Citat:
Ursprungligen postat av
Browser
Den här åklagaren får packa ihop om hon inte åtalar det är ett som är säkert. Det går till åtal det tror jag nog för det krävs inte mycket för att sitta häktad i Sverige. Däremot återstår det att se om det håller hela vägen.
Det finns 10 ansökningar från Billy B*tt om resning som inkommit HD, och vidare till Lambertz, som gett honom avslag varje gång. Det är ett prejudicerande beslut som direkt berör Lambertz själv. När en HD domare yttrar sig är det vägledande för rättstillämpningen.
Det handlar om domskäl, där rätten ansåg att B*lly B*tt var så motbjudande och gammal, att det är våldtäkt när han tillskansar sex från unga kvinnor som vill ha tjänster och hjälp att göra karriär. Trots att det är vanligt i branschen att kvinnor har sex för att främja karriären.
Jag tycker att Lambertz är ännu mer motbjudande, än B'lly B*tt. Jag kan inte i någon ålder tycka att Lambertz ser trevlig ut eller har något som helst attraktivt i sin uppenbarelse. Att diskutera rättsfrågor och vem som är skyldig eller oskyldig med Lambertz tyder på dåligt omdöme snudd på efterbliven. Jag hoppas verkligen att hon inte hamnar på Riddarholmen, i det fall hon lyckas få examen.
För en 40 år yngre kvinna måste det vara ett trauma att ha samlag med en så äcklig karl som Lambertz. Det är våldtäkt enligt den syn Lambertz inte beviljat resning för i B*lly B*tt fallet. Nu har vi samtyckeslag, och då borde saken vara klar eftersom kvinnan hade somnat, och vaknade med att ett äckel hade hoppat på henne. Hon kunde inte komma loss och då trillar rekvisitet våld in i den gärning saken handlar om. En pollett som Ola S borde fått in när han skandaliserar brottsoffret i en sak som rör våldtäkt. Man måste skratta åt eländet som nu visas upp.
Den rättsliga frågan kan reduceras till om en hora, eller en kvinna som råkar ut för flera våldtäkter, eller en galning kan våldtas, eller om det är fritt fram för alla äckelgubbar att ta för sig av hennes kropp, med rättsväsendets goda minne. Att låstas vara pappa är incest på ful gubbe nivå.