2021-03-21, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Den tid som vanligtvis stressar polis menar du inte har dignitet?
Minst fyra kritiska dygn och det var spaningsmord.

Det är jävligt viktigt om offret är svårt skadat och kan ev lämna egen bevisning.
Hear hear. Fyra fucking dagar. 160 m från hemmet. Sedan försvaras han.

Var tvungen bryta mitt löfte, förlåt mig.
Citera
2021-03-21, 13:33
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Tack! Med bildtaggen där blev jag lite klokare. De blev omplacerade och nya ledningen och cheferna visste bättre och körde på utan att stämma av med den tidigare spaningsledningen. Det ksn förklara en del om sant ja.

Känns som att åklagaren och nya spaningsledningen/utredarna kan vara större bovar i dramat om han går fri.

SD har också ett antal vänner inom polisen som varit inblandade i ärendet, som vi vet. Senast nu denna AS, som du hittade. Var är ilskan och analyserna om dessa?

Det finns också en jouråklagare som sa nej till teknikernas önskan om att fortsätta teknisk undersökning/husrannsakan. Var är ilskan gällande detta?

Istället gavs SD och hans gäng chansen att storstäda huset den 25/5.

Det har gjorts många misstag i denna historien. PS är dock inte den som ska bära hundhuvudet. Han hade kanske däremot kunnat vara en del av lösningen, om inte vissa inom polisen haft fullt upp med "revirpissande".

Som förhörsledare så hade han kunnat knäcka SD´s lögner lätt. Tjejer som säger "Jag är förkyld" när SD vill krama dem, kan nog däremot inte göra det. Givetvis förstår jag att hon blev chockad, men såvida hon inte kände SD personligen (vilket borde framgått), så borde hon sagt "Nej, tack! Nu har du nog missuppfattat våra roller här", eller något liknande.

Åklagaren har nog gjort ett bra jobb (hon har ett gott rykte), hon krävde in både det ena och det andra och satte nog fart på många, men i rätten tog allt för lång tid... ...för många "blädder i papper" och "ehhhhh...". Och det är ÅH som driver detta vidare. Hon vet att hon har rätt.

Tråkigt nog verkar det som någon typ av konflikt med domare BL påverkade henne. Han hade ju anställt en man som misshandlat sin kvinna, så det var kanske det hon tänkte på när hon ville byta ut honom. Oavsett, så var det spänt mellan dem.

TeamÅsaHiding

JG blir tillrättavisad, berättar att LW skrev till HD för att hon var viktig del i Touren m m
https://vocaroo.com/1iirqeZUL0u?fbcl...ggt2d7vbG3IRco

Se förteckning på vilka som sökte LW per telefon. SD gjorde det inte av någon anledning...
https://forumbilder.com/i/ro6E
Citera
2021-03-21, 13:34
Medlem
Citat:
Hur fungerar MSO som FuL är övergripande ansvarig för då Fu inleds med brottsmisstanke.

De ska inte irra omkring som Monty Pythons no sense of direction.

Skulle tippa att vissa svar ligger i FUP ang nämnda för det är beslut.

Frågan kvarstår, vem var räddningsledare och ansvarig för sökandet efter LW?

Ja svaret finns kanske i fupen men varför sånt liv om att PS inte hittat LW om han inte ens var räddningsledare?
Citera
2021-03-21, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Jag känner inte SD och HD .Därför vet jag inte vad jag skall skriva om dem ,Dragonhuvud007....

Det enda som jag står för är att om AB CD eller FG eller HI eller JK osv. dödad en person så måste de få ta att de gjort fel mot en människa som har rätt till sitt liv ,alla har rätt til lsitt liv även många kriminella så vad var det mördare ansåg vara rätt i den här saken ?

Visst att den ansåg att LOW gjort fel ,men att mörda henne ingår inte det hen fick göra ,verkar som att denne person inte förstår det ?

Jag kände LW ,träffade på JG mycket precis som jag träffade på ett antal andra inom geocachingen som Ca*j*o och Pat*ik,onödigt att nämna alla vid namn härinne ...

Jag menar inte att snacka skit om LW men tänker att OM hon hade struntat i att vara med en gift man så hade hon inte fått ovänner lika lätt och då hade hon kunnat med stolt huvud mått bättre istället för att få självförakt ,och mera separationsångest och ensamhetskänsla.

Att göra saker som inte är helt rätt enligt samhälleliga regler brukar ta knäcken på de flesta ,så jag ser vad hon kunde ha avstått ifrån, för att kunna vara mer stark och inte behöva ta skit ifrån världen runtomkring .

Mumnla ur skägget nu. Du behöver inte känna någon för värdera bevis.

Sedan skriver du, om hon inte varit älskarinna, skulle hon levt. Det vill säga att SD och HD är skyldiga och deras, skuld skyddas av haschtomten JG.

Ut med språket du har läst tråden, någon synpunkt har du. Om inte vet vi från nu är ditt sjuka syfte svartmåla ett mordoffer
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
En räddningsledare vid EFP är i princip alltid en polis ja om vi läser innantill en gång till på polisens hemsida.

Min fråga var alltså om det var PS eller JR som var denne räddningsledare? Eftersom de fått så mycket skit för att de inte hittade LW i början. Första dagen osv när hon låg så nära hemma.

Räddningsledaren bestämmer alltså över de resurser (inkl sök och hundsök) vid EFP. Efterforskning av försvunna personer för den som inte orkar googla förkortningar.
Jag skrev:
Det lär stå i FUP när Fu inleds och vem som är in charge.
Det inleddes väl som människorov vilket frigör mer resurser.

Den som är spaningsledare styr och beordrar samt insamlar information och ger nya direktiv för fortsatta insatser.
Den personen ser till att områden genomsöka metodiskt enligt MSO.

Läs om Pic, yttre befäl.
Senast redigerad av develi 2021-03-21 kl. 13:42.
Citera
Medlem
Citat:
Sagt utan fördjupning om inledande tid?

Jag väntar på svar om vem som var räddningsledare under EFP så behöver jag inte fördjupa mig mer sen tror jag.
Ge mig namnet!😂

Och som sagt, TM:s tekniska gängs brister har jag full koll på.
Citera
2021-03-21, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Fundera på när PS försvann på semester, fundera på polis, abc. Enough said.

Vilka datum var han ledig?
Citera
2021-03-21, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
SD har ABSOLUT INTE rätt att slå de där 17 slagen ,ej heller HD ,därför att finns inte en enda vettig person som slår ihjäl människor pga att man blivit av med loggningar !!Att döda en annan människa får man ej göra .Och gjorde MGM det så är det färdigt för fängelse .
Om en människa känner att nu måste den mörda en person för att den är sur /besviken o arg på den, så är det dags för psykvård.

JG har jag träffat flera gånger när han sökt efter mina gömmor ,och han är speciell eftersom han talar amerikanska och har en helt annan fostran än vad som sker i Sverige. Mycket hårdare moraltänk och därför måste han ha mått illa när hans nära vänner hade sitt beteendemönster gällande sex och otrohet.
Vad han NU tycker om SD är inte lätt att veta.
Att han raderade mycket på mobilen inne på toaletten anser jag vara fel, eftersom han med sin "goda" moral borde veta bättre !?
Antar att han hamnade i en rävsax när folket runt omkring honom levde som de lärde ...hmm ..

Hoppla, JG bör ju frivilligt lämna, rävsaxen.
Gör han inte det så kommer han plågas resten av sitt liv.
Har han fakta som är viktigt. Lämna in det anonymt. SD och HD är inte värt ett liv med ångest. Eller hur herr landbandy.
Citera
2021-03-21, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Var väl jouråklagare m*ts B*rg? Trots att hund indikerade blod i dusch och tvättstuga. PS topsade och fick blodreagensi dusch och handfat, men allt skulle avbrytas. Genast.

Pga SDs kompis återvände till stationen och drog i lite trådar?

Det är just så jag minns det. Det var jouråklagare MB som hastigt och lustigt avbröt en extremt viktig husrannsakan. Illa, mycket illa.
Citera
2021-03-21, 13:42
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Mumnla ur skägget nu. Du behöver inte känna någon för värdera bevis.

Sedan skriver du, om hon inte varit älskarinna, skulle hon levt. Det vill säga att SD och HD är skyldiga och deras, skuld skyddas av haschtomten JG.

Ut med språket du har läst tråden, någon synpunkt har du. Om inte vet vi från nu är ditt sjuka syfte svartmåla ett mordoffer

Det här är ju inte bara en tråd för mig ,det här är skrivna funderingar om personer jag kände ,känner IRL.

Därför är denna tråd lite väl kämpig att skriva i .Alldeles för känsligt och framkallar mycket starka känslor

Jag vet ju vilka dessa människor är och finns inte mycket som jag har märkt utav fel på någon utav dem .

Sen vad som hände i mörkrets tjusning eller inne i mörkaste skogen är ju inte jag människa till att döma i.

Allt som sägs kan ju vändas emot mig ,så jag håller käften helt enkelt...
Senast redigerad av landbandy 2021-03-21 kl. 13:44.
Citera
2021-03-21, 13:44
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Den tid som vanligtvis stressar polis menar du inte har dignitet?
Minst fyra kritiska dygn och det var spaningsmord.

Det är jävligt viktigt om offret är svårt skadat och kan ev lämna egen bevisning.

Den som verkligen skulle ifrågasätta är den som valde att inte skicka ut en patrull på skriken!

Och den/de som har gjort att sådan information inte automatiskt går till alla. Var det inte inskrivet i polisens händelserapport? Självklart skulle utredningen också kollat med LC och försökt få reda på om något ovanlig skett i närområdet sista dygnet.

Sen behandlades fallet som om hon försvunnit frivilligt, eller möjligtvis blivit bortförd först. Inte som ett mord.

Vem som satte dessa tankar i huvudet på polisen, kan man undra över?

#TeamÅsaHiding :boxingen:
Citera
2021-03-21, 13:45
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Det är just så jag minns det. Det var jouråklagare MB som hastigt och lustigt avbröt en extremt viktig husrannsakan. Illa, mycket illa.
Om LW hittats snabbare kanske fortsättningen sett annorlunda ut?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in