2021-03-21, 10:39
Medlem
honung66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 7.2PaRichterskalan
Hur var det då?

Aaah, det kan jag ju givetvis inte ha en aning om. Jag menar att det är patetiskt att skylla sin otrohet på något annat än att man vill vara just otrogen. Eller möjligen att man låtit ”lillhjärnan” belägen mellan benen styra.

En riktig man står för vad han gör och utmålar inte sig själv som ett offer i en affär som sträcker sig över flera år. Tycker jag
Citera
2021-03-21, 10:41
Medlem
Citat:
Dom fick fram att hon har varit otrogen.Hur användes den informationen vid självaste brottet då?

Du bygger ett pussel. Har du noll kunskap om hur brottsutredningar sker och ska ske?
Klart dom fan en person som hyser hat emot den mördade ska granskas in i minsta detalj.

PS informationen om hennes otrohet kan väl inte nyttjas vid mordet? DS
Citera
2021-03-21, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Vad var det som var misskött nu igen vad vi vet?

Hunden som inte hittade LW?

Poliser som inte sökte runt hennes bostad?

Åklagaren som avbröt teknisk undersökning/husrannsakan?

Vad var det mer?

Polisen hittade inte en kropp, oaktat hund eller ej.
Usel överlämning på grund av semester osv osv.

Finns så mycket att säga om starten. Åklagaren verkar t ex inte ha bra dialog med polisen, varför.

Många bland vanliga poliser som funderar mycket över detta. Finns en del fall som är extremt misskött i Sverige, detta är ett utav dom. Nu är PS inte ensamt skyldig, men bra förhör kan aldrig ta igen det som förlorades i början.

De bra snutarna syns inte i pressen, skriver sällan böcker. De iglar och stretar framåt.
Citera
2021-03-21, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tror jag också, om han hade fått fortsätta där han slutade. Just gällande en sån typ av förhörsperson och lögnare som SD hade han kunnat bringa fattningen ur. Springare såg de öppningarna. Sen att det är flera som inte gillar Springare av andra orsaker är oväsentligt.

Fast hade springare skött sitt uppdrag i början hade förhören varit av akademisk karaktär

Lite som att låta ett hus förfalla för att sedan laga det med el tejp.

Men kör ni på att han hade löst allt med sina förhör. Jag är oense och vi lär inte bli eniga. Behövs inte vara någon konsensus heller.
Citera
2021-03-21, 10:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Läs igen!
Jag skrev TYDLIGT att jag inte mindes VEM som gav mig info om att HD har alibi.
Att jag nämnde ditt nick hängde samman med att vid tiden för infon om HD:s alibi hade du och jag lite diskussioner i tråden. Bra sådana, dessutom.

Men nu är det väl lika bra att jag ber dig och hela denna tråd om ursäkt för att jag tog fel på nick?

OffT: Sitter du vid en dator skulle du lätt kunna hjälpa till med att få fram vem det var som i tråden skrev orden: "Hon har alibi".
Tack på görhand!
Vad har du hittat? PM?
Citera
2021-03-21, 10:55
Medlem
Citat:
Ännu en som e så jävla bra på allt.Synd att du själv måste framföra det.

Ja jag har noll kunskap i det mesta och e sämst här i denna 3-rummare.men jag kan bli bättre men det kan inte du.

FL
1. Har du knullat
2. Vem har du knullat
3.Har du knullat knull knull
4.Se fråga 1
1027. Vilka mer har du knullat

Inte undra på att den kvinnliga FL grät (när hon såg frågeställningen hon fick)

Ditt känsloutbrott är sött, men du kan inte bli bättre om du svammlar bort fin tid på strunt.

Om du inte förstår enkla självklara saker är det ju lönlöst du försöker lära dig något. Du lyssnar ju inte på svar utan agerar som ett troll.

HD sexliv har relevans i denna mordutrednong, punkt slut.
HD är korkad som surnar ihop, punkt slut.
Citera
2021-03-21, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag har hört ett av förhören som PS håller och där verkade han göra ett bra jobb.
Men han åkte på semester utan att överlämna till någon annan och han tyckte att inga fler utredningsåtgärder behövdes, enligt info tidigt i tråden.
Han överlämnade inte heller till någon annan när han blev sparkad. Det är oerhört barnsligt beteende och totalt ansvarslöst av en polis.

Edit, tillägg
Så det största ansvaret för den misslyckade utredningen ligger på Springare.
Det är svårt att ta igen de misstag som begicks de första dagarna.
Det tror jag inte någon kan förneka.

Kan hans ointresse för fallet bero på att LW inte var svenskfödd?
(I den här tråden där alla inblandade verkar vara mycket underliga och udda figurer så blir jag hela tiden överdrivet konspiratorisk.)

Tack, du förstår vad jag menade och skriver tydligare än mig. Långt ifrån akademiker som man är.

Misstag i början är fatala.
Citera
2021-03-21, 10:59
Medlem
7.2PaRichterskalans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Ditt känsloutbrott är sött, men du kan inte bli bättre om du svammlar bort fin tid på strunt.

Om du inte förstår enkla självklara saker är det ju lönlöst du försöker lära dig något. Du lyssnar ju inte på svar utan agerar som ett troll.

HD sexliv har relevans i denna mordutrednong, punkt slut.
HD är korkad som surnar ihop, punkt slut.
Nej det har ingen relevans
Citera
2021-03-21, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dragonhuvud007
Polisen hittade inte en kropp, oaktat hund eller ej.
Usel överlämning på grund av semester osv osv.

Finns så mycket att säga om starten. Åklagaren verkar t ex inte ha bra dialog med polisen, varför.

Många bland vanliga poliser som funderar mycket över detta. Finns en del fall som är extremt misskött i Sverige, detta är ett utav dom. Nu är PS inte ensamt skyldig, men bra förhör kan aldrig ta igen det som förlorades i början.

De bra snutarna syns inte i pressen, skriver sällan böcker. De iglar och stretar framåt.

Han tog väl semester för att jobba med Örebropartiet? Strunt samma, men avbräcket var förstås en katastrof. Därmed inte sagt att han var rätt person att bringa fattningen ur SD.
Citera
2021-03-21, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Läs igen!
Jag skrev TYDLIGT att jag inte mindes VEM som gav mig info om att HD har alibi.
Att jag nämnde ditt nick hängde samman med att vid tiden för infon om HD:s alibi hade du och jag lite diskussioner i tråden. Bra sådana, dessutom.

Men nu är det väl lika bra att jag ber dig och hela denna tråd om ursäkt för att jag tog fel på nick?

OffT: Sitter du vid en dator skulle du lätt kunna hjälpa till med att få fram vem det var som i tråden skrev orden: "Hon har alibi".
Tack på görhand!

Fixa du det utan hjälp.

Du har bevisbördan för ditt påstående inte vi andra som ska springa dina ärenden.
Citera
2021-03-21, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag har hört ett av förhören som PS håller och där verkade han göra ett bra jobb.
Men han åkte på semester utan att överlämna till någon annan och han tyckte att inga fler utredningsåtgärder behövdes, enligt info tidigt i tråden.
Han överlämnade inte heller till någon annan när han blev sparkad. Det är oerhört barnsligt beteende och totalt ansvarslöst av en polis.

Edit, tillägg
Så det största ansvaret för den misslyckade utredningen ligger på Springare.
Det är svårt att ta igen de misstag som begicks de första dagarna.
Det tror jag inte någon kan förneka.

Kan hans ointresse för fallet bero på att LW inte var svenskfödd?
(I den här tråden där alla inblandade verkar vara mycket underliga och udda figurer så blir jag hela tiden överdrivet konspiratorisk.)

Jag vet inte hur det gick till i utredningen vad gäller Springares göranden.

Förmodligen hade han lagt in om semester innan LW var försvunnen. Någon chef hade väl godkänt det. Hur det sedan bedömdes i utredningen (när han gått på semester) ligger väl på chefen som vet att han har semester.

Att LW var av ej svenskt ursprung tror jag inte har med saken att göra... Springare var den som var rätt tuff mot SD i förhören.

Hur det gick till vid själva överlämnandet i fallet är väl inget vi riktigt vet. Något som inte hade med LW att göra kom samtidigt, de var inte riktigt överens i huset vid den tiden (har för mig att det gällde Springares avslöjanden om att utrikesfödda upptog en stor del av hans skrivbord).
Citera
2021-03-21, 11:02
Medlem
Citat:
Nej det har ingen relevans

Utveckla varför hennes sexliv som misstänkt för mord eller medhjälp till mord inte har relevans?

Skriv sedan en bok om det så polisen vet att sexliv aldrig ska förhöras om. Du mäktiga förhörsledare och visionär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in