2021-01-21, 00:45
Medlem
Feministernas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Tänkt på detta enda sen valet. Harris är kvinna, svart, asiatiskt påbrå. Perfekt för PKisterna. Men hon hade med största sannolikhet aldrig vunnit som president. Så de tar en senil gubbe som är välkänd och som varit vice president (även om han själv inte minns vem han var vice åt) och sätter Harris som vice.

Skulle inte förvåna mig om att man räknat med att Biden ska trilla av pinn så Harris tar över. Annars kanske man påskyndar processen så att säga.

Det här är alltså vad jag tror, inte vad jag vet. Men är det någon annan som tror liknande? Skulle vara intressant att se hur den tråd står sig om låt säga 2år.

Om två år är nog dom flesta döda pga alla vaccin doser. Men hursomhelst så kommer dom få som överlever att kanske orka skriva om hur ohyggliga Biden Harris varit.
Citera
2021-01-21, 07:26
Medlem
HeyHumphreys avatar
Har med haft detta som utgångsscenario sedan valet.. Det enda troliga är att Biden blir 'disabled' på något sätt under kommande 4 år.. Kanske mindre smickrande för kvinnolägret att försts kvinnliga presidenten tillträder endast för att en vit man inte kan hålla hålla tätt i byxorna längre - och in kommer "Mamala" ... Kan bli intressant dock... och jag vet bara utifrån att lyssnat på batikhäxor randomprat att de ser henne som något slags helgon bara för hon att hon 'packin a vag'.. och tar verkligen 0% hänsyn till politiken som förs.... Kan se framför mig första svenska manlige msm-journalist som vågar kritisera den politikern utan bli förvandlad till groda..
Citera
2021-01-21, 08:44
Medlem
När Biden dör om 666 dagar så blir Kamala Devi Harris president
Citera
2021-01-21, 10:47
Medlem
En 78-årig Alzheimer's sjuk gubbe med pedofila inklinationer. Helt oavsett hur bra läkare gubben har så lär Harris nog ta över skapligt snart. Joe the puppet.

Kommer oxå att tänka på Lisa Simpson som president efter Donald Trump. Simpsons är ju fullt med predictive programming.

https://www.youtube.com/watch?v=kMRtB6yEavU

Från kommentarerna: "Who's here on inauguration day, because of the PURPLE outfit that Kamala Harris wore today? And for the fact that Kamala is wearing today almost an identical necklace to what Lisa Simpson did in this episode."
Citera
2021-01-21, 11:50
Medlem
Citat:
Tänkt på detta enda sen valet. Harris är kvinna, svart, asiatiskt påbrå. Perfekt för PKisterna. Men hon hade med största sannolikhet aldrig vunnit som president. Så de tar en senil gubbe som är välkänd och som varit vice president (även om han själv inte minns vem han var vice åt) och sätter Harris som vice.

Skulle inte förvåna mig om att man räknat med att Biden ska trilla av pinn så Harris tar över. Annars kanske man påskyndar processen så att säga.

Det här är alltså vad jag tror, inte vad jag vet. Men är det någon annan som tror liknande? Skulle vara intressant att se hur den tråd står sig om låt säga 2år.

Det du beskriver är knappast en konspiration, utan en fullt möjligt scenario när en 78-åring sätts på ett ämbete som kan vara upp till 8 år.
Citera
2021-01-21, 13:11
Medlem
Citat:

Harris var nog ett mycket starkt dragplåster för Biden.
Trump hade många svarta väljare förra gången, men hans senaste valkampanj luktade allt mer vitt. Och de svarta väljarna övergav tror jag.
Och dessutom är hälften av röstande kvinnor.
Så det finns en del som vill se henne på presidentposten.
Citera
2021-01-23, 02:42
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prostetnic
Problemet med din teori är att det inte är partiet som utser vice-president-kandidat, planen faller på att efter att man utsett Biden till kandidat så väljer han en vice-kandidat och det finns alltså inte någon garanti att bara för att man väljer en "senil gubbe" som kandidat att han med automatik skulle välja en svart kvinna som vice-president-kandidat.

Då får Biden ta och utse ny vice-president har jag för mig. Enligt "Gavins-Friend"s teori så skulle han per automatik utse en svart kvinna
Mm för Biden väljer helt fritt vem han vill välja? Det finns inga påtryckningar från någon? Partiet står bakom honom vem han än hade valt? Det är ju inte ett dumt val heller då det säkert hjälpte Biden själv.

Så nej. Teorin (som jag var tydlig med är det bara en teori vilket säger sig självt) håller.

Citat:
Ursprungligen postat av damnyou
Det du beskriver är knappast en konspiration, utan en fullt möjligt scenario när en 78-åring sätts på ett ämbete som kan vara upp till 8 år.
Fullt möjligt är det absolut. Inte heller särskilt otroligt. Men vi vet ju inte att man gjort på det sätt jag beskriver i TS=konspiration.
Senast redigerad av Gavins-Friend 2021-01-23 kl. 02:53.
Citera
2021-01-23, 02:46
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hybridvarantant
Biden är ju till åren kommen, så med viss sannolikhet kommer han inte ta sig igenom sina fyra år. Behöver inte vara att han dör, kan vara att något händer som gör att han inte har hälsa att fortsätta. I så fall får Harris ta över, tillfälligt eller permanent.

Att någon av politiskt korrekta skäl skulle göra Biden illa till förmån för Harris är en teori som passar bätter i ett annat delforum, t.ex. det där man diskuterar om Palme var en rymdödla med HIV.

En mer jordnära spekulation på samma tema, eller i alla fall med liknande konsekvenser, är att Bilden under nästa valkampanj hintar om att han inte kommer att klara sig igenom ytterligare fyra år. Samtidigt försäkrar han sina väljare att det i så fall inte är någon fara, eftersom han har så högt förtroende för Harris efter deras fyra år som radarpar. Biden, Harris blir omvalda 2024 och någon gång 2025 kliver Biden ner av hälsoskäl. Harris tar över.
På vilket sätt är det jämförbart med att Palme blev mördad av en rymdödla med HIV? Du menar att det är lika jordnära? Seriöst?

Har du märkt av politiken i framförallt USA senaste åren? Bara kolla på 2020 med blm. Allt det bara några månader före valet.
Citera
2021-01-23, 09:47
Medlem
Eftersom det här är konspirationsforumet så:

Bidens tid som president kommer att kunna räknas i veckor eller möjligen månader. Demens brukar inte avta med tiden, snarare öka. Så tar Kamela över och utser en vicepresident, varför inte Hillary Clinton? Men nu lever Kamela farligt, eftersom folk i herrskapet Clintons närhet brukar ha problem med överlevnaden. En liten helikopterolycka kanske? Så kan Hillary äntligen slå sig ner bakom skrivbordet i ovala rummet, som hon så hett eftertraktat. Då är det bara för världen att hoppas att hennes egna hälsoproblem gör slut på henne innan hon gör slut på världen.

https://www.youtube.com/watch?v=mlz3-OzcExI
Citera
2021-01-23, 10:43
Medlem
hybridvarantants avatar
Citat:
På vilket sätt är det jämförbart med att Palme blev mördad av en rymdödla med HIV? Du menar att det är lika jordnära? Seriöst?

Bägge teorier är så spekulativa så att de passar i samma forumdel.

Citat:
Har du märkt av politiken i framförallt USA senaste åren? Bara kolla på 2020 med blm. Allt det bara några månader före valet.

Det händer mycket konstiga saker, det finns definitivt konspirationer. Det betyder inte att man ska betrakta alla konspirationsteorier som lika sannolika eller trovärdiga. Tvärt om, faktiskt.

Edit; ser att tråden flyttats till lämplig forumdel nu. Utmärkt.
Senast redigerad av hybridvarantant 2021-01-23 kl. 10:50.
Citera
2021-01-23, 13:20
Medlem
HipToBeSquares avatar
Jag tror att de försöker hålla Biden i liv så länge de kan tills det blir för uppenbart att han är för dement. Anledningen är att han bara lyder sin neoconkabinett utan ens fråga, så länge han bara lyder så kommer han få fortsätta.
Citera
2021-01-23, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HipToBeSquare
Jag tror att de försöker hålla Biden i liv så länge de kan tills det blir för uppenbart att han är för dement. Anledningen är att han bara lyder sin neoconkabinett utan ens fråga, så länge han bara lyder så kommer han få fortsätta.
Mindre dement än Trump dock.
Undrar hur nära det varit att de tagit in Mike Pence?
Jag tror inte att Biden kommer att kanditera till en andra period.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in