Citat:
Tack för info som hr en klokare här. Ja alltså jag vill mest veta vad som är sanningen då det pratas så mycket om misskötsel innan omplacering. Vad är skillnaden mot att leta efter andra personer som varit borta och hittats senare än LW?
Är det att hon var så nära som skon klämmer kan man tänka? Att det är lite pinsamt?
Och var PS räddningsledare vid EFP?
Nån på teknikska avdelningen hade ju kunnat komma på att kika i Google tidslinje så hade hon varit hittad inom nån minut.
”Skuggan” faller över flera här.
Är det att hon var så nära som skon klämmer kan man tänka? Att det är lite pinsamt?
Och var PS räddningsledare vid EFP?
Nån på teknikska avdelningen hade ju kunnat komma på att kika i Google tidslinje så hade hon varit hittad inom nån minut.
”Skuggan” faller över flera här.
Haha, vet inte om jag förstår dig nu med hr (personalavdelningen, dvs human resources?
) och EFP eftersök av försvunnen person?Sanningen, det fatar jag
.Och det är väl den vi alla vill veta, men förmodligen vill alla skylla ifrån sig. Ligger efter lite idag med att läsa, men så ett inlägg från dig i morse där du pratade om den avbrutna husrannsakan.
Som jag minns det nu, var det ju jouråklagare /M*ats B*erg) som hade hand om fallet de första dagarna och först 16:e fick åklagaren fallet "på sitt bord" som hon sa. Och samma kanske gällde PS?
Klart att det är pinsamt att kroppen ligger å förstutrappen och polisen sökt efter en försvunnen person i dagar utan att hitta den.
Jag har berättat om min försvunna katt som en sökhund lyckades ringa in, trots att den varit borta i fem dygn. Då blåste det jättemycket och nu minns jag inte hundra, men tror att det hade regnat vid något tillfälle också.
Nu sa hundföraren att om katten varit död, då hade den inte markerat, eftersom den letade efter lukten på min levande katt.
Jag förmodar att inget hindrar att vid sök efter försvunnen person där man misstänker brott, letar efter en avliden person också. Det måste väl ändå vara det vanligaste vid försvinnanden och misstanke om brott? Hunden är väl då tränad i både att leta efter en levande Lena (spåren ner mot planket) och liklukt (Lenas kropp) bakom planket.
Hur ofta rövas kvinnor bort och hålls fångna?
För mig känns både PS och Ruplas förklaringar som bortförklaringar.