2021-03-22, 10:44
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Bibblan?

Det verkar som enbart biblioteket i Umeå som har den. Samhällskritiska böcker rensas snabbt bort numera.

Men man kan begära att ens eget bibliotek tar in den. Inte säkert att de tar in den ändå, tyvärr. Betydligt "farligare" böcker får dock vara kvar. Men det är ett ämne för någon annan del av forumet.

#TeamÅsaHiding
Citera
2021-03-22, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jo, den fysiska boken finns varken hos adlibris eller bokus - enbart som ljudbok och e-bok. Jag hade gärna köpt den.

Då boken sålde slut och ingen nyedition kom, så kan jag undra varför. Men jag har mina aningar...
Dock ser jag omedelbart ett kardinalfel i texten som Litenensam lade ut här: det står 14e istf 15e Maj. Riktigt illa.
Citera
2021-03-22, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Vad jag förstod av de personer i tråden som läst boken framkommer inte mycket om just mordutredningen, men kan ju iofs vara intressant ur annat perspektiv.

Var inte boken slutsåld tyckte jag någon skrev.

Lite klokare blir man kanske jämfört med att lyssna på röster som menar att ”allt var så misskött”.

Finns som E-bok. Sett ett utdrag i Apples Bok-app där PS beskriver Dan Eliassons unga år som punkare i Hedemora och spelade i punkband och skrev låten ”Kn*lla i Bangkok”.

Dan hade även dömts för skadegörelse i Hedemora tingsrätt då han protesterat mot kapitalismen genom att krossa fönstret för en färghandel...

I textraden i låten så finner man förresten poesi så som ”Vem fan vill ha en svensk tjej, en discof*tta utan hjärna” och det fortsätter på temat att det är bättre att ta flyget till Thailand osv.
Senast redigerad av Avel 2021-03-22 kl. 10:58.
Citera
2021-03-22, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Då boken sålde slut och ingen nyedition kom, så kan jag undra varför. Men jag har mina aningar...
Dock ser jag omedelbart ett kardinalfel i texten som Litenensam lade ut här: det står 14e istf 15e Maj. Riktigt illa.

Jag kommer också ihåg att datumfel fanns i boken. Kommenterats här i tråden då boken kom ut.

Likväl som datumfel infunnit sig i FUP någonstans där det gällde årtal har jag för mig.
Citera
2021-03-22, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Det framkommer hur det inte fungerar inom polisen i Örebro.
Mobbning, utfrysning.
Det är önskvärt att alla som vill veta hur polisen arbetade från den kritiska tid, då Lena anmäldes försvunnen. Allt som ledde fram till att Peter Springare utpekades för att ha skuld i att polisen misslyckades.
Den som vill kritisera Springare, läs boken. Gärna från början, för att se helheten.
Framförallt vad som faktiskt sker bakom väggarna på polishuset under utredningen.

Det är det förbannade New Publish Management som spökar även från polisens högsta ledning och det genomsyrar hela samhället idag, på alla nivåer.
Pinnjakt och ett överdimensionerat dokumenterande som sen ingen läser. Tar bara en massa tid från polisens egentliga arbete.
Allt blir segt och tungrott och gör både polisen och oss alla andra frustrerade och förbannade.

OffT: det vet väl alla som försöker komma till tals muntligen med tjänstemän eller hämta mediciner på Apoteket ( där även det andra nya konceptet "just-in-time" härskar och många mediciner inte finns inne)
Senast redigerad av zilvereko 2021-03-22 kl. 11:04.
Citera
2021-03-22, 10:59
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det är något som jag också uppfattat vad gäller SD... han behövde sina "fruar" under årens lopp för att kunna lösa mysterier. LW gick om honom i geo-kretsen... det hade han svårt att tåla för han ska veta allt och dessutom först!

Gäller allt... från geo till hur han fick reda på "först" att LW hittats död. Som han inte kunde hålla tillbaka för att få visa att han vet allt!

Ja. Det är övertydligt! LW var den intelligenta och kreativa, som hjälpte honom med cachar och annat. Dessutom fick han bra och spännande sex. HD var den som höll upp "lyckliga"-familjebilden.

Helt klart "vet han allt" när det gäller allt annat med. Jobb. Grannar.

#TeamÅsaHiding
Citera
2021-03-22, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Lite klokare blir man kanske jämfört med att lyssna på röster som menar att ”allt var så misskött”.

Finns som E-bok. Sett ett utdrag i Apples Bok-app där PS beskriver Dan Eliassons unga år som punkare i Hedemora och spelade i punkband och skrev låten ”Kn*lla i Bangkok”.

Dan hade även dömts för skadegörelse i Hedemora tingsrätt då han protesterat mot kapitalismen genom att krossa fönstret för en färghandel...

I textraden i låten så finner man förresten poesi så som ”Vem fan vill ha en svensk tjej, en discof*tta utan hjärna” och det fortsätter på temat att det är bättre att ta flyget till Thailand osv.

Grisen Skriker, hette visst hans band...
Eliasson gör sig omöjlig på varenda post han har och har haft. Han gör ingen nytta någonstans.
Senast redigerad av zilvereko 2021-03-22 kl. 11:09.
Citera
2021-03-22, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Ja. Det är övertydligt! LW var den intelligenta och kreativa, som hjälpte honom med cachar och annat. Dessutom fick han bra och spännande sex. HD var den som höll upp "lyckliga"-familjebilden.

Helt klart "vet han allt" när det gäller allt annat med. Jobb. Grannar.

#TeamÅsaHiding
Den typen, som SD är, vill att solen och strålkastaren skall skina på honom. ALLTID. Det visar inte minst det där med "nattens riddare" och att han sprang benen av sig så fort någon bad om hjälp med något. Självklart ville han vara först med information att Lena hittats och få stora beundrande ögon på sig. Vilken vidrig liten man. Och jag får fan inte bort bilden från näthinnan där han springer naken och ser ut som en Zorn-kvinna i gräset, med kurvor och breda höfter. Brrrrr.....
Citera
2021-03-22, 11:04
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag kommer också ihåg att datumfel fanns i boken. Kommenterats här i tråden då boken kom ut.

Likväl som datumfel infunnit sig i FUP någonstans där det gällde årtal har jag för mig.

Ja, dessvärre finns flera fel i kompletteringen.
Ett fel kommenterades här i tråden, sedan hittade jag minst ett till.

Hopas att de korrekturläser den innan HR.

Mänskliga faktorn heter det.
I en egen bok, är det upp till författaren om man har faktafel eller annat, så länge man följer lagen, men i FUP är det väsentligt att klockslag mm är riktiga när man ska visa en tidslinje.
Citera
2021-03-22, 11:05
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Jag begriper inte heller. Därför frågar jag. Hoppas på svar från Avel.
Har Avel skrivit något om det?
Du citerar förhör och inte inlägg från Avel.
Fantiserar du igen?
Citera
2021-03-22, 11:06
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Passar på att göra reklam för Piastrones fantastiska sida, där ni hittar allt viktigt:

Mord Lena Wesström FUP:gofile.io/d/NUkRhM
Mord Lena Wesström FUP_ljudfiler:gofile.io/d/51JMPj
Mord Lena Wesström Rättegång TR_ljudfiler:gofile.io/d/UFN1m3
Mord Lena Wesström Handlingar Göta Hovrätt:gofile.io/d/IQ0vKb

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Tack, Piastrone!

#TeamÅsaHiding

Exempel på hur den misstänkte gjorde sin vän JG orolig
https://forumbilder.com/i/roI7
Citera
2021-03-22, 11:09
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Grisen Skriker, hette visst hans band...
De gör sig omöjlig på varenda post han har och har haft. Han gör ingen nytta någonstans.

Nej, det hette Bad Boo Band. Grisen Skriker var ett helt annat punkband.

#TeamÅsaHiding
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in