2021-03-21, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Frågan är väl mera i linje har verkligen PS varit en bra snut under sina år hos polisen. Det råder mycket delade meningar om det. Googla tommie lindström, han som är förlaga till Bäckström. Varför gick han under smeknamnet tommie lindström från Örebro i övriga Sverige?

Jag har inte så bra pejl på PS. Blev mest nyfiken på om det fanns nån grund till allt rabalder som varit.

Tommy har varit chef för Rikskriminalen, suttit i TV (Efterlyst) och varit/är privatdeckare och sånt så kanske lite svårt att jämföra men ett polishus är som alla andra ställen att det snackas skit även där.
Citera
2021-03-21, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Är detta verkligen det senaste som har offentliggjorts angående utredningen och de stundande förhandlingarna som väntar i HR? Det är ju nästan ett år sen!

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/aklagaren-har-lamnat-ny-bevisning-gallande-mordet-pa-vaster

Inte mycket mer i NA va?

https://www.na.se/taggat/Lena%20Wesstr%C3%B6m

Sen så behöver det ju vara lite nyhetsvärde på det som ska skrivas också.
Den komplettering som åklagaren lämnade in blir man ju inte så upphetsad av. Den inkl överklagan är alltså det som åklagaren & Co kommit fram till sen åtalet väcktes. Rätt tunt alltså.
Citera
2021-03-21, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Om Springares kompetens som utredare så skakade bara LGW på huvudet. i Veckans Brott här om året. Inte för att LGW är allenarådande men han tycks veta en hel del om Örebro poliskår. Enligt GW hade han regelbunden kontakt med polisledningen. Hans kontaktnät är nog omfattande.

Det är mycket GW skakar på huvudet åt. Själv så skakade jag på huvudet åt honom när han skaffat en ny svart Volvo och frågade honom om han köpt nån gammal begagnad Säpo-kärra. Han svarade att det var V8 och ”det har inte ens Säpo-chefen.”

Såg i nån intervju att han försökt nå PS för en kommentar utan resultat.
Senast redigerad av Avel 2021-03-21 kl. 18:18.
Citera
2021-03-21, 18:06
Medlem
Jag tycker nu att det är väldigt uppenbart gällande SD och vad som ägde rum under Januari månad 2018 vilket SD med största sannolikhet inte trodde ett dugg på, men då SD fick se sanningen i vitögat under Februari månad blev det LW som fick skulden. Frågan är bara hur mycket HD själv var involverad vid det aktuella tillfället ?

Själv tror jag att HD på ett eller annat sätt var delaktig.
Citera
2021-03-21, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Jag har inte så bra pejl på PS. Blev mest nyfiken på om det fanns nån grund till allt rabalder som varit.

Tommy har varit chef för Rikskriminalen, suttit i TV (Efterlyst) och varit/är privatdeckare och sånt så kanske lite svårt att jämföra men ett polishus är som alla andra ställen att det snackas skit även där.

Du negligera att lindström även åkte dit för det ena och andra och är allmänt känd inom kåren som det mest odugliga och som gick utanför lagen. Lägg till linslus.

Att bli kallad lindström kopia är ingen merit, detta utav många utanför Örebro.

Nog om PS, han är mångas snuttefilt. Dock inte min.
Citera
2021-03-21, 18:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Du negligera att lindström även åkte dit för det ena och andra och är allmänt känd inom kåren som det mest odugliga och som gick utanför lagen. Lägg till linslus.

Att bli kallad lindström kopia är ingen merit, detta utav många utanför Örebro.

Nog om PS, han är mångas snuttefilt. Dock inte min.
Last call for alkohol.

3 år senare. Ehh..
Citat:
Lena Wesströms mördare går fortfarande lös – snart två veckor efter att hon försvann.

Men spaningsledaren Peter Springare är hoppfull.

– I det här läget finns det inget som pekar på att vi inte ska kunna klara upp det här, säger han.
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/manga-vittnar-i-jakten-pa-lena-wesstroms-mordare/
Citera
2021-03-21, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ja, och jag la in den igen.

Vad har Springare gjort för bra inledningsvis trots 40 år som snut är huvudfrågan.

Han kan ha jobbat där i fyra minuter men det är det här med ”inledningsvis” och ”i början” och ”de första dagarna” som jag i ledningsvis undrade vad han gjort för fel efter alla dessa år?

Hur inblandad var han 15/5 tills dess hon hittades är det jag i första hand vill veta?

Sen vill jag veta vilka fel han begick efter att hon hittades och tills dess han blev omplacerad?

Som hade direkt avgörande roll i hans omplacering alltså.

Det har ylats så mycket om alla dessa fel så jag skulle gärna bara lite i all enkelhet ha ett par vettiga källhänvisningar på alla dessa fel och brister hos honom och även JR då som också fick ”gå” från utredningen.

Sen huruvida nån har sprungit zick zack i skogen och letat eller nån hund kommenderats till ett område där mobilen ”pingats” är sekundärt.

Jag är ingen ”PS-kramare”. Jag vill bara fatta vad som hänt.
Citera
2021-03-21, 18:22
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
På lördag insåg han att det troligen rört sig om LW och blev skärrad.

Dess innan hade han noterat att bjässen reagerat på nåt speciellt. Sent på fredag vid midnatt.
Vilket kan vara exakt vad som helst.

Varför skulle han inte få uttala sig om han är skärrad och nån snokande reporter får tag på honom?

På ren svenska - vad fan gör det?
Hände det vid midnatt så är det rätt lätt att förstå att han inte ville gå bakom planket i mörkret och kolla vad det var.
Speciellt om han inte hade någon ficklampa med sig och det har man antagligen inte när man går ut på hundpromenad. Vad hade han sett om han gått bakom planket?
Sen kan jag tycka det är lite konstigt att han inte gick dit och tittade dagen efter i dagsljus.
Citera
2021-03-21, 18:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Jag ringer alltid om det är något, om jag nu kan. Gängbråk, pågående våldtäktsförsök, bomber, skottlossningar med mera. Hur svårt ska det vara?

Har tack och lov aldrig upplevt att jag blivit ignorerad, som de som ringde om LW´s skrik blev. Tvärtom.

Skulle verkligen vilja höra hur den personen/LC/polis/ansvarig motiverade att de inte åkte ut på upprepade hjärtskärande skrik en lugn måndagskväll?

Är man ens lämpligt att ha det ansvaret? När detta är över, så hoppas jag på en utredning av starten på utredningen.

När SD ringde efter sitt fantasimöte med sina inbillade Mållgans/shape-shifters, då kom polisen snabbt. Sannolikt var det inte samma person som tog emot samtalet?

#TeamÅsaHiding
Lena blev i stort sett skrattad åt, när hon ringde polisen då hon kände att det gått för långt med #fönsterfotograferandesnuskstalkern
Kompetensen är sidådär
Citera
2021-03-21, 18:23
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Inte mycket mer i NA va?

https://www.na.se/taggat/Lena%20Wesstr%C3%B6m

Sen så behöver det ju vara lite nyhetsvärde på det som ska skrivas också.
Den komplettering som åklagaren lämnade in blir man ju inte så upphetsad av. Den inkl överklagan är alltså det som åklagaren & Co kommit fram till sen åtalet väcktes. Rätt tunt alltså.
Det är jättekonstigt om hon inte utreder det du har skrivit om och tar upp det som ett tillägg.

Hon har inte alltför mycket tid på sig nu om försvaret ska få en chans att besvara det hon skriver.
Citera
2021-03-21, 18:24
Medlem
Citat:
Last call for alkohol.

”Lena Wesströms mördare går fortfarande lös – snart två veckor efter att hon försvann.

Men spaningsledaren Peter Springare är hoppfull.

– I det här läget finns det inget som pekar på att vi inte ska kunna klara upp det här, säger han.
https://www.expressen.se/nyheter/bro...troms-mordare/”

3 år senare. Ehh..

Jo men i ”vi” inkluderade han väl sig själv kan man tänka som en del i lösningen?

Eller så hade det gått ännu mer åt helvete om han och JR varit kvar. Who knows.
Citera
2021-03-21, 18:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Han kan ha jobbat där i fyra minuter men det är det här med ”inledningsvis” och ”i början” och ”de första dagarna” som jag i ledningsvis undrade vad han gjort för fel efter alla dessa år?

Hur inblandad var han 15/5 tills dess hon hittades är det jag i första hand vill veta?
1. Jag skiter blankt i hans semester.
2. Jag skiter blankt i hans omplacering
3. Jag skiter i om han är SDs favorit.

4. Jag skiter däremot inte i att LW låg 5 dagar nära hemmet då en Fu inleddes omgående - varav Springare var spaningsledare.

Därav kom sökmetod MSO in som blänkare från mitt håll som jag bad dig fördjupa dig i med tanke på vikten av att hitta en försvunnen person snabbt.

Hur aktiv och bra han var är en mer intressant fråga. Han har huvudansvar oavsett nåt vi".
Citat:
Jo men i ”vi” inkluderade han väl sig själv kan man tänka som en del i lösningen?

Eller så hade det gått ännu mer åt helvete om han och JR varit kvar. Who knows.
Senast redigerad av develi 2021-03-21 kl. 19:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in