2021-03-20, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
Hehe, mycket nya snaskigheter som kommer fram idag, citatet är bara ett av dem.

För att märka ord: när hon kröp fram under sängen var hon inte (än) ”Lambertzkvinnan”.
Citera
2021-03-20, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PuncturedBladder
Hur deras kontakt har sett ut det senaste året vet vi ingenting om. De enda uppgifterna vi har om det är MÄs egna uppgifter förmedlade via MÄbiträde. Dessa uppgifter kan ju såklart vara vinklade för att framstå i bättre dager.
Informationen från målsägarbiträdet i den delen får nog anses vara sann, som advokat kan hon inte ljuga om konkreta sakuppgifter. Så om CS säger att de haft kontakt i ett år, så är det bedömt så - svårt att vinkla.

Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
Nyreggad och jobbar på att leda tråden från eskortspåret tydligen.
"Nygreggad" - från någon som reggade sig tre kvart sen? Jag har nog lurkat FB längre än du handlat på systemet min vän. Jag leder heller inte bort från eskortspåret, jag noterar att det inte finns något riktigt eskortspår - annat än amsagor. Det närmaste vi kom var att någon i tråden påstod att en kvinna vittnat i domstol om att EA är eskort, men sen kom det fram att sagda kvinna vittnat om att EA inte är eskort. Har du godbitar att bjuda på, kör hårt, RIKTIG information tar jag gladeligen till mig.
Citera
2021-03-20, 23:36
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Det är så Clea framställt det från dag 1.
– Han har engagerat sig, och stöttat och peppat henne. De textade inledningsvis, och har sedan talats vid och även setts vid något tillfälle, säger kvinnans målsägandebiträde Clea Sangborn till Dagens Juridik
.

/Provokatör

Det är det där som verkar gälla. Ingen vidare kontakt alltså. Var vad som sas från början också sedan kom det uppgifter om längre kontakt. Men man kan väl säga knappt ytligt bekanta.
Citera
2021-03-20, 23:38
Medlem
Citat:
Det är så Clea framställt det från dag 1.
– Han har engagerat sig, och stöttat och peppat henne. De textade inledningsvis, och har sedan talats vid och även setts vid något tillfälle, säger kvinnans målsägandebiträde Clea Sangborn till Dagens Juridik
.

/Provokatör
Jag missförstod dig, ursäkta. Jag trodde du menade att de knappt haft kontakt (som i tidsrymd). Ja, jag kan hålla med om att det troligen är ovanligt. Men att man kan forma en nära relation över digitala medium ser jag inte i sig som anmärkningsvärt.
Citera
2021-03-20, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QARevenge
Okej, men låter inte som att GL är pedofil egentligen

Ja, jo....
Stoppa pressarna är ju en bra källa vid sidan av Flashen, vet inte var jag sett att GL höll någon domare bakom ryggen så han fick behålla jobbet trots lite fulsexande med barn. I mina öron låter det snarare som om GL skulle ha närt drömmar om incest.
Citera
2021-03-20, 23:42
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:
Att Clea gick ut så tidigt med att GL kallade henne för 'extrapappa' tror jag kan vara en del i skademinimering. Att han efter endast några gånger börjar kalla sig 'pappa' är mycket konstigt och inte något man gör om man inte uppmuntras till det, kanske det är en omskrivning och förberedelse till varför vi kommer få läsa om 'Din Daddy' i FUPen.

Jag hoppas verkligen att NFC har speglat hela hennes telefon.

/Er Daddy
Enligt åklagaren (inte Clea denna gång) så finns det flera stycken vittnen som stödbevis, samt vännen som gjorde anmälan. En hel hög sms som vi inte fått ta del av än påstås finnas.
Så det blir en underhållande show, totalt absurd och regisserad av en figur som Stephen King hade kunnat hittat på 1979, plus Hellraiser liggande under sängen ungefär.
Lambertz karma efter Quick-skandalen ger utdelning direkt.
Senast redigerad av Neolitikum 2021-03-20 kl. 23:47.
Citera
2021-03-20, 23:42
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av abovesuspicion
Informationen från målsägarbiträdet i den delen får nog anses vara sann, som advokat kan hon inte ljuga om konkreta sakuppgifter. Så om CS säger att de haft kontakt i ett år, så är det bedömt så - svårt att vinkla.

"Nygreggad" - från någon som reggade sig tre kvart sen? Jag har nog lurkat FB längre än du handlat på systemet min vän. Jag leder heller inte bort från eskortspåret, jag noterar att det inte finns något riktigt eskortspår - annat än amsagor. Det närmaste vi kom var att någon i tråden påstod att en kvinna vittnat i domstol om att EA är eskort, men sen kom det fram att sagda kvinna vittnat om att EA inte är eskort. Har du godbitar att bjuda på, kör hårt, RIKTIG information tar jag gladeligen till mig.

Sangborn och många andra hävdar ju bestämt att målsägandens handel och vandel inte spelar någon roll. Även om Lambertz snarare var Sockerpappa än Extrapappa till henne och hon tidigare bytt sex mot stöd av olika slag, kanske även pekuniärt, kan hon ju blivit våldtagen vid detta tillfälle. Och det talas ju ofta om gråzoner av utnyttjande bland feminister. Mentor. Extrapappa. Sockerpappa. Då ljuger ju inte Sangborn nödvändigtvis i eget tycke om hon inte går inte på detaljer.

Klart är att Lambertz inte förmådde hålla isär de olika papparollerna. MÄ verkar ha problem med gränser, även om det inte är hennes fel och kan då bli utnyttjad.
Citera
2021-03-20, 23:53
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BadPosture
Vad kostar det att häkta en pensionär? Det blir ju ingen förlust av förvärvsinkomst?
Vanligen kanske inte, men GL satt ju i Lagrådet när han häktades, och det antar jag att han inte gjorde pro bono, även om jag iofs inte har en aning om hur pensionerade justitieråd arvoderas för lagrådsledamotskap. Men kvalifikationskraven är ju rätt höga för den uppgiften, så rimligen får man ganska mycket pengar för uppdraget, också som pensionär.
Citera
2021-03-20, 23:53
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StavjaBrott
Ja, jo....
Stoppa pressarna är ju en bra källa vid sidan av Flashen, vet inte var jag sett att GL höll någon domare bakom ryggen så han fick behålla jobbet trots lite fulsexande med barn. I mina öron låter det snarare som om GL skulle ha närt drömmar om incest.

Det var en HD domare Th#rsson (o), men han köpte sex av en 17-årig pojke.....mycket osmakligt, jaa, men tonåringen var byxmyndig i alla fall.....

En av Sveriges sämsta lagar egentligen, byxmyndig vid 15 år. De flesta andra länder har väl 18-årsgräns, utom vid specialtillstånd att gifta sig som 16 åring....
Citera
2021-03-20, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BadPosture
Vad kostar det att häkta en pensionär? Det blir ju ingen förlust av förvärvsinkomst? Hur ser praxis ut för fängelse för 70+? Lär ju bli förhållandevis öppen anstalt? Kanske fotboja, lagom besvärande i pandemitider?

Det trista vid fällande dom skulle väl vara presigeförlusten för honom själv, och för systemet som satt sin lit till honom som JK och justitieråd. Good riddance, säger jag, utan att för en sekund tro på MÄ.
Det ersätts ingenting oavsett inkomst om en person fälls för brott. Frias han så kommer det sannolikt bli ett ganska stort skadestånd för häktningstiden p g a vad det inneburit för hans renommé.
Citera
2021-03-21, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FITYMI
Det ersätts ingenting oavsett inkomst om en person fälls för brott. Frias han så kommer det sannolikt bli ett ganska stort skadestånd för häktningstiden p g a vad det inneburit för hans renommé.

OK, är alltså inte en ren schablon baserat på antalet dagar?
Citera
2021-03-21, 00:06
Moderator
-Info-s avatar
Riktigt frisk verkar hon då inte vara:

Citat:
LAMBERTZ-KVINNAN KNIVBEVÄPNAD UNDER SEXAKTEN

Natten avlöpte i enlighet med de romantiska planer som paret hyst, de idkade älskog i sängen och somnade därefter tätt omslingrade. När de vaknade kom det en obehaglig överraskning. Mycket obehaglig.

Plötsligt ser paret hur Lambertz-kvinnan kryper fram under sängen – med en stor kniv i handen. Förskräckta hör de kvinnan utbrista:

– Här ligger ni och myser, nu ska jag gå till köket och göra kaffe, sa Lambertz-kvinnan och gick ut i köket – fortfarande med kniven i handen.

För ex-pojkvännen och hans nyfunna damsällskap har erfarenheten satt spår.
– Han fruktade för sitt liv, det var helt fruktansvärt för honom, berättar en vän till mannen.

https://stoppapressarna.se/svenskt/lambertz-kvinnan-var-knivbevapnad-under-sexakten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in