Citat:
Ursprungligen postat av
Johnssonem
Ok, så vi kan konstatera att utsidan ogillar Pontus. Men vad tror ni det är som gör att deltagarna tycker om honom? Varför ser inte de det på samma sätt som vi? Det har ju knappast att göra med att de inte vågar säga till, för det har de gjort förr. I vissa stunder verkar han tom vara mest omtyckt och respekterad. Intressant tanke bara, jag får inte riktigt ihop det

Går ju inte riktigt att jämföra att vara inne i huset med att som tittare följa med överallt (nåja) hela tiden. Med möjlighet att se klipp och avsnitt i efterhand dessutom.
Jag tror inte att alla i huset ogillar Pontus, tvärtom är jag säker på att flera genuint tycker om honom. Liksom att flera tycker mindre bra om honom. Fullt naturligt såklart, alla tycker olika. Förstår att det kan se ut som han är omtyckt eftersom han är överallt och slickar röv.
Det finns flera anledningar till att deltagarna inte ger uttryck för sina tankar om Pontus på samma sätt som vi gör i detta forum.
Jag tror inte att alla där inne ser igenom honom lika lätt som vi gör. Och även om man skulle göra det eller störa sig på honom, så kanske man inte vill ta upp det eller göra en grej av det. Både av taktiska skäl och för att man vill ha kvar bra stämning i huset.
Luis ventilerade ju inte sina tankar om Pontus förrän han var ute till exempel.