2021-03-22, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det var så i tråden fr start?
Jag är smått fascinerad av hennes insats att leverera alternativ gärningsperson, ånyo ett tecken på att hon har förmåga att ljuga via att segla under falsk flagg.
Och i förhör inträder tvärt inga kommentarer.
Hon är ju helt blåst.

"SD var en mycket omtyckt och engagerad person i Västerås. En ganska vanlig kille."

"Jag utgår inte från skvaller eller andrahandsuppgifter."

"För övrigt känner/kände jag både SD och LW och många i deras omgivning och att jag vet att det är mycket osanningar som skrivs om de båda.".

HDs alibi kom fort och jag svalde det med hull och hår. Till och med upprepade att HD har alibi. Ett antal ggr. För ett antal år sedan. Hade tilltro till en skribent jag sedan anmälde.
Senast redigerad av Remark 2021-03-22 kl. 01:17.
Citera
2021-03-22, 01:36
Medlem
smokeonthewaters avatar
Ur förhör med PJ:

FL: Du säger att ni hade en vänskapsrelation, men fanns det mer känslor mellan er eller från
något håll?

Peter förklarar att dom gjorde klart ganska tydligt att dom skulle vara vänner. Han tyckte om henne och var attraherad av henne men kände samtidigt att dom inte passar ihop som par. Det var inget så att dom var på någon date eller så. Peter uppger på fråga också att dom aldrig vid något tillfälle haft sex

Han har hållit på med detta sedan 20 I 5, det gick inte att missa Lena, hon var selfiequeen i dom kretsarna, hon skrev långa inlägg och la ut bilder. Det var på en av hennes cacher som han frågade om lite råd och tips och det var så dom började chatta. Inget konstigt så, hon hade ju många kompisar så.

Det enda Lena talade om för Peter
angående förhållanden, var att hon hade någon hon träffade och hade sex med men hade inget
förhållande. Det var något förhållande som tagit slut innan, hon hade inget bråttom in i nåt
eller letade aktivt. Skulle hon träffa Mr,Right så får det bli så men det var inget hon letade
efter.

Peter berättare att han visste inte om att hon var borta eller mördad eller så, han pratade med henne på måndag kväll angående Göteborg. Sen såg han en bild på henne i Nerikes Allehand, han kände inte igen henne först så då hon var Softis för honom, det var en lite dålig bild tyckte han. Det var först på lördagen som han hörde att dom hittat en kropp, då kollade han mer i Allehanda och förstod att det var hon.

Peter tillfrågas om att han kontaktade oss inledningsvis och om det var något särskilt han vill ska framkomma? Peter uppger att det var polisen som kontaktade honom först, han fick ett sms av er att ni ville prata med honom angående Lena, men han var på semester och seglade och bad Polisen återkomma efter ca 1,5 veckor, men det var ingen som ringde upp då.

.
Det var som sagt att hon hade någon som hon träffade nu, som sexkompis eller nåt sånt, men inget förhållande, inget par. Hon trodde nämligen ett tag att han stötte på henne, han stötte inte på henne utan retas bara. Hon sa att hon får det hon vill ha nu, men har inget förhållande. Hon var ganska känslig angående att hon trodde att någon stötte på henne, då ville hon reda ut det att dom bara var kompisar. Hon var ingen som hoppade i säng med kreti och pleti eller hade flera förhållanden samtidigt.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-03-22 kl. 02:34.
Citera
2021-03-22, 02:47
Medlem
smokeonthewaters avatar
Ur förhör med JS:

Jonas var på ett FAD-event i Uppsala, Allhelgona -17. Sista dagen på eventet loggade Jonas med Lena, Håkan Bodin (från Strängnäs) Jani, Tess och Mats. Det fanns en tydlig spänning mellan Lena och Hanna, de var inte kompisar. Det var på så sätt som Jonas förstod att det var något mellan Stefan och Lena. Jonas hörde Lena uttrycka väldigt negativa ord om Hanna, på ett sätt så flera som hörde det reagerade på det hon sa. Jani, Tess, Håkan och Jonas hörde det. Jonas kommer inte riktigt ihåg vad hon sa, men Lena var jätteförbannad riktat mot Hanna. Det handlade om att Lena inte fått följa med då Hanna, Stefan och troligtvis Peter Kabrio var
och klättrade.
Citera
2021-03-22, 03:05
Medlem
smokeonthewaters avatar
Ur förhör med PJ:

Om fb:

Skulle han vara misstänkt för mord skulle han aldrig läsa en enda mening, men var han
skyldig skulle han vara intresserad av vad som framkommer.

? Hur ska han ha det?

Telefoner behöver dom inte prata om, för det vet han inget om. Han vet att Polisen letar efter hennes telefon. Hon lånade en telefon av honom en gång, sen så köpte hon en ny telefon, tror det var en Samsung. Hon
lånade en Samsung S5:a av Peter , det var under slutet av 2017, hösten 2017.
Hennes funkade sämre så hon fick låna en av honom som hon hade någon månad, sen köpte
hon en ny. Hon frågade om han ville ha tillbaka telefonen men den kunde hon spara eller
slänga.

Kan han ha spionerat på henne genom den utlånade telefonen?

Peter tillfrågas om det är något i hans konversation med Lena, via Whatsapp elle
geocaching.com, om det finns något där som han tror är av intresse för Polisen?
Peter uppger att nej, det tror han inte,

Har de inte ens kollat hennes konversationer på geocaching.com?
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-03-22 kl. 03:14.
Citera
2021-03-22, 03:36
Medlem
smokeonthewaters avatar
Ur förhör med PJ:

. den personen som var med Stefan vid det tillfället var Peter Noren.

Angående incidenten i Sundsvall.
Citera
2021-03-22, 03:59
Medlem
smokeonthewaters avatar
Ur förhör med PN:

Peter och Sara har umgåtts med Stefan och Hanna lite under hösten, de har också geocashat tillsammans under en helg, det var i Sundsvall. Sara såg vad som hände när Peter Jacobsson stötte händerna i bröstet på Stefan på dansgolvet. Peter såg inte detta men har fått det återberättat för sig av Sara. Peter uppger att Peter Jacobsson har kallat Stefan för mördare vid åtminstone två olika
sammanhang. Peter N upplever honom som obehaglig. .

Peter har valt att behålla kontakten med Stefan, men han har berört ämnet med honom och sagt till Stefan att OM det skulle vara han som bragt Lena om livet så skulle han önska att Stefan berättar detta för polisen. Stefan har sagt att han inte har något med detta att göra och Peter har valt att inte ta ställning. Peter säger på fråga att Stefan och Hanna fortfarande är goda vänner men de har inget annat gemensamt. Skilsmässan kommer att gå igenom och Peter tror inte att Hanna kommer att gå tillbaka till Stefan även om det är Stefans önskan.

Peter säger att om han skulle få frågan om det är Stefan som är gärningsman så skulle han
svara att han inte vet. Hans magkänsla är att det inte är Stefan, samtidigt vet han att om
människor blir trängda så kan saker hända.
Peter tillfrågas om det kan ha varit så att Stefan har varit trängd av Lena.
Peter tror inte det men säger att han har fått veta via Flashback att Lena har polisanmält
Stefan vid två tillfällen. Detta visste inte Peter något om innan han läste det. Varken Lena
eller Stefan hade sagt något om detta. Han har fått läsa om att den ena anmälan handlade om
att Lena hade vägrat att lämna Stefans bil och att Stefan fick ta tag i henne och knuffa ut
henne.
Peter uppger att Stefan som person är ganska har svag, lätt att trycka ner, om det är han som
har dödat Lena så är det hans önskan att han åker dit. Peter väljer dock att inte döma Stefan.

Lena cashade mycket med olika killar, bl a Mats Larsson Jocke, Jimmy. Vet inget om
huruvida Peter Jacobsson haft en relation med Lena. Man kunde ana och märka på Lena att
hon haft något med de andra killarna, hon kunde bli lite fnittrig i deras närvaro.
Den känslan har han inte fått vad gäller Peter Jacobsson så han vet egentligen inte vad för
sorts relation han haft med Lena.

Peter tillfrågas om Stefan nämnt något för Peter angående vad han själv gjorde 14-15 maj
Stefan har inte sagt något om detta och Peter har heller inte frågat. Det enda som Stefan har
sagt är att han är oskyldig.

Peter är inte någon som har haft någon intimt förhållande med Lena. Han upplever det att
Lena var flirtig mot honom men att det var hennes sätt
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-03-22 kl. 04:12.
Citera
2021-03-22, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Läste om ett par sådana fall idag när jag googlade om HR + FUP. Det har skett att de avslutat HR ganska omgående i vissa fall och fallet har dirigerats tillbaka till TR. Och allt har fått tas om från början.

Nu har jag dessutom sett ett antal videosnuttar med SD från FUP och lite annat. Jag tror jag måste bada i klorin.

Var det någon som sökte det långa samtalet som LW hade med den kvinnliga polisen?

Och sen har jag åter hört de som ringde in angående skriket. Den polisen(?) de talade med var inte direkt överengagerad:

#TeamÅsaHiding
Vilka videosnuttar tänker du på?
Har du hittat det långa samtalet med väninnan?
Hur har det valts ut vilka av alla filmer, samtal och (dick)pics som ska tas med? Det är anmärkningsvärt många från lille HerrDanielsson,
Senast redigerad av Litenensam 2021-03-22 kl. 04:32.
Citera
2021-03-22, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Av den chefen får väl någon ansvaret att leda under PS frånvaro?
Och som sagt, vad missades i den här berömda överlämningen och vilket datum skedde överlämningen/började PS ledighet?

Ser att Du fått många (och olika) svar ang PS.

Själv vet jag inget om honom.

Hans förhör med SD i begynnelsen av fallet tycker jag han skötte bra.

Sen hur och om vad gäller överlämnandet (när han gick på sin beviljade semester) vet jag inget om. Antar att ingen vet det till 100 heller.

När PS blev utköpt strax före sin pensionering var det mycket skriverier ang hans "avslöjande" att pappershögen på hans skrivbord till stor del gällde "typ" icke svenskar. Dessutom började han väl i samma veva (eller i närheten av) ägna sig åt politik.
Antar att det rådde delade meningar i polishuset... och kanske var han inte bekväm (han sa nog vad han tänkte gentemot chefer/arbetskamrater).
Citera
2021-03-22, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Ur förhör med PJ:

Om fb:

Skulle han vara misstänkt för mord skulle han aldrig läsa en enda mening, men var han
skyldig skulle han vara intresserad av vad som framkommer.

? Hur ska han ha det?

Telefoner behöver dom inte prata om, för det vet han inget om. Han vet att Polisen letar efter hennes telefon. Hon lånade en telefon av honom en gång, sen så köpte hon en ny telefon, tror det var en Samsung. Hon
lånade en Samsung S5:a av Peter , det var under slutet av 2017, hösten 2017.
Hennes funkade sämre så hon fick låna en av honom som hon hade någon månad, sen köpte
hon en ny. Hon frågade om han ville ha tillbaka telefonen men den kunde hon spara eller
slänga.

Kan han ha spionerat på henne genom den utlånade telefonen?

Peter tillfrågas om det är något i hans konversation med Lena, via Whatsapp elle
geocaching.com, om det finns något där som han tror är av intresse för Polisen?
Peter uppger att nej, det tror han inte,

Har de inte ens kollat hennes konversationer på geocaching.com?

För mig som inget begriper vad gäller spioneri/dateri.

Kan du förklara hur någon skulle kunna spionera på någon genom att låna ut en telefon?
Citera
2021-03-22, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
HDs alibi kom fort och jag svalde det med hull och hår. Till och med upprepade att HD har alibi. Ett antal ggr. För ett antal år sedan. Hade tilltro till en skribent jag sedan anmälde.

Som jag upplevt det i tråden så har det blivit stor oro så fort HD kommit på tal. Hon ska skyddas till varje pris.

Tänker också på något messande mellan JG/SD där JG tipsar SD att hålla HD utan vetskap, typ för att skydda henne från allt ont (kommer dock ej ihåg vad det gällde).

HD = porslinsfigur... ska skyddas från alla stötar?

Nu har det visat sig att hon inte är så ömtålig/oskyldig som vissa har upplevt henne under årens gång.
Citera
2021-03-22, 07:42
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
För mig som inget begriper vad gäller spioneri/dateri.

Kan du förklara hur någon skulle kunna spionera på någon genom att låna ut en telefon?

Jag begriper inte heller. Därför frågar jag. Hoppas på svar från Avel.
Citera
2021-03-22, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Jag begriper inte heller. Därför frågar jag. Hoppas på svar från Avel.

Varför ställer du inte frågan direkt till Avel, kan ju vara så att hen hoppar över dina inlägg?
Typ... är det möjligt att låna ut en telefon för att spionera på någon?

Vad kommer det sig att du ofta vill dra in LW:s kompis PJ i dina inlägg (när du lyckas hålla dig borta från LW:s underkläder)?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in