2021-03-21, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, och jag la in den igen.

Vad har Springare gjort för bra inledningsvis trots 40 år som snut är huvudfrågan.

Systematik lyser med sin frånvaro, lösa boliner verkar varit allena rådande. PS var trots allt FHL i en hel månad! Man schabblade bort ett vittnessamtal som kom direkt vid mordet, att inte ha förmågan att reagera blixtsnabbt vid rapport om högt kvinnoskrik och rycka ut direkt är uselt och att misslyckas koppla det till en försvunnen kvinna som anmäls 6 timmar senare (i samma lilla område) är ren inkompetens, slutligen misslyckas man totalt med eftersök. Allt sker ad hoc, planlöst liksom hundsöket. Inget fullföljs eller görs ordentligt och noggrant by the book. MPS hör av sig, ointresse. Det skulle kräva en ledning, utpekade områden, en plan.

Hade inte "skrikvittnet" ringt upp polisen TVÅ ggr hade man saknat tidpunkt för brottet. Kroppen hittades 5 dgr senare av privatpersoner. Tack Allmänheten!

EDIT. Vilken viktig information skulle PS kunnat lämna ifrån sig??? Borde det inte avlämnat något spår i undersökningen?
Senast redigerad av Remark 2021-03-21 kl. 18:35.
Citera
2021-03-21, 18:26
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Att en tränad polishunds näsa skulle missat kadavarindoften som en sällskapshund markerar så tydligt för, det händer inte. Hundföraren stoppades innan han hunnit till slutet av bullerplanket. För mig är det solklart! Inte undra på att hundföraren uttryckte stor frustration. Enligt honom tvingades han avbryta mitt i söket (order).

Som jag skrev långt tillbaka i tråden ,polismannen med hunden skulle ha "råkat" tappat hundens koppel där och då ,så hade LW hittats många dagar tidigare och därigenom hade forensikerna kanske funnit fler spår utav vad som hänt ; winwin.

Det som känns värst i den här soppan är att hennes barn nu efteråt vet om att deras kära mamma låg ensam och övergiven där bakom planket i 4 dagar,så pass traumatiskt är det att veta, så förstår inte varför det var tvunget att kalla in den där hundföraren precis då på minuten ,eftersom hundföraren själv blev irriterad på just det ...?
Ca 75 meter till så hade LW hittats !
Senast redigerad av landbandy 2021-03-21 kl. 18:36.
Citera
2021-03-21, 18:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Hände det vid midnatt så är det rätt lätt att förstå att han inte ville gå bakom planket i mörkret och kolla vad det var.
Speciellt om han inte hade någon ficklampa med sig och det har man antagligen inte när man går ut på hundpromenad. Vad hade han sett om han gått bakom planket?
Sen kan jag tycka det är lite konstigt att han inte gick dit och tittade dagen efter i dagsljus.
Det är vad jag vill signalera, det är fredag vid midnatt.
Hur ofta har man inte gått med hunden och armarna är som lakritsremmar, mina bäbisar vägde 50-60 kg.
Varav jag noterat ATT de reagerat på nåt.
Det är allt mellan fyllon, rådjur och löptikar.

Dagen efter hittas LW, drygt 14 timmar senare.
Han kopplar samman och blir skärrad.

Jag undrar då vad farbror polisens hundar sysslat med i flera dygn dess innan?

Och pitbullen Springare.
Senast redigerad av develi 2021-03-21 kl. 18:35.
Citera
2021-03-21, 18:32
Avslutad
Citat:
Den som tidigt och bestämt hävdade att HD hade alibi var skribenten Schazz(?). Jag köpte det, trodde hon jobbat.
Hon sov iallafall inte, med dottern. Dwt har jag svårt att tro.
Har barnen hörts? Hon häktades för mord
alternativt medhjälp, alternativt skyddande av brottsling. Skulle hon somnat exakt efter sista kontakten på viber, precis när Lena går ut och åter var aktiv på viber när någonting sker i Lenas dator? Två kritiska tidpunkter, då även HD varit inloggad. Det ser konstigt ut i mina ögon.
Citera
2021-03-21, 18:36
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Lena blev i stort sett skrattad åt, när hon ringde polisen då hon kände att det gått för långt med #fönsterfotograferandesnuskstalkern
Kompetensen är sidådär

Ja, den första hon pratade med borde skämmas! Den andra, tjejen, var något helt annat, de pratade länge och hon visade även det mått av empati som krävdes och hon tog sig tid.

Alla fattar ju att polisen inte kan sitta och prata en timme med precis alla som ringer, men man kan visa vanligt vett. Och ringer en vanlig människa in en måndagskväll och beskriver fruktansvärda skrik, då skickar man ut en bil direkt.

#TeamÅsaHiding
Citera
2021-03-21, 18:39
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Du kan väl inte på fullt blodigt allvar mena att det bör vara den misstänkta som bestämmer vilka frågor som FL ska ställa. Ja det skulle se ut det. FL: Har du haft sex med J. MGM: Jag vill inte att du ställer sådana frågor till mej, Men du kan få fråga mej om jag åt mjukglass i torsdags.
Du får fråga vad du vill men man väljer själv att svara på dom
Citera
2021-03-21, 18:39
Medlem
Citat:
Hon sov iallafall inte, med dottern. Dwt har jag svårt att tro.
Har barnen hörts? Hon häktades för mord
alternativt medhjälp, alternativt skyddande av brottsling. Skulle hon somnat exakt efter sista kontakten på viber, precis när Lena går ut och åter var aktiv på viber när någonting sker i Lenas dator? Två kritiska tidpunkter, då även HD varit inloggad. Det ser konstigt ut i mina ögon.

Ja, hata slumpen!
Citera
2021-03-21, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är vad jag vill signalera, det är fredag vid midnatt.
Hur ofta har man inte gått med hunden och armarna är som lakritsremmar, mina bäbisar vägde 50-60 kg.
Varav jag noterat ATT de reagerat på nåt.
Det är allt mellan fyllon, rådjur och löptikar.

Dagen efter hittas LW, drygt 14 timmar senare.
Han kopplar samman och blir skärrad.

Jag undrar då vad farbror polisens hundar sysslat med i flera dygn dess innan?

Och pitbullen Springare.

Jag som kvällsrastar 2x40 i mörkret förstår att han inte undersöker närmre.
Citera
2021-03-21, 18:56
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag som kvällsrastar 2x40 i mörkret förstår att han inte undersöker närmre.
Herre gud, det går inte att kolla allt som en hund reagerar på i natten. Den ena var mer mörkrädd än mig och reagerade på det mesta.
För övrigt inte jätteläckert att dra iväg ut i bushen.

Tror inte polisen hon är 160 m fr hemmet så tror nog inte hundägare det heller.

Fokus.
Citera
2021-03-21, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Som jag skrev långt tillbaka i tråden ,polismannen med hunden skulle ha "råkat" tappat hundens koppel där och då ,så hade LW hittats många dagar tidigare och därigenom hade forensikerna kanske funnit fler spår utav vad som hänt ; winwin.

Det som känns värst i den här soppan är att hennes barn nu efteråt vet om att deras kära mamma låg ensam och övergiven där bakom planket i 4 dagar,så pass traumatiskt är det att veta, så förstår inte varför det var tvunget att kalla in den där hundföraren precis då på minuten ,eftersom hundföraren själv blev irriterad på just det ...?
Ca 75 meter till så hade LW hittats !

Lika illa är de vänner som under hennes liv övergav och mobbade henne likt JG.

Mest illa är att SD i ev samförstånd med HD mördade henne, sedan hjälper JG till genom vara nyttig idiot.
Citera
2021-03-21, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Du får fråga vad du vill men man väljer själv att svara på dom
Och genom konstens för evigt bli dömd som ev medskyldig till mord. Du förstår inte varför det är fel att vägra svara, ljuga eller hålla tyst.
Citera
2021-03-21, 19:07
Medlem
Citat:
Det är Stefans signum, att göra folk obekväma. Inte veta om det han säger är skämt eller allvar. Ständiga övertramp och anspelningar. Har en ingift svåger som det inte går att föra ett normalt samtal med, då allt går ut på att få till en twist, så osäkerhet, osv

En form av härskarteknik han använde redan på dykarklubbens tid. Egentligen är det nog plumpheten en del i hans störning och när han blir medveten om hur fel det mottas maskerar han det som ett skämt (återtar kontroll). Typ Stefan är lustig, rolig, man vet aldrig vad han menar .... det skapar osäkerhet hos mottagaren. Man ser det tydligt i SDs samtal med JG.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in