Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
Tack! Med bildtaggen där blev jag lite klokare. De blev omplacerade och nya ledningen och cheferna visste bättre och körde på utan att stämma av med den tidigare spaningsledningen. Det ksn förklara en del om sant ja.
Känns som att åklagaren och nya spaningsledningen/utredarna kan vara större bovar i dramat om han går fri.
SD har också ett antal vänner inom polisen som varit inblandade i ärendet, som vi vet. Senast nu denna AS, som du hittade. Var är ilskan och analyserna om dessa?
Det finns också en jouråklagare som sa nej till teknikernas önskan om att fortsätta teknisk undersökning/husrannsakan. Var är ilskan gällande detta?
Istället gavs SD och hans gäng chansen att storstäda huset den 25/5.
Det har gjorts många misstag i denna historien. PS är dock inte den som ska bära hundhuvudet. Han hade kanske däremot kunnat vara en del av lösningen, om inte vissa inom polisen haft fullt upp med "revirpissande".
Som förhörsledare så hade han kunnat knäcka SD´s lögner lätt. Tjejer som säger "Jag är förkyld" när SD vill krama dem, kan nog däremot inte göra det. Givetvis förstår jag att hon blev chockad, men såvida hon inte kände SD personligen (vilket borde framgått), så borde hon sagt "Nej, tack! Nu har du nog missuppfattat våra roller här", eller något liknande.
Åklagaren har nog gjort ett bra jobb (hon har ett gott rykte), hon krävde in både det ena och det andra och satte nog fart på många, men i rätten tog allt för lång tid... ...för många "blädder i papper" och "ehhhhh...". Och det är ÅH som driver detta vidare. Hon vet att hon har rätt.
Tråkigt nog verkar det som någon typ av konflikt med domare BL påverkade henne. Han hade ju anställt en man som misshandlat sin kvinna, så det var kanske det hon tänkte på när hon ville byta ut honom. Oavsett, så var det spänt mellan dem.
TeamÅsaHiding
JG blir tillrättavisad, berättar att LW skrev till HD för att hon var viktig del i Touren m m
https://vocaroo.com/1iirqeZUL0u?fbcl...ggt2d7vbG3IRco
Se förteckning på vilka som sökte LW per telefon. SD gjorde det inte av någon anledning...
https://forumbilder.com/i/ro6E