourhavande.

Samma dag, den 15 maj, sker oavsett beslut om att inleda Fu.
Springare är spaningsledare de fortsatta dygnen och LW hittas sen av privatpersoner.

Vem vet vad den här informationen kan ha för betydelse.
En mer erfaren förundersökningsledare kanske hade fått igenom en husrannasakan den 15 maj?

Vem vet vad som sades i polishuset. PW som hade fått sitta i bilen, vad tänkte han om SDs inblandning? höll han det inom sig? Eller sa han till sina kompisar "sitt hjärtans mening". Det var väl också han som "fått till sig" om "porrpastorn" och allt vad det kunde ha satt för stenar i rullning.

Alla som har suttit med på möten vet att det inte alltid den mest erfarna, den mest kunniga eller den mest kloka som tar till ordet, som bestämmer vad som ska göras, eller som kollar av med andra vad de tycker.
Citera
2021-03-22, 11:30
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
I min fup kan jag inte se något rödmarkerat vad gäller händelserapporten eller nån annanstans.

Kanske blir så när man laddar ner FUP:en till sin egen dator?
Citera
2021-03-22, 11:33
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Ok, han har förnyat KA licensen, men han har ett ogiltigt cert (falskt?) Skyddsrumssakkunnig utlagt på sin hemsida.

Han finns inte med på de senaste lista hos MSB (från 8 mars).

https://www.msb.se/sv/amnesomraden/krisberedskap--civilt-forsvar/befolkningsskydd/skyddsrum/kontakta-skyddsrumssakkunnig-eller-leverantor/

Han kanske har gått händelser i förväg och förväntar sig få godkännande på en årlig rapport som ska skickas in till MSB?

Jag har varit inne och tittat på hans hemsida. Det står att sidan är under uppbyggnad och då kanske det är OK att ange en ogiltig licens?

Att SD har en hemsida under konstruktion säger inget om SD har slutat på Tyréns, men visar att han har positiva tankar om vad han ska satsa på efter förhandlingen i HR.

SD har nog stålsatt sig och bestämt sig för att inte låta sig påverkas av några yttre omständigheter. Han vill framstå som att han har kontroll på allt och ingenting kan förstöra hans goda humör. En form av skyddsmekanism som ingår i hans livslånga önskan att vara en superhjälte?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in