2021-03-21, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irishrage
"Han har sagt att en friande dom inte nödvändigtvis innebär att man är oskyldig." Vad är det för fel på det påståendet menar du? Det är många gärningsmän som går fria däribland våldtäktsmän och mördare.

Har inte läst tråden men det omdömet tar man på Formell Logik
( Med reservationen att jag inte är fullt påläst vare sig om Quick eller här i tråden )

Men
Q åkte 8 x för Mord var det väl
Det var i en tid när det var på Modet " Lösa Mycket " Serie alltmöjligt ..det skedde även i USA
Sedan när en reporter Hannes Råstam ..redde ut det föll de 8
Quick blev sedan friad 1 x

I Matchen Allmänintresset mot Q står det då 8 -1
GL Håller då på som en papegoja eller Öststats politruk och rappar om att även den 9 e domen kan vara fel ..mao den friande domen betyder inte att han inte är skyldig Q

Det är en Truism naturligtvis inte värt ett jä..a något givet processrättsliga regler Omedelbarhets principer och allt såväl lagmannen som Alla nämndemännen kan ha dragit en lina vittvättmedel innan dom kliver in i den Korrupta rättssalen
Fått varsitt brunt kuvert att snabbt stoppa i Kavajens Innerficka
Är åklagaren sedan Felmedicinerad kan så klart det gå hur som helst
Att det kan gå hur som helst vet vi redan ..via Reportern Hannes Råstams utredningen det är som man säger Vitsordat - Det tåget har gått ..Dom slaggade på jobbet...

VAD HAN INTE LÅTSAS OM

Är att reportern har kompletterat Premissmängden för slutandet p(a,b,c,d..x )
Den finns på TV Programmen men inte nödvändigtvis i ngn Rättssal ännu --så klart

VAD ******* INTE LÅTSAS OM heller är att han inte tror att Det Svenska samhället kan draga egna slutsatser beträffande skeendet .." UTANFÖR " Rättssalen på HR . s material och annat
Därför sitter han och skrattar Leffe GW rakt upp i ansiktet

Han kan ju låtsas att HR Ljuger och fiskar efter Stora Journalistpriset ..men så är det inte tänkt i en Demokrati .Journalisten har uppdraget att granska makten .och mycket tyder på att detta har HR Exakt gjort.

Men Granska makten var exakt det Jobbet det dumma ******* hade ..

Tillsyn
Vad omfattar Justitiekanslerns tillsynsverksamhet?

Justitiekanslern har till uppgift att granska att de som utövar offentlig verksamhet efterlever lagar och andra författningar och att de även i övrigt fullgör sina uppgifter.

VAD ******* INTE LÅTSAS OM

GL Fokuserar på Pappersklammern som är lite rostig som håller ihop domen ..ehh. nej mitt fel om domen är rätt eller fel . DET ÄR JU INTE DET

Utan Politruk målvakten skulle ha Hämtat van der Kwast + Borgström + Penttinen tillsammans i
samarbete med Riksdagens Ombudsman s § 6 .Förvaltningslagen 1986 : 223 § 6 och stoppat in dessa i Källaren på Tjänstefel Brottsbalken kap 20 gärna Grovt Tjänstefel med mera med mera .
6 år kan man få. På den premissmängden reportern skakat fram utanför rättssalarna som staten äger -Kalla det för all del Verkligheten ..

Ombudsman får som särskild åklagare väcka åtal mot befattningshavare som genom att åsidosätta vad som åligger honom eller henne i tjänsten

MAKTENS Arrogans när man sitter på Pravda TV skrattar andra rakt upp i ansiktet är är Lost in space själv
https://www.youtube.com/watch?v=_kkYjgV1vFY

Nemesis att han nu sitter i källaren .. Payback is a Bitch ..Och kommer ut fälld eller inte
och alla kan senare säga Det faktum att han friades betyder inte att han är Oskyldig
Eftersom utredningen och domstolen är så in i h..es kassa ..Något han släppte efter Själv

Det var aldrig frågan om Q var fälld eller friad i en korrupt eller köpt domstol utan om Samhället klarade av att sköta ett sakligt objektivt utrednings och rättsimplementerade jobb
Regeringsformen 1 §9
Där klarhet nåddes de Facto oberoende om Fyllona i Domstolen begrep det eller inte

jfr Thed
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/KvarA4/domare-riktar-skarp-kritik-mot-goran-lambertz

Det jag oroar mig nu över är att hans omdöme ifrågasatts. Det riskerar att skada bilden av honom som domare och bilden av den gärning han gör.

En kille som nu sitter i häktet för att trattat sprit i en 40 år Yngre kvinna som får åka blåljus till sjukan

Gärning fick numera en annan Konkretisering .." GÄRNINGSBESKRIVNINGEN "

Truismen i den delen
Antingen är han Målvakt eller har en Skruv lös eller Båda

Truismen blir vidare
Om den kassa domstolen han släppte lös nu finkar honom eller fäller honom
Vi vet ju då ev inte senare om han var Oskyldig beroende på vad Uppgifter F stimmet föser fram
till den korrupta Domstolen enligt ngn Okänd Partiutnämnd befattningshavare någon gång förr...

" Lia Klar " som man sade i Skåne Förr i tiden..................Man hör ibland omdömet
" Domstolen har slagit Fast att " det kan dom ju inte ha gjort det beror ju på .. Börjar vi om Pågar
Citera
2021-03-21, 13:37
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fermion
Nej det är inte fel eftersom "! =" betyder "inte lika med" på vissa dataspråk tex C.
Varför man väljer att förvirra på detta sätt övergår mitt förstånd, möjligen är man lite irriterad av alla som inte ens orkar läsa en sida bakåt än mindre googla eller söka på FB.

Känns ju orimligt att slänga in förkortningar som används inom programmering i ett diskussionsforum..

Typ som att skriva "sarkastisk" men utan använda sig av " ", då blir det helt omöjligt för en främling som läser att förstå.
Citera
2021-03-21, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miss Behave
Ju mer jag läser om detta, ju mer låter som att kvinnan som anmält honom är CW....
Vem är CW?
Citera
2021-03-21, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
En friande dom innebär att man är oskyldig, därför att det man avser med oskyldig är vad det innebär i juridisk mening. Folk som frias kan ha begått en gärning och folk som fälls kan i verkligheten inte begått gärningen ifråga, så den förutsättningen har man alltid med sig.

Eftersom Lambertz privat ansåg att Sture Bergwall i själva verket var en massmördare försökte han förvirra alla med en massa snömos och mumbo jumbo om att Bergwall inte riktigt skulle anses oskyldig i juridisk mening som alla andra som frikänts eller där åtalet lagts ned innan rättegång. Vidare försöker han framställa det som om alla jurister håller med honom och att vanligt folk och journalister inte fattar vad det handlar om. Det var och är mycket oärligt och obehagligt. Och osant.

Vill du vidare diskutera det här med vad oskyldig/skyldig innebär är du välkommen till en tråd jag skapat om det: (FB) Kan man bli frikänd i Sverige och vad innebär det när ett åtal ogillas i en dom?

Om Lambertz skulle behandlas enligt sina egna principer här så innebär det att man inte skulle se det från samhällets sida att han är oskyldig om åklagaren lägger ned åtalet utan att det går till rättegång. Det anser vi i så fall är tämligen karma.

Jag har inga problem med vad du skriver, men för ordningens skull måste man ju ändå lägga till att GL hade ett argument till, nämligen att SB korrekt skulle ha dömts i sak i alla mål men sen inte frikänts av domstol vid nån motsvarande sakprövning efter resningsbesluten utan endast efter formella avskrivningsbeslut sedan åklagaren lagt ned åtalen. Men som sagt, strunt samma, din poäng o kritik är helrätta.
Citera
2021-03-21, 13:39
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Vem är CW?

Känd feminist som dömdes för förtal i Virtanen-fallet, då borde du kunna lista ut?
Citera
2021-03-21, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Blir tokig på den här tråden, hittar inget som visar vad den här ea heter, bara exets blogg som visar att hon var knäpp, en video på Youtube som visar att hon var rätt snygg, en hovrättsdom där det är sekretess på namnet.

Ser iaf att en krönika från Cissi Wallin kryper allt närmare.

Hon har väl kåtat upp Lambertz med lite gränslöst beteende innan helt enkelt, det är ju lockande.

Extra roligt att Margit Knutsson kallar rättsväsendet sinnesslött när hon är känd för att som justitieråd ha brutit mot domareden för att få hjälp med ett skattemål.
Jag vet precis vad hon heter, men det får jag inte skriva här. Har bara forskat lite på webben. Obs, jag känner henne inte.
Citera
2021-03-21, 13:45
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zoneinopium
Tack! Finns bild i tråden?

Jaa, men jag hittar inte bloggen, Stoppa Pressarna har den.

Här är bilder....

https://www.youtube.com/watch?v=WD71EMlLZT0
Citera
2021-03-21, 13:50
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IamreallyLars
Jag har inga problem med vad du skriver, men för ordningens skull måste man ju ändå lägga till att GL hade ett argument till, nämligen att SB korrekt skulle ha dömts i sak i alla mål men sen inte frikänts av domstol vid nån motsvarande sakprövning efter resningsbesluten utan endast efter formella avskrivningsbeslut sedan åklagaren lagt ned åtalen. Men som sagt, strunt samma, din poäng o kritik är helrätta.

Ja, just det, men det är också då i den situationen Lambertz kommer att hamna i här om det inte blir någon domstolsprövning mot honom, utan åklagaren inte väcker åtal. Då är han enligt honom själv inte lika oskyldig som om han blir frikänd i rättegång. Jaja.
Citera
2021-03-21, 13:53
Medlem
Zoneinopiums avatar
Mycket prat om förtal. Kan hon inte åtalas för falsk tillvitelse? (Om det är påhittat alltså)
Citera
2021-03-21, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrWinterbottom
Tror ni kan ta en titt ca 29 minuter in i filmen Made in Sweden som tex finns på xnxx. Samson sätter på en tjej i 18-19 års åldern. Tror filmen är från 2012 så inte omöjligt att det kan stämma. Väldigt lik. Speciellt om man jämför bilder från ex-makens fotogalleri.
Om du talar om vilken av dom 256 736 (Made in Sweden) filmer du menar vore det lättare?
Senast redigerad av 90510 2021-03-21 kl. 14:00.
Citera
2021-03-21, 13:55
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FITYMI
Det ersätts ingenting oavsett inkomst om en person fälls för brott. Frias han så kommer det sannolikt bli ett ganska stort skadestånd för häktningstiden p g a vad det inneburit för hans renommé.

Ja, har ingen direkt koll men GL kan ha en hel del inkomster som faller bort men beroende på hur lång tid han kommer att vara häktad så kan den ideella delen bli högre än inkomstbortfallet. Detta trots att han outat sig själv.

Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
En friande dom innebär att man är oskyldig, därför att det man avser med oskyldig är vad det innebär i juridisk mening. Folk som frias kan ha begått en gärning och folk som fälls kan i verkligheten inte begått gärningen ifråga, så den förutsättningen har man alltid med sig.

Eftersom Lambertz privat ansåg att Sture Bergwall i själva verket var en massmördare försökte han förvirra alla med en massa snömos och mumbo jumbo om att Bergwall inte riktigt skulle anses oskyldig i juridisk mening som alla andra som frikänts eller där åtalet lagts ned innan rättegång. Vidare försöker han framställa det som om alla jurister håller med honom och att vanligt folk och journalister inte fattar vad det handlar om. Det var och är mycket oärligt och obehagligt. Och osant.

Vill du vidare diskutera det här med vad oskyldig/skyldig innebär är du välkommen till en tråd jag skapat om det: (FB) Kan man bli frikänd i Sverige och vad innebär det när ett åtal ogillas i en dom?

Om Lambertz skulle behandlas enligt sina egna principer här så innebär det att man inte skulle se det från samhällets sida att han är oskyldig om åklagaren lägger ned åtalet utan att det går till rättegång. Det anser vi i så fall är tämligen karma.

En friande dom är inte ett bevis på att man är oskyldig även om det i vissa fall indirekt kan framgå av domen utan det beror på att man efter en friande dom fortsättningsvis presumeras vara oskyldig.

Som vanligt kan det i vissa extrema fall finnas skäl att göra ett undantag. Mest kända exemplen är O.J Simpson och Michael Jackson.

Det är allt lite ironiskt att GL själv tycker att det är helt okej att tycka att någon som är friad fortfarande öppet kan beskyllas för att vara skyldig utan att det behöver vara fråga om extrema undantag och att det skall vara helt fritt från förtal att fortsätta sprida anklagelser om skuld.

Citat:
Ursprungligen postat av abovesuspicion
Du får ursäkta mig, jag förutsatte det där var Grönköpings Veckoblad. Att en "psykbitch" skulle ligga en hel natt under en säng, med en stor kniv, medan hennes ex hade sex ovanpå sängen, fick mig att frusta till morgonkaffet. Att en psykbitch hade knivat det älskogande paret hade jag kunnat tänka mig, men att ligga på golvet med en kniv en hel natt och sen krypa fram på morgonen, för att göra kaffe? Jag tror inte vi kan diskutera något om du tar det där på allvar.

Jag tror faktiskt att det där är sant trots allt. Visserligen är Stoppa pressarna en skvallertidning men det är uppgifter man i vart fall enligt uppgift har verifierat komma både från paret och bekanta samt att det i deras bekantskapskretsen är något som varit känt sen tidigare.
Citera
2021-03-21, 14:02
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Ja, har ingen direkt koll men GL kan ha en hel del inkomster som faller bort men beroende på hur lång tid han kommer att vara häktad så kan den ideella delen bli högre än inkomstbortfallet. Detta trots att han outat sig själv.

En friande dom är inte ett bevis på att man är oskyldig även om det i vissa fall indirekt kan framgå av domen utan det beror på att man efter en friande dom fortsättningsvis presumeras vara oskyldig.

Som vanligt kan det i vissa extrema fall finnas skäl att göra ett undantag. Mest kända exemplen är O.J Simpson och Michael Jackson.

Det är allt lite ironiskt att GL själv tycker att det är helt okej att tycka att någon som är friad fortfarande öppet kan beskyllas för att vara skyldig utan att det behöver vara fråga om extrema undantag och att det skall vara helt fritt från förtal att fortsätta sprida anklagelser om skuld.

Jag tror faktiskt att det där är sant trots allt. Visserligen är Stoppa pressarna en skvallertidning men det är uppgifter man i vart fall enligt uppgift har verifierat komma både från paret och bekanta samt att det i deras bekantskapskretsen är något som varit känt sen tidigare.

Du är välkommen att diskutera begreppen skuld och oskuld i tråden jag hänvisar till ovan: (FB) Kan man bli frikänd i Sverige och vad innebär det när ett åtal ogillas i en dom?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in