2021-03-21, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Vilka källor har du? Som du vet är ärliga. Inte har någon som helst egen vinning?

En inom Örebro, resten är personer med bra kännedom.

Alla dessa har bra renommé och såna jag litar på till ett hundra procent.

Men ska jag vara ärlig, jag skiter egentligen vad ni hoppas PS är eller var. Ursäkta svenskan, jag är här för att hjälpa LW och hennes, anhöriga få upprättelse. PS är ett bihang som inte producerat oaktat vad ni säger eller han skriver.
Citera
2021-03-21, 13:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Tack! Med bildtaggen där blev jag lite klokare. De blev omplacerade och nya ledningen och cheferna visste bättre och körde på utan att stämma av med den tidigare spaningsledningen. Det ksn förklara en del om sant ja.

Känns som att åklagaren och nya spaningsledningen/utredarna kan vara större bovar i dramat om han går fri.
Sagt utan fördjupning om inledande tid?
Citera
Medlem
Citat:
Men var PS eller JR ansvarig när området undersöktes? Tog de beslutet att flytta hunden till skogen om det nu var det som hände?

Fundera på när PS försvann på semester, fundera på polis, abc. Enough said.
Citera
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
"någon", så du bortser från allt som säger att SD mördat din bekant med berått mod, ensam eller samförstånd?

Varför?

Därför att så länge som SD inte erkänner att han gjort det, så vet ingen vem som gjort det ...enbart mördaren själv .
Så har samhället otur, så kan det bli så att ingen kan dömas för LW:s död .
Vårt samhälle tar ju inte bara och väljer ut någon för att det stämmer in så bra ,ej heller för att en viss person anses vara sådan att den SKULLE kunna ha mördat en viss person utifrån dennes intresse utav att vilja göra det ....

Därför !.....
Citera
2021-03-21, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Detta börjar bli en tråd om PS istället. Sluta fixeringen, snälla!

Om ni personligen inte jobbar/jobbade med just denna utredningen, så vet ni sannolikt inte alls vad som hände.

Men så här mycket vet vi:

-PS blev INTE sparkad. Han och en person till blev omplacerade (de blev sedan utköpta för stora pengar, inte sparkade). Eftersom han var 64 och hade ett år kvar till pension, så accepterade han de stora pengarna, istället för att dra ärendet till Arbetsdomstolen. Han blev utköpt för 766 080:-. Hade han gått till AD, så hade han i bästa fall fått 150 000:- i skadestånd för den olaga omplaceringen. Så han tog ett klokt beslut.

-De som tog över utredningen vägrade prata med med PS och kollegan om utredningen, därav ingen överlämning.

-Att han åkte på semester får ni sluta att tjata om nu. Det gör alla. Annars kan inte nästa gäng poliser gå på sin semester. Det är bara i TV-deckare poliser inte åker på semester. De grova brotten slutar aldrig att välla in. De kriminella tar inte semester.

-Och dra inte rasistkortet mer! PS är ingen rasist. Däremot är han en polis som många (som jobbat med honom) har önskat skulle varit kvar. De benämner honom som Örebros bästa utredare.

Man kan dessutom lätt se att enda gången utredningen kunnat få succé i starten, var just när PS höll i förhören. Han han fattade - till skillnad mot en del andra - att det inte går att köra några mjukistakter med SD. Han fattade också hur han skulle skapa lagom "grabbig" känsla med SD, innan han högg som en kobra.

Min och många andras övertygelse är att om PS hade varit kvar, så hade detta varit löst för längesen.

Kan vi nu ägna oss åt fallet, istället för att rabbla obekräftat skvaller?

#TeamÅsaHiding

Peter S om överlämningen

https://www.bildtagg.se/bild/yvzivmbwczo11z05pk7f2uik

Tack för att du skrev detta Det är precis så jag också har uppfattat det hela.
Citera
2021-03-21, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honung66
Vad tror ni det hade gjort för skillnad om hon hade hittats redan på tisdagen?

(Seriös fråga)

Kroppen låg utomhus i det fria.
Förutom att blodet hinner stelna så hinner förruttnelseprocessen komma igång på fyra dagar.

De första kroppsdelar som börjar ruttna är ansikte och händer.

Djur, insekter, väder (jag har inte koll på temperatur och väder de dagarna men det var ju i mitten av maj och rätt varmt) och även GM kan förstöra spår på och kring kroppen på olika sätt.
Citera
2021-03-21, 13:13
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
I vanliga fall brukar jag inte ägna mig åt "Källa på det, tack!"-utropande men här blir jag nog tvungen att be dig belägga ditt påstående.
Tack.

Källa? Sunt förnuft duger alldeles utmärkt här. Alla vet idag vad H tyckte om L och vice versa. Att L skulle möta H ser jag som helt otänkbart med tanke på att L strax före sin död bjöd in S på en bit kladdkaka. Och med tanke på Ls känslor för S så vill jag tro att hon valde kladdkaka och S före ett samtal vid BP med en hatisk S.
Citera
Medlem
develis avatar
Citat:
Kan hända de plockat in SD tidigare då och han inte hunnit till USA (där han förvisdo inte gjorde så mkt skada).
Så fått förhöra honom när han var som mest stirrig efter mordet hade kanske inte varit fel.

Bevis på brottsplatsen hade lunnat säkras bättre kanske. Sperma dör väl efter typ 48 timmar så då hade man kunnat se om det var ”nya eller gamla fläckar”.

Tidigt är alltid bra men folk har hittats väkdigt mycket senare än LW och det har ändå klarats upp och dom har fallit.

Så i teorin kanske de dagarna varken gjorde till eller från även om tidigt som sagt alltid är bra oavsett.
Citat:
Så i teorin kanske de dagarna varken gjorde till eller från även om tidigt som sagt alltid är bra oavsett.
Den tid som vanligtvis stressar polis menar du inte har dignitet?
Minst fyra kritiska dygn och det var spaningsmord.

Det är jävligt viktigt om offret är svårt skadat och kan ev lämna egen bevisning.
Senast redigerad av develi 2021-03-21 kl. 13:16.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Därför att så länge som SD inte erkänner att han gjort det, så vet ingen vem som gjort det ...enbart mördaren själv .
Så har samhället otur, så kan det bli så att ingen kan dömas för LW:s död .
Vårt samhälle tar ju inte bara och väljer ut någon för att det stämmer in så bra ,ej heller för att en viss person anses vara sådan att den SKULLE kunna ha mördat en viss person utifrån dennes intresse utav att vilja göra det ....

Därför !.....

Duger inte, du har synpunkter på LW. Du undergräver en död men kan inte ens nämna SD i skrift.

Vad fan är ditt fel? Du måste ju ha, synpunkter om allt som talar för SD och HD och om den korkade jänkaren som raderar saker under förhör.

Slingra dig inte, kan du snacka skit om lw men inte ens nämna paret mördare?
Citera
2021-03-21, 13:15
Medlem
Citat:
Men var PS eller JR ansvarig när området undersöktes? Tog de beslutet att flytta hunden till skogen om det nu var det som hände?
Var väl jouråklagare m*ts B*rg? Trots att hund indikerade blod i dusch och tvättstuga. PS topsade och fick blodreagensi dusch och handfat, men allt skulle avbrytas. Genast.

Pga SDs kompis återvände till stationen och drog i lite trådar?
Citera
2021-03-21, 13:17
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honung66
Vad tror ni det hade gjort för skillnad om hon hade hittats redan på tisdagen?

(Seriös fråga)

Det är oerhört svårt, kan jag tänka, att ha ihjäl någon med så mycket upprepat våld utan att lämna spår efter sig som kan berätta en hel del för kriminalteknikerna. Spår som förstörs av väder, solens uvstrålning och vind samt diverse småkryp och kanske någon katt.
Citera
2021-03-21, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Nej!

Vad får ni allt ifrån? "Making it up as you go along"? Poliser går på semester. Hur svårt kan det vara att inse det? De är inte robotar.

Och vi lever i Sverige med fackföreningar och arbetsmiljöansvariga som ser till att sådant sker. Skjuter en polis på sin semester, så kan de bli katastrof för andra. Det finns inte mängder med poliser. Men det finns mängder med grova brottslingar.

Släpp PS nu. I fallet har vi en hög med SD´s kompisar inom polishusets dörrar. Ingen av dem heter PS. Och jouråklagaren som avbryter husrannsakningen heter heller inte PS.

#TeamÅsaHiding

Springare - överlämning

https://www.bildtagg.se/bild/yvzivmbwczo11z05pk7f2uik

De brister som varit inom den tekniska avdelningen kontra att nån tig ”semester” står inte i proportion till varandra. Semester är inte tjänstefel men att missa att säkra de inblandades ”hemliga chatt” är snudd på det med tanke på att instruktionen för hur man gör i princip står på Telegrams hemsida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in