2021-03-21, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PuncturedBladder
Avser du dig själv?
Vilken dimridå menar du att jag lägger? Ifrågasättande av uppgifter från ena parten i målet är inte dimridåer.
Nej, jag syftade på abovesuspicion som du citerade och själv undrade om hen missförstått dig med avsikt.

Detta nick har en ganska tydlig agenda enligt min mening.
Citera
2021-03-21, 10:01
Medlem
Balaklava-RUs avatar
Här har du en tråd som handlar om sånna som Lambertz

(FB) Har du drabbats av en s.k. välartad psykopat.

Han finns även i en tråd om Baldis i Uppsala och konstiga beslut från HD.
Citera
2021-03-21, 10:05
Medlem
PuncturedBladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
Nej, jag syftade på abovesuspicion som du citerade och själv undrade om hen missförstått dig med avsikt.

Detta nick har en ganska tydlig agenda enligt min mening.
Ursäkta mig, jag blandade ihop er två. Till mitt försvar har ni båda ingen avtar och endast gemener i profilnamnet.
Citera
2021-03-21, 10:25
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Balaklava-RU
Här har du en tråd som handlar om sånna som Lambertz

(FB) Har du drabbats av en s.k. välartad psykopat.

Han finns även i en tråd om Baldis i Uppsala och konstiga beslut från HD.
Lambertz har inga psykopatiska drag, Tvärtom så blir han lätt ett offer för en riktig psykopat. Att först bli övertygad av Thomas Quick gör det lättare att förstå hur denna kvinnliga psykopat kunnat snärja honom.
Citera
2021-03-21, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Den här åklagaren får packa ihop om hon inte åtalar det är ett som är säkert. Det går till åtal det tror jag nog för det krävs inte mycket för att sitta häktad i Sverige. Däremot återstår det att se om det håller hela vägen.

Det finns 10 ansökningar från Billy B*tt om resning som inkommit HD, och vidare till Lambertz, som gett honom avslag varje gång. Det är ett prejudicerande beslut som direkt berör Lambertz själv. När en HD domare yttrar sig är det vägledande för rättstillämpningen.

Det handlar om domskäl, där rätten ansåg att B*lly B*tt var så motbjudande och gammal, att det är våldtäkt när han tillskansar sex från unga kvinnor som vill ha tjänster och hjälp att göra karriär. Trots att det är vanligt i branschen att kvinnor har sex för att främja karriären.

Jag tycker att Lambertz är ännu mer motbjudande, än B'lly B*tt. Jag kan inte i någon ålder tycka att Lambertz ser trevlig ut eller har något som helst attraktivt i sin uppenbarelse. Att diskutera rättsfrågor och vem som är skyldig eller oskyldig med Lambertz tyder på dåligt omdöme snudd på efterbliven. Jag hoppas verkligen att hon inte hamnar på Riddarholmen, i det fall hon lyckas få examen.

För en 40 år yngre kvinna måste det vara ett trauma att ha samlag med en så äcklig karl som Lambertz. Det är våldtäkt enligt den syn Lambertz inte beviljat resning för i B*lly B*tt fallet. Nu har vi samtyckeslag, och då borde saken vara klar eftersom kvinnan hade somnat, och vaknade med att ett äckel hade hoppat på henne. Hon kunde inte komma loss och då trillar rekvisitet våld in i den gärning saken handlar om. En pollett som Ola S borde fått in när han skandaliserar brottsoffret i en sak som rör våldtäkt. Man måste skratta åt eländet som nu visas upp.

Den rättsliga frågan kan reduceras till om en hora, eller en kvinna som råkar ut för flera våldtäkter, eller en galning kan våldtas, eller om det är fritt fram för alla äckelgubbar att ta för sig av hennes kropp, med rättsväsendets goda minne. Att låstas vara pappa är incest på ful gubbe nivå.
Senast redigerad av Vresrosen 2021-03-21 kl. 10:30.
Citera
2021-03-21, 10:29
Medlem
Motherships avatar
Klart är att hela historien är skev
Jag tycker det är rätt tydligt att MÄ är felande i detta fall. Även alla de andra fallen.

Jag tror inte att hon råkat ut för nåt, jag tror hon utsatt andra.

Om och om igen
Citera
2021-03-21, 10:33
Medlem
goofers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
Jag tycker fortfarande att det är hon, men jag har kanske fel referensramar att gå efter när ett par pattar flaxar samtidigt.
Näsa, här ögon, då är det hon. Okönd tatuering, kanske ny, då är det en annan tjej anser resten av Oscarjuryn.

Jag tycker nog att det är väldigt likt.
Tatueringarna på EA verkar inte vara permanenta.
Tittar man på filmen och jämför med stillbilder som exmaken tagit så är det slående likt.

Kolla navel, nyckelben, form på höften, rumpan, smala midjan, brösten och bröstvårtorna.
Ansiktet är ju "identiskt".
Men vi har alla en dubbelgångare någonstans och det här kanske är EAs dubbelgångare.

Men eftersom man ska hata slumpen så tror jag det är hon, dock ser jag inte att det tillför fallet något mer än att hon är oblyg och hon är definitivt inte ensam om att ha spelat in amatörporr.
Senast redigerad av goofer 2021-03-21 kl. 10:35.
Citera
2021-03-21, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PuncturedBladder
Enligt uppgifter i tråden har hon inte betalt hyran på tre månader och är stämd av sin hyresvärd.
Och här har vi den troliga anledningen till att du att du misstror mig, och pådyvlar mig en agenda: för jag har faktiskt läst hela tråden. Och det som framgått är att MÄ varit i tvist med sin hyresvärd, blivit stämd, de har förlikats, och båda parter bar sina rättegångskostnader. Så vem är det som driver en agenda, egentligen?

Citat:
Jag vet inte om du missuppfattar avsiktligt eller bara är dum.
Se ovan. Tråden blir bättre om vi håller oss till fakta och inte påhitt.
Citera
2021-03-21, 10:37
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Allmänt känd som Lamberts-kvinnan... ? Nej. Inte allmänt känd som...

Att GL skriver ett mångordigt rättsutlåtande till fördel för EA är minst sagt absurt i ljuset av idag. Och som sagts tidigare, han kan omöjligen ge tyngd åt hennes sanningsenlighet - om han inte själv har varit där. Han har alltså dåligt omdöme, finns inget annat sätt att förklara saken. Finns hans "rättsutlåtande" att läsa?
Om han har skrivit något officiellt "utlåtande" så hade det definitivt varit intressant att läsa.

Det jag sett har mer varit på hans blogg & div artiklar där han säger att man alltid skall tro på kvinnor & att det inte skall vara olagligt att anklaga någon offentligt för våldtäkt, även om det inte finns någon dom.

Så han har definitivt aktivt bidragit till att skapa det klimat som till slut bet honom i arslet.

Sicken soppa. Tänk om alla kvinnor istället kunde vara som du.
( säg till om du behöver något utlåtande )
Citera
2021-03-21, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
Kvinnan ska ha vägrat flytta ut ur den övernattningslägenhet som mannen hade tillgång till genom sitt företag som är verksamt inom underhållningsbranschen.

Den 29-åriga kvinnan sa sonika nej till att lämna lägenheten när det tog slut, hon bytte lås till bostaden och det har beskrivits som att hon ”barrikaderade” sig i våningen. Hon ska även ha krävt pengar för att flytta – ett beteende som för tankarna till utpressning.

Till slut lyckade ex-pojkvännen få kvinnan att ge sig av – trodde han.

Vid ett tillfälle efter relationen med den 29-åriga kvinnan tog sig ex-pojkvännen till den omstridda övernattningslägenheten i sällskap med en ny kvinna.

De hade varit ute och festat och hade tänkt sig att mysa till det lite gemensamt i våningen – mannen låg vid den här tiden i skilsmässa, varför han inte kunde ta kvinnan till sin ordinarie bostad.

Natten avlöpte i enlighet med de romantiska planer som paret hyst, de idkade älskog i sängen och somnade därefter tätt omslingrade.
När de vaknade kom det en obehaglig överraskning. Mycket obehaglig.

Plötsligt ser paret hur Lambertz-kvinnan kryper fram under sängen – med en stor kniv i handen. Förskräckta hör de kvinnan utbrista:
– Här ligger ni och myser, nu ska jag gå till köket och göra kaffe, sa Lambertz-kvinnan och gick ut i köket – fortfarande med kniven i handen.

För ex-pojkvännen och hans nyfunna damsällskap har erfarenheten satt spår.
– Han fruktade för sitt liv, det var helt fruktansvärt för honom, berättar en vän till mannen.

https://stoppapressarna.se/svenskt/lambertz-kvinnan-var-knivbevapnad-under-sexakten

Anmärkningsvärt du har noll distans till psykbitchen.
Lambertz ska vara glad att den mycket farliga kvinnan inte skar halsen av honom.
Du får ursäkta mig, jag förutsatte det där var Grönköpings Veckoblad. Att en "psykbitch" skulle ligga en hel natt under en säng, med en stor kniv, medan hennes ex hade sex ovanpå sängen, fick mig att frusta till morgonkaffet. Att en psykbitch hade knivat det älskogande paret hade jag kunnat tänka mig, men att ligga på golvet med en kniv en hel natt och sen krypa fram på morgonen, för att göra kaffe? Jag tror inte vi kan diskutera något om du tar det där på allvar.
Citera
2021-03-21, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innominata
Just för hennes historik och psykiatriska profil, som han kände till, borde han ha hållit sig undan. Det är väl självklart att en 29årig kvinna inte vill ha sex med en 71årig man. Inte under några som helst omständigheter. Även om hennes avsikt var att anmäla honom och få skadestånd borde han, med sin erfarenhet, avstått att överhuvudtaget bjuda hem henne, särskilt som han kände till hennes historik.

Inte? Och mina vänner som gifte sig när han var 72, hon 33 har aldrig haft sex under de nu snart femton år de varit gifta?
Citera
2021-03-21, 10:58
Medlem
Zoneinopiums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Jämför med tidigare fall som EA varit inblandad i
Det går inte att låta bli att jämföra.

– Bråket med exmaken L*nnart Sjöb*rg (*=e), 2015.
EA får besöksförbud. LS skriver bl.a.
"Jag slipper försörja någon som sket i VEM som försörjde henne bara hon hade mat för dagen."
"Fortsätter att berätta om den skräck och terror han upplevde under sitt äktenskap."
"Svaret är att jag aldrig älskat någon så mycket i mitt liv trots alla hennes diagnoser!"

– Anmälan mot P*tric And*rsson (*=a,e) hösten 2017 där EA och två till anklagade PA för våldtäkt. PA verkar bära sig illa (svinaktigt?) åt mot unga damer, men trots att det var tre anmälare så väcktes aldrig åtal. PA häktades och släpptes.
(FB) Nöjesprofil utreds för tre våldtäkter

– Anmälan mot Dil*n Uh*n (*=a) 2018. DU dömdes för våldtäkt i tingsrätten men friades i hovrätten.
https://www.docdroid.net/KlbTwG9/hrs-b-2018-5915-pdf

– Anmälan mot GL efter julafton 2020.
Enligt en uppgift i tråden hade GL beställt EA som sällskap under julafton. Via en tjänst som förmedlade henne som eskort. I överenskommelsen ingick inte sex, enligt uppgiften.

På ett eller annat sätt är EA ett offer. Om inte annat så genom vad som gjort henne till den hon är. Samtidigt tycks hon på något sätt bidra till att dom hon kommer nära blir offer. Är det medvetet?

Det är omhäktningsförhandling på torsdag, 2021-03-25. Kommer GL att omhäktas?

Gud vad skrämmande att D.U dömdes i TR! Tur han blev friad i HR! Detta är ju helsjukt!
Kvinnan i fråga har (Enligt mig) Sexuellt umgänge med personer på fyllan.. Sen som nykter ångrar sig och manipulerar i hop bevisning i efterhand.. Även i de fallet säger hon att hon vaknar upp av att någon har samlag med henne... Vilken orm asså....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in