2021-03-21, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
”Tack för info som gör en klokare här” skulle det stå.

Ok då är vi lite närmare vad som hände i ”ledningen” i o m att åklagaren fick det 16/5. Och PS ska ha åkt på semester antingen den 17/5 el 18/5 enligt uppgift i tråden.

Blivit lite klokare nu efter att ha ställt frågan om misskötsel och ja alla är kassa var och en på sitt sätt.
Om jag tolkar allt rätt, inkl MN mfl, så var omplaceringen mer kopplad till nån annan konflikt än att PS efter 40 år som polis helt plötsligt glömt bort ”hur man gör”.

Stökigt verkar det ha varit där i polishuset om man läser mellan raderna i uttalanden i pressen osv.

Om Springares kompetens som utredare så skakade bara LGW på huvudet. i Veckans Brott här om året. Inte för att LGW är allenarådande men han tycks veta en hel del om Örebro poliskår. Enligt GW hade han regelbunden kontakt med polisledningen. Hans kontaktnät är nog omfattande.
Citera
2021-03-21, 17:12
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Absolut, eller be någon annan kolla. Har också reagerat på det. "Mesen" kan ha sett något men väljer att inte riskera att bli inblandad och går därifrån, då uppskakad.
Retroaktivt klok är det lätt att vara, och snusförnuftig.

Tror nog inte att allmänheten ska hängas ut när det finns en hel kår som verkar ha haft fel fokus områdesmässigt.

Han verkar inte ha satt det samman förrän efteråt.
Citat:
Och under lördagen gick det upp för Erik vad hunden fått upp för något spår. Han låter skärrad när han berättar.

– Jag har varit och pratat med polisen om det här, det är helt solklart att den där kroppen måste legat där under gårdagen också. Det känns väldigt otäckt att kroppen låg precis där jag alltid brukar gå med hunden, säger han.
Citera
2021-03-21, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Jag ringer alltid om det är något, om jag nu kan. Gängbråk, pågående våldtäktsförsök, bomber, skottlossningar med mera. Hur svårt ska det vara?

Har tack och lov aldrig upplevt att jag blivit ignorerad, som de som ringde om LW´s skrik blev. Tvärtom.

Skulle verkligen vilja höra hur den personen/LC/polis/ansvarig motiverade att de inte åkte ut på upprepade hjärtskärande skrik en lugn måndagskväll?

Är man ens lämpligt att ha det ansvaret? När detta är över, så hoppas jag på en utredning av starten på utredningen.

När SD ringde efter sitt fantasimöte med sina inbillade Mållgans/shape-shifters, då kom polisen snabbt. Sannolikt var det inte samma person som tog emot samtalet?

#TeamÅsaHiding

I värsta fall tänkte dom "Nu ringer dårfinken från Hjärsta igen!" Då fanns ett uppsåt och en planering med polisringningen om Mållgans två dagar tidigare.
Citera
2021-03-21, 17:28
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Tror nog inte att allmänheten ska hängas ut när det finns en hel kår som verkar ha haft fel fokus områdesmässigt.

Om man ändå inte ringer Polisen, när något mycket speciellt händer och man blir misstänksam, så kanske man heller inte ska tala ut i A-bladet efter?

#TeamÅsaHiding
Citera
2021-03-21, 17:29
Medlem
Citat:

Att en tränad polishunds näsa skulle missat kadavarindoften som en sällskapshund markerar så tydligt för, det händer inte. Hundföraren stoppades innan han hunnit till slutet av bullerplanket. För mig är det solklart! Inte undra på att hundföraren uttryckte stor frustration. Enligt honom tvingades han avbryta mitt i söket (order).
Senast redigerad av Remark 2021-03-21 kl. 17:51.
Citera
2021-03-21, 17:30
Medlem
Citat:

Jag har sett för många mesar som tittar bort och inte vill veta. Det är fegt och den åsikten har jag. Allmänheten ska skakas om ibland vilket inte utesluter att snuten också ska skakas om.
Jag gissar att hundägaren tittade efter men, ok, stack. Inget vi vet.
Senast redigerad av VigosRos 2021-03-21 kl. 17:52.
Citera
2021-03-21, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Nej, de började "vid brevlådan", som det heter. Sen avbröts söket kort därefter och de alla begav sig till skogen där pinget kom ifrån.

Taktiskt inte helt tokigt om man tänker att hon försvunnit och isf haft mobilen med sig.

18/5 läckte det till Aftonbladet att de sökt mobilen på detta sätt. Var det 18/5 som de letade i kvarteret/brevlådan/skogen med hund också?
Citera
2021-03-21, 17:34
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Om man ändå inte ringer Polisen, när något mycket speciellt händer och man blir misstänksam, så kanske man heller inte ska tala ut i A-bladet efter?

#TeamÅsaHiding
På lördag insåg han att det troligen rört sig om LW och blev skärrad.

Dess innan hade han noterat att bjässen reagerat på nåt speciellt. Sent på fredag vid midnatt.
Vilket kan vara exakt vad som helst.

Varför skulle han inte få uttala sig om han är skärrad och nån snokande reporter får tag på honom?

På ren svenska - vad fan gör det?
Senast redigerad av develi 2021-03-21 kl. 17:44.
Citera
2021-03-21, 17:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Att en tränad polishunds näsa skulle missat kadavarindoften som en sällskapshund markerar så tydligt för, det händer inte. Hundföraren stoppades innan han hunnit till slutet av bullerplanket. För mig är det solklart! Inte undra på att hundföraren uttryckte stor frustration.
Nej, jag tror nog att skuldbelägga allmänheten när polisen gjort bort sig i flera dagar är kontraproduktivt.
Senast redigerad av develi 2021-03-21 kl. 17:46.
Citera
2021-03-21, 17:40
Medlem
Citat:
Taktiskt inte helt tokigt om man tänker att hon försvunnit och isf haft mobilen med sig.

18/5 läckte det till Aftonbladet att de sökt mobilen på detta sätt. Var det 18/5 som de letade i kvarteret/brevlådan/skogen med hund också?

*fråga mig om datum, not*

Vad de borde ha gjort är givetvis att låta hunden jobba klart när den markerade.
Citera
2021-03-21, 17:46
Medlem
Citat:
?

Finns grundläggande info på polisen.se ang den läsning jag rekommenderade till dig dvs
MSO (Managing Search Operation)

https://polisen.se/om-polisen/polisens-arbete/forsvunna-personer/

Fördjupningsnivå.
https://pbk.mikromarc.se/Mikromarc3/detail.aspx?Unit=6473&db=pbk&Id=21821&SW=Procedure %20manuals&SC=AM&LB=TI&MT=0&SU=6489&DG=0&ST=Normal &Browse=1&P=1

Snabbt i polisiär regi, beslut Fu.

Ja det var den polislänken jag hade i ett inlägg för några timmar sen för att klargöra för alla vad du menade med MSO och EFP.
Citera
2021-03-21, 17:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja det var den polislänken jag hade i ett inlägg för några timmar sen för att klargöra för alla vad du menade med MSO och EFP.
Ja, och jag la in den igen.

Vad har Springare gjort för bra inledningsvis trots 40 år som snut är huvudfrågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in