2021-03-21, 20:14
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Där har du fel.
Springare gjorde inget fel, men han va obekväm i polishuset, för han ansåg att bra polisarbete med rätt kompetens, skulle vara viktigast, inte en massa larv och kompistjänster. Örebropolisen är att likna vid en dagisgrupp, där det elakasye som kan uttalas är " du får inte komma på mitt kalas"
Tror du på allvar att Springare sket i allt och bara stack iväg på långsemester?
Nej, mycket ska man höra.. faktum är att vuxenmobbning är fruktansvärt, när det sker bland de som ska se till medborgarnas säkerhet, då är det illa. Tyvärr är det verkligheten.
Att öppet säga att flertalet brott begås av invandrare, när de facto det inkommer drösvis på grund av att vi skulle öppna våra hjärtan..
Det måste finnas medel att ta hand om allt som kommer därtill.
Köper du en kattunge, så måste du ha med i beräkningarna att den kommer behöva saker, vaccineringar, veterinärsjukvård, mat och kattsand, den ynglar av sig och problem med vart de nya individerna ska ta vägen osv. Allt har konsekvenser. Lena arbetade med några som kommit, hon var omtyckt, gav dem gemenskap, förståelse hur det fungerar, rätt och fel osv.
Det är så att om Springare inte motats bort, så hade vårt helylle blonda blåögda geomördarteam suttit nu. Många pengar hade sparats in, men tramsandet och myglandt hade inte fortsatt.
Jag hoppas detta får ligga kvar, det är den krassa sanningen.
Det är inte bara skit bakom spakarna, det är utspillt surströmmingsspad. Lukten går inte bort, den sätter sig och färgar av sig.
Släpp en droppe färg i ett rent vatten, den sprider ut sig och färgar av sig. Poliserna och vänner, #hasseslåssassyrasbrorsaskompis mfl, så blir det när vänner är inblandade.
Skandal
Rättsosäkert

Ingen som funderat över att det med rött står skrivet i fupen likande
Obs! Om någon känner eller har koppling till L*ena Wesström, H*anna Davidsson eller Ste*fan Davidsson!

Sen står det inget mer

Kollar nu HR och i 145/201 är det tre namn som är rödmarkerade.
Jag har inte reagerat över det tidigare.

Edit: å andra sidan är de kanske markerade för att synas, för det verkar vara de namnen som förekommer på den sidan, och det är rätt svårt att överblicka.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2021-03-21 kl. 20:17.
Citera
2021-03-21, 20:34
Medlem
Citat:
Där har du fel.
Springare gjorde inget fel, men han va obekväm i polishuset, för han ansåg att bra polisarbete med rätt kompetens, skulle vara viktigast, inte en massa larv och kompistjänster. Örebropolisen är att likna vid en dagisgrupp, där det elakasye som kan uttalas är " du får inte komma på mitt kalas"
Tror du på allvar att Springare sket i allt och bara stack iväg på långsemester?
Nej, mycket ska man höra..
..................

Så vad gjorde Springare då? Under en månad som spaningsledare som förde mordet på Lena närmare en lösning?

Det är det enda jag är intresserad av.
Senast redigerad av Remark 2021-03-21 kl. 20:44.
Citera
2021-03-21, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Så vad gjorde Springare då? Under en månad som spaningsledare som förde mordet på Lena närmare en lösning?

Det lilla jag vet om span är att som spaningsledare så fördelar man jobbet och då och då rapporterar till förundersökningsledaren. Däremellan har man hela tiden kommunikation med sina poliser. Jag har förstått att det varit intern kritik men inte riktigt begripit vari den bestått. Jag får läsa på märker jag.
Citera
2021-03-21, 20:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Där har du fel.
Springare gjorde inget fel, men han va obekväm i polishuset, för han ansåg att bra polisarbete med rätt kompetens, skulle vara viktigast, inte en massa larv och kompistjänster.
Om topic är väl hur han var som spaningsledare gällande LW?
Citera
2021-03-21, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
SD är fan iskall. Finns inga känslor hos honom:

Ur fup:

Stefan verkade helt oberörd över att han delgavs misstanke om människorov, och likadant när
han blev anhållen och insatt i arrest.

Tecken på att han har Total Kontroll. Inte ett spår. /Corona-klädsel, städat, kollat 511 ggr, efterkollatav nurseHD

EDIT. Får en känsla av att SD är rent generellt känslomässigt flack. I personalutredningen säger han att just bråk med LW gör honom sexuellt upphetsad. Lite udda.
Senast redigerad av Remark 2021-03-21 kl. 21:22.
Citera
2021-03-21, 21:14
Medlem
Citat:
Tecken på att han har Total Kontroll. Inte ett spår. Corona-klädsel, städat, kollat 511 ggr, efterkollatav nurseHD
Ja, det är nog så som du säger. Och när han säger till nån "De har inget på mig"... vem gör det om man är oskyldig? Fan vad jag hoppas på att HR ser den sammanlagda indiciekedjan, istället för varje indicium för sig som Linden gjorde. Det är personerna som dömer. Det enda kluriga är att utslaget (det fällande) skall summeras och formuleras i domen.
Citera
2021-03-21, 21:15
Medlem
develis avatar
Citat:
Det lilla jag vet om span är att som spaningsledare så fördelar man jobbet och då och då rapporterar till förundersökningsledaren. Däremellan har man hela tiden kommunikation med sina poliser. Jag har förstått att det varit intern kritik men inte riktigt begripit vari den bestått. Jag får läsa på märker jag.
Det må vara ÅK som är FuL men det är spaningledaren som dirigerar fotarbetet, speciellt i spaningsläge. ÅK är rätt off då och får en starkare roll om de griper en misstänkt..
Citera
2021-03-21, 21:15
Medlem
Citat:

Han samtalade med åklagare om lämpligheten att genomföra semestern, han fick ok.
Citera
2021-03-21, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det må vara ÅK som är FuL men det är spaningledaren som dirigerar fotarbetet, speciellt i spaningsläge. ÅK är rätt off då och får en starkare roll om de griper en misstänkt..
Där är vi helt överens.
Citera
2021-03-21, 21:18
Medlem
Citat:
Ja, det är nog så som du säger. Och när han säger till nån "De har inget på mig"... vem gör det om man är oskyldig? Fan vad jag hoppas på att HR ser den sammanlagda indiciekedjan, istället för varje indicium för sig som Linden gjorde. Det är personerna som dömer. Det enda kluriga är att utslaget (det fällande) skall summeras och formuleras i domen.
Jävansökan gällande Lindén ska tas upp i hovrätten, som jag förstått det.
Kan hela tingsrättsförhandlingen ogiltigförklaras om det står klar att det förkom jäv?
Citera
2021-03-21, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Jävansökan gällande Lindén ska tas upp i hovrätten, som jag förstått det.
Kan hela tingsrättsförhandlingen ogiltigförklaras om det står klar att det förkom jäv?
Säger du det? Och vilken intressant fråga. Det är ett år sen tingsrättsförhandlingen skedde, och nu upp till HR. Ja, varför inte? Skulle vara en otroligt intressant tvist i hela den här hemska historien.
Citera
2021-03-21, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Han samtalade med åklagare om lämpligheten att genomföra semestern, han fick ok.

Är ingen som ifrågasatt semestern, släpp det.

Det är arbetet i för semestern och överlämnjngen vid semestern. Där säger pro PS, kanske något litet fel och att PS motarbetat. Con sidan hävdar han misslyckades med rätt vitala delar inför semestern och överlämningen.

Facit finns inte.

Kvarstår är att en person låg död 160 m från sitt hem. Dyrbar tid försvann.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in