2021-01-23, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Tänkt på detta enda sen valet. Harris är kvinna, svart, asiatiskt påbrå. Perfekt för PKisterna. Men hon hade med största sannolikhet aldrig vunnit som president. Så de tar en senil gubbe som är välkänd och som varit vice president (även om han själv inte minns vem han var vice åt) och sätter Harris som vice.

Skulle inte förvåna mig om att man räknat med att Biden ska trilla av pinn så Harris tar över. Annars kanske man påskyndar processen så att säga.

Det här är alltså vad jag tror, inte vad jag vet. Men är det någon annan som tror liknande? Skulle vara intressant att se hur den tråd står sig om låt säga 2år.
vad som kommer att hända är att Biden kommer att avgå och säga att det är pga hälsoskäl vilket de har
planerat hela tiden, detta kommer att ske inom ett halvår och du har rätt att hade de lanserat Harris som presidentkandidat hade hon aldrig vunnit.
Citera
2021-03-21, 04:42
Medlem
Nestor Xs avatar
Kamala Harris hade det smaklösa omdömet att skicka gratulationer till Tanzanias nya kvinnliga president som fått tillträda efter att den tidigare presidenten avlidit i Corona. Hur mycket gratulationer fick Lyndon B. Johnson efter mordet på Kennedy? Förmodligen förväntar sig Kamala Harris själv att få mottaga stora hyllningar om Joe Biden trillar av pinnen.
Citera
2021-03-21, 04:51
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nestor X
Kamala Harris hade det smaklösa omdömet att skicka gratulationer till Tanzanias nya kvinnliga president som fått tillträda efter att den tidigare presidenten avlidit i Corona. Hur mycket gratulationer fick Lyndon B. Johnson efter mordet på Kennedy? Förmodligen förväntar sig Kamala Harris själv att få mottaga stora hyllningar om Joe Biden trillar av pinnen.

Det kommer han inte att göra!
Citera
2021-03-21, 05:07
Avslutad
Nu är det bara en tidsfråga. Usurpatorn Biden stod på öronen i trappan till Air Force One i veckan inför rullande kameror. Det är något oerhört som aldrig tidigare inträffat. Lägg därtill hans ständigt återkommande babblande om att han inte vet vad han skriver under, ”salute the marines” och så vidare... Åldringen är ett ihåligt skal som har fyllt sitt syfte. Innan sommaren är slut är han borta. Allt man väntar på är att tiden ska gå så att det inte blir allt för uppenbart att han var en handdocka. Samtidigt är det inte otänkbart att alla dekret han skriver under på löpande band åläggs honom då han bara agerar målvakt. Stora samhällsomvandlingar som Kamala Harris sedan kan två sina händer från när hon tar över, för det var ju den tidigare presidenten som tog de besluten. Inte hon.

Vi är många som sagt att det här är iscensatt från dag ett. Inget av det som sker tyder på något annat.
Citera
2021-03-21, 05:11
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalamity
Nu är det bara en tidsfråga. Usurpatorn Biden stod på öronen i trappan till Air Force One i veckan inför rullande kameror. Det är något oerhört som aldrig tidigare inträffat. Lägg därtill hans ständigt återkommande babblande om att han inte vet vad han skriver under, ”salute the marines” och så vidare... Åldringen är ett ihåligt skal som har fyllt sitt syfte. Innan sommaren är slut är han borta. Allt man väntar på är att tiden ska gå så att det inte blir allt för uppenbart att han var en handdocka. Samtidigt är det inte otänkbart att alla dekret han skriver under på löpande band åläggs honom då han bara agerar målvakt. Stora samhällsomvandlingar som Kamala Harris sedan kan två sina händer från när hon tar över, för det var ju den tidigare presidenten som tog de besluten. Inte hon.

Vi är många som sagt att det här är iscensatt från dag ett. Inget av det som sker tyder på något annat.

Jag tror han kommer leva flera år till!
Citera
2021-03-21, 06:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av m11080
Jag tror han kommer leva flera år till!
Det tror jag också. Leva kommer han säkert att göra, som en grönsak på ett vårdhem där personalen tvingas titta i klädgarderoben varje morgon så att han inte gått fel i nattmörkret och pinkat i galoscherna. Alzheimers är en grym sjukdom. Kroppen kan vara fullt fungerande samtidigt som hjärnan är som en rutten kålrot.

Som president för USA är han borta i augusti.
Citera
2021-03-21, 06:08
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Det tror jag också. Leva kommer han säkert att göra, som en grönsak på ett vårdhem där personalen tvingas titta i klädgarderoben varje morgon så att han inte gått fel i nattmörkret och pinkat i galoscherna. Alzheimers är en grym sjukdom. Kroppen kan vara fullt fungerande samtidigt som hjärnan är som en rutten kålrot.

Det har jag svårt att tro. För med så kort tid tror jag inte han hade lagt ned så stort arbete
som det krävs för att försöka nå presidentposten. Kostar både för mycket tid, kraft och pengar
för det.
Citera
2021-03-21, 06:29
Medlem
Citat:

Han har kallat Harris för president elect under valrörelsen. Nu är hon även president enligt Biden. Han rättade sig inte. Alzheimers eller inte. Han är fel person på den posten.
https://www.breitbart.com/politics/2021/03/18/joe-biden-mistakenly-refers-to-vp-kamala-as-president-harris/
Citera
2021-03-21, 07:12
Medlem
Ja det är otroligt allting och demens blir inte bättre av stress minst sagt. Demens i den åldern kan accelerera ganska ordentligt på kort tid...
Citera
2021-03-21, 09:20
Medlem
kibokos avatar
Citat:
Nu är det bara en tidsfråga. Usurpatorn Biden stod på öronen i trappan till Air Force One i veckan inför rullande kameror. Det är något oerhört som aldrig tidigare inträffat.

Jodå, det har hänt tidigare. Gerald Ford.

https://www.youtube.com/watch?v=8Jsu_qgVuhg&t=10s

Som dessutom passar in i diskussionen då han varit både president och vice president utan att ha varit vald av elektorskollegiet.
Citera
2021-03-21, 13:19
Medlem
Ambelains avatar
Citat:

Nja, det går nog inte att göra något så omvälvande före mid term-valet 2022, nästa år i november alltså.
Men efteråt finns det såklart inget som hindrar det.

Fast allt beror ju på Bidens performance, så att säga.

Jag undrar vad det egentligen är för "mediciner" de gett till Biden, vid alla de tillfällen då han är så pigg och kry ...
Nu när han drattade på ändan i trappan ... han försökte ju skutta fram som om han vore 25 år.
Inte så konstigt att benmusklerna tröt halvägs upp, som han hade älgat fram från bilen till trappan.

Det finns ett ord för det - "överkompensera."

Och visst, det finns andra ord också.
Som kan förklara varför en gammal gubbe plötsligt får övertro till sin egen fysiska förmåga, och får för sig att Skutta uppför en brant flygplanstrappa.
Ingen snart 80 år gammal man gör ju så.
Iaf inte utan en portion "bra gottis" innanför skjortan precis före.

Tillåter Secret Service egentligen att man knarkar ner presidenten ???

Fast ... Boden har ju ljugit om sin förmåga ända sedan sin första tid i den amerikanska politiken.
Plagiat och allt ...
Citera
2021-04-27, 09:46
Medlem
Gavins-Friends avatar
"Biden Harris administration"

Har man någonsin gått ut så hårt med det? Veep brukar vara i skymundan och man minns knappt vad de heter men nu är man tydliga med att det är Biden OCH Harris.

Biden är ju helt borta nu. Säger "nigger" i sina tal (oj vilket liv det hade blivit om Trump sagt det) och har glömt bort att det är en pandemi.

Vi får se vad som händer men tycker redan nu att det är tydligt att Harris har fått en position som är närmre presidentskapet än någon tidigare veep.
Senast redigerad av Gavins-Friend 2021-04-27 kl. 09:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in