2021-03-21, 11:07
Medlem
antoneriks avatar
Det är verkligen Karma med stort K som drabbar GL. Han har sagt att en friande dom inte nödvändigtvis innebär att man är oskyldig. Han har kämpat för rätten att outa misstänkta våldtäktsmän som inte är dömda. Nu får han uppleva båda händelserna som egen person.

Det påminner ganska mycket om Kapten Klänning och hans bravader. Den feministiska kampen är ett skydd för att man själv ska gå säker. Det visar också att frågorna som feministrörelsen driver inte är sunda eller lämpliga i ett samhälle som strävar efter rättssäkerhet.

Till alla kvinnor vill jag säga: Om ni träffar en man som skriker högst av alla om att kastrera våldtäktsmän - spring så fort ni kan.
Senast redigerad av antonerik 2021-03-21 kl. 11:27.
Citera
2021-03-21, 11:12
Medlem
Vänta lite enligt några i tråden har kvinnan kontaktat PA för och påstått att PA förstör hennes karriär med sin blogg, något PA skrivit om själv i ett blogginlägg under veckan. Hur är detta möjligt om hon har kontaktförbud? Eller blandar jag ihop offren?

Edit läste att kontaktförbud endast gäller i ett år.
Senast redigerad av tjugofemore 2021-03-21 kl. 11:16.
Citera
2021-03-21, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjugofemore
Vänta lite enligt några i tråden har kvinnan kontaktat PA för och påstått att PA förstör hennes karriär med sin blogg, något PA skrivit om själv i ett blogginlägg under veckan. Hur är detta möjligt om hon har kontaktförbud? Eller blandar jag ihop offren?
Lektyrfotografen != PA.
Citera
2021-03-21, 11:22
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -tramS-
Ja, GW vet mer än de flesta och avslöjar också vad han baserar sin gissning på: statistiken. 90% av alla åtalade frias i våldtäktmål. Statistiken är på GLs sida helt enkelt.

Man bör separera överfallsvåldtäkter från samtyckesmål, det är helt olika sake och helt annan bevisning som används och accepteras. I samtyckesmål vet kvinnan vem mannen är och inställningen är att hon aldrig ljuger.

Citat:
Ursprungligen postat av Sobofied
Trams. Ca. 70 % av åtalade döms.

https://www.bra.se/publikationer/arkiv/publikationer/2019-05-27-valdtakt-fran-anmalan-till-dom.html
Citera
2021-03-21, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Hellraiser hahaha.
Kolla under sängen när ni lägger er gubbar. Inget ont som inte har något gott med sig så vi får väl hoppas den kvivburna galenpannan får hjälp att hantera sina demoner (medicin och terapi ?) innan hon slaktar någon.
Sannolikheten för att EA kommer under nån form av vård, dvs nån form av tvingande sådan (som t ex att dömas till att ha regelbunden kontakt med psykiatrisk öppenvård) får bedömas vara låg.

Ännu lägre är nog sannolikheten för att EA:s sannolika allvarliga personlighetsstörning skall vara terapeutiskt åtkomlig så att män (och för den delen: kvinnor) i framtiden skall kunna gå säkra för denna donna.
Man talar ibland om terapiresistenta tillstånd. EA är sannolikt ett terapiresistent "tillstånd"..

En allmän varning: Undvik all form av samröre/kontakt med kvinnor av EA:s sort!
Citera
2021-03-21, 11:30
Medlem
Insyn5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjugofemore

Edit läste att kontaktförbud endast gäller i ett år.

Det är inte PA, PA är nöjesprofilen som vart anmäld för våldtäkt av EA, förundersökningen las dock ner men då valde EA att skriva om det hela på sina sociala medier och hängde ut PA som våldtäktsman, detta anmäldes sedan som grovt förtal och ska upp i Stockholms tingsrätt om 2 veckor.

Det är hennes exman LS, eller även kallad för lektyrfotografen här som blev belagd med kontaktförbud mot EA. Hur och varför hon fick ett kontaktförbud beviljat vet jag inte, men han sökte ett kontaktförbud mot henne också men det slog rätten ner.
Senast redigerad av Insyn5 2021-03-21 kl. 11:39.
Citera
2021-03-21, 11:42
Medlem
belfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abovesuspicion
Du får ursäkta mig, jag förutsatte det där var Grönköpings Veckoblad. Att en "psykbitch" skulle ligga en hel natt under en säng, med en stor kniv, medan hennes ex hade sex ovanpå sängen, fick mig att frusta till morgonkaffet. Att en psykbitch hade knivat det älskogande paret hade jag kunnat tänka mig, men att ligga på golvet med en kniv en hel natt och sen krypa fram på morgonen, för att göra kaffe? Jag tror inte vi kan diskutera något om du tar det där på allvar.
Jag tror det kan vara sant, absolut. Har varit med om minst lika konstiga händelser och människor och när man berättar tror folk det är påhitt. Beteendet är linje med den psykiska störning offret verkar ha. Men det kan förstås vara påhitt, men mer troligt att detta verkligen skett än att GL våldtagit kvinnan. GL skulle heller aldrig ligga under en säng med kniv. En från familj och vänners sociala övervakning frigjord spänningsknarkande borderline med empatistörningar, svag självkontroll och hyfsad begåvning kommer göra många knäppa grejer. Missbruk i någon form är garanterat. Hon kan sluta som nunna i ett kloster, sexslav i nån sekt eller gatuprostituerad. Hon verkar hämta sitt människovärde från att vara sexuellt åtrådd. Möjlig övergrepp som barn eller ung. Förhoppningsvis gör hon inga barn själv, troligen inte. Dom kända människornas förbannelse är att störda människor söker sig till dem för att hitta rätt i sin person, vilket naturligtvis misslyckas.
Citera
2021-03-21, 11:42
Medlem
irishrages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Det är verkligen Karma med stort K som drabbar GL. Han har sagt att en friande dom inte nödvändigtvis innebär att man är oskyldig. Han har kämpat för rätten att outa misstänkta våldtäktsmän som inte är dömda. Nu får han uppleva båda händelserna som egen person.

Det påminner ganska mycket om Kapten Klänning och hans bravader. Den feministiska kampen är ett skydd för att man själv ska gå säker. Det visar också att frågorna som feministrörelsen driver inte är sunda eller lämpliga i ett samhälle som strävar efter rättssäkerhet.

Till alla kvinnor vill jag säga: Om ni träffar en man som skriker högst av alla om att kastrera våldtäktsmän - spring så fort ni kan.
"Han har sagt att en friande dom inte nödvändigtvis innebär att man är oskyldig." Vad är det för fel på det påståendet menar du? Det är många gärningsmän som går fria däribland våldtäktsmän och mördare.
Citera
2021-03-21, 11:43
Medlem
fermions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insyn5
Det är inte PA, PA är nöjesprofilen som vart anmäld för våldtäkt av EA, förundersökningen las dock ner men då valde EA att skriva om det hela på sina sociala medier och hängde ut PA som våldtäktsman, detta anmäldes sedan som grovt fortal och ska upp i Stockholms tingsrätt om 2 veckor.

Det är hennes exman LS, eller även kallad för lektyrfotografen här som blev belagd med kontaktförbud mot EA. Hur och varför hon fick ett kontaktförbud beviljat vet jag inte, men han sökte ett kontaktförbud mot henne också men det slog rätten ner.
Kvinnor av denna sort lyckas få till det att deras eget mående beror på någon annan. Så vad som än hände mellan LS och EA skulle det faktiskt kunna vara så att hon misshandlade och vandaliserade hos LS och sedan fick ett kontaktförbud med motivationen att hennes umgänge med LS lett till psykosliknande tillstånd.
I fallet med Lambertz har hon ju också åkt till sjukhus på annandagen....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Clea Sangborn använder sig av en medveten missuppfattning, en halmgubbe, här när hon framställer det som att problemet med målsägandens trovärdighet är att hon förekommit i flera brottsmål om sexuella övergrepp tidigare.

Det är i sig inte problemet med hennes trovärdighet, utan det handlar ju om hennes uppträdande i samband med detta då hon till synes handskats på ett mindre förtroendeingivande sätt med bevisningen och sina utsagor.

Det är väl i sig Clea Sangborns rättighet att ge sin syn på detta och det juridiska läget kring upprepade anmälningar, men som kritik mot människor på sociala medier som ger en icke-juridisk syn på målsägandens allmänna trovärdighet träffar den bredvid målet.

Det är inte det minsta dumt eller kvinnofientligt i allmänhet att sätta frågetecken för detta beteende och vara skeptisk till målsägandens trovärdighet i stort.

Absolut inte kvinnofientligt. Men kvinnor behöver ju upplysa varandra. Det är en pseudo debatt att män slår kvinnor och kampen de för mot alla män istället för att rikta in sig mot förebyggandet av att träffa män med uppenbara tendenser för våld där vi män i stor utsträckning nästan kan se direkt på en kille om han är en kvinnomisshandlare. Förstår inte varför inte kvinnor hjälper varandra och att kampen tar sitt ursprung därifrån.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Ännu lägre är nog sannolikheten för att EA:s sannolika allvarliga personlighetsstörning skall vara terapeutiskt åtkomlig så att män (och för den delen: kvinnor) i framtiden skall kunna gå säkra för denna donna.
Man talar ibland om terapiresistenta tillstånd. EA är sannolikt ett terapiresistent "tillstånd"..

En allmän varning: Undvik all form av samröre/kontakt med kvinnor av EA:s sort!
Så länge folk bara respekterar hot/crazy skalan så borde det inte vara ett problem för dem.
Tyävrr är hon för snygg för att hamna i den uppenbara no-go zonen och hamnar i danger zonen, och där blir alla gränser suddiga i hopp om att man hittat något unikt.
https://imgur.com/gallery/ik9LqSX
Citera
2021-03-21, 11:49
Medlem
Nån som kan länka till nämnda porrklippet som förmodligen inte är EA? Vore bara kul att se hur lik eller olik den tjejen är EA.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in