2021-03-20, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 90510
– Han har fortfarande en kärlek till lagen och här blir ju frågan, har lagen använts tillräckligt gott i detta fall. Han uppfattar nog det som en studie inifrån systemet.

- Situationen kring honom på häktet uppges vara lugn, stilla och som vanligt – samtidigt som häktesledningen är märkbart ”stressad”, enligt uppgifter till Expressen.

Göran Lambertz ”producerar mycket skrift av olika slag. Respekten för dennes juridiska kompetens kring rättigheter samt nätverk är stor”, enligt uppgifterna.

Göran Lambertz humör ska däremot vara gott. En bild som även hans försvarare Ola Salomonsson gett.

– Det är rätt okej med honom. Det är inte så att han sitter där och gråter, utan han kan hantera situationen, sa han till Dagens Juridik på måndagen.

https://www.expressen.se/nyheter/goran-lambertz-ar--haktade-toppjuristen/

Gåslever är väl att ta i. GL med gott humör och kärlek till lagen ser det som en studie inifrån.. inge depp.

Vad "produktiviteten" består i lär vi nog få veta tids nog. Det är synd huvudförhandlingen sker bakom lykta dörrar.

Lambertz är ute innan dess.
Undrar om han är olyckligt kär nu? Var han kanske lite eller mycket förälskad? 🙄😥🙄
Citera
2021-03-20, 22:28
Medlem
PuncturedBladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anxypants
Hur ser du på att EA begärt CS denna gång och inte fortsatt med PK som både varit målsägandebiträde och kommer vara ombud i förtalsmålet mot EA i april?

Om hon vore missnöjd med PK borde hon väl ha försökt byta ombud i the upcoming förtalsmål? Eller är det svårt att byta offentligt ombud? (Är ingen straffrättare så har inte så bra koll)

Något betyder det att just CS är målsägandebiträde istället för PK denna gång. Frågan är ju bara vad.
Jag kan bara gissa men detta är min gissning:

I fallet DU bokade EA klienten själv. Därför hade hon ingen att vända sig till för råd i hur hon skulle agera, det var ingen annan inblandad i själva affären. Hon blev därför tilldelad ett målsägandebiträde.
(Hade bokningen gått genom MÖ hade troligtvis inte en vän till EA följt med på mötet. Det verkar oerhört oproffsigt. Eller så var detta helt enkelt inte den typen av möte där pengar byter ägare.)
När EA sedan blir anklagad för förtal väljer hon en advokat hon känner till och har förtroende för som försvarare.

I fallet GL har bokningen gått via MÖ och EA har därför fått råd från MÖ hur hon skall agera, vilka hon skall kontakta och vem hon skall begära som målsägandebiträde.
Citera
2021-03-20, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
https://stoppapressarna.se/svenskt/lambertz-kvinnan-var-knivbevapnad-under-sexakten

Jisses nu rullar det i skvallerpressen.

Den postade innan men försvann av någon anledning?
Men visst verkar det vara en stabil och spännande tjej.
Citera
2021-03-20, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av abovesuspicion
Ja, det som faktiskt förefaller vara den mer eller mindre officiella versionen och av som vad som annars framgått: att de har haft kontakt i ett antal månader, de har chattat mycket, de har pratat i telefon, och att en relation har uppstått mellan en kvinna med (påstått) trassliga familjerelationer och en betydligt äldre herre - i form av att den äldre herren ser sig som hennes bonuspappa och kvinnan får en fadersfigur/familjegestalt att anförtro sig till som hon kanske annars saknar. Herren, som har vuxna, utflugna barn med egna familjer, frågar kvinnan om hon vill fira jul med honom. Hon, som annars inte firar jul i Sverige och - som det verkar - annars hade firat själv, tackar ja. En "vanligt år" hade det kanske varit ovanligt även i en sån relation som ovan, men min uppfattning, som verkar delas av många tidigare inlägg, är att det fanns en betydande skara människor i nådens år 2020 som firade jul i ovanliga konstellationer.

Det ovanstående, som såhär långt inte motsägs av målsägarbiträdet, försvarsadvokaten, eller åklagaren, känns mycket mer rimligt än de vilt fantastiska sagorna om sexköp som gått fel.
En betydande skara pinuppor 30-åriga som firade jul 2020 med gamla gubbar är ren bullshit.

Om du inte hittar på sagor kan du väl nämna en?

EA är en farlig kvinna vilket avslöjades iom, tredje våldtäcksanmälan. Varning för rovdjuret..
Senast redigerad av 90510 2021-03-20 kl. 22:33.
Citera
2021-03-20, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PuncturedBladder
Jag kan bara gissa men detta är min gissning:

I fallet DU bokade EA klienten själv. Därför hade hon ingen att vända sig till för råd i hur hon skulle agera, det var ingen annan inblandad i själva affären. Hon blev därför tilldelad ett målsägandebiträde.
(Hade bokningen gått genom MÖ hade troligtvis inte en vän till EA följt med på mötet. Det verkar oerhört oproffsigt. Eller så var detta helt enkelt inte den typen av möte där pengar byter ägare.)
När EA sedan blir anklagad för förtal väljer hon en advokat hon känner till och har förtroende för som försvarare.

I fallet GL har bokningen gått via MÖ och EA har därför fått råd från MÖ hur hon skall agera, vilka hon skall kontakta och vem hon skall begära som målsägandebiträde.
Tänker så jag också.

Men vi får väl se vad som kommer fram i ljuset framöver.
Citera
2021-03-20, 22:43
Medlem
Neolitikums avatar
Citat:

Släpp det nu, de har känt varandra i över ett år.

Citat:
Kvinnan kontaktade Göran Lambertz med anledning av förtalsutredningen mot henne och för drygt ett år sedan, i februari 2020, inkom toppjuristens utlåtande.
Göran Lambertz och kvinnan fortsatte att ha kontakt, mestadels per telefon och efter ett tag blev det andra ting än juridik som de bägge diskuterade, de talade om livet i både stort och smått.
https://stoppapressarna.se/svenskt/lambertz-kvinnan-var-knivbevapnad-under-sexakten
Bordellkopplingar är tagna ur röven från någon och inget som ska behöva behandlas.
Senast redigerad av Neolitikum 2021-03-20 kl. 23:05.
Citera
2021-03-20, 22:44
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Huruvida rätten bifaller eller avslår Arv*ds begäran påverkar inte trovärdigheten i Intenogs koppling. Faktum kvarstår att Arv*d begärt att få CS.

Dock är CS den idag enda kända kopplingen mellan EA och MÖ.

I fallet då EA anklagade DU hade EA ett annat målsägandebiträde. Den kundbokningen gick dock kanske inte genom MÖs försorg?

EDIT: EA blir tilldelad CS som målsägandebiträde fjärde januari. Arv*d begär byta till CS i mellandagarna, alltså när MÖ får reda på att EA kommer att anmäla. Tidsaspekten pekar på att detta är mer än ett sammanträffande.

Jaa, jag sågar inte alls intenog, men man vill ju se riktig substans också, vilket jag förstår kan vara svårt att publicera här, just nu.

Men tiden kanske ger svar, så småningom.
Citera
2021-03-20, 22:49
Medlem
Mihailovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
I detta fall åkte hon in till akuten två dygn efter den anmälda våldtäkten:
Hur vanligt är det?

Menar du hur vanligt det är att åka ambulans två dagar efter en våldtäkt?

Det kan jag faktiskt inte svara på men jag tippar på att det är ganska ovanligt två dagar efteråt. Men visst skulle väl en ambulans ändå bistå till slut men om någon ringer in och säger att dom behöver åka ambulans till sjukhuset p.g.a. en våldtäkt så lär ju även polisen dyka upp på plats. Skall bli intressant att få veta hur det här gick till.

Citat:
Ursprungligen postat av Browser

Jisses nu rullar det i skvallerpressen.

Citat:

EA är en farlig kvinna vilket avslöjades iom, tredje våldtäcksanmälan. Varning för rovdjuret..

Rena rama kaninkokerskan. Visst kan man inte vara säker på att det är sant men det passar in som en hand i handsken. Krypa fram under sängen med en kniv!
Citera
2021-03-20, 22:56
Medlem
PuncturedBladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum
Jag förnekar inte att de har känt varandra i över ett år. Vad skall jag släppa?
Citera
2021-03-20, 22:56
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neolitikum

Fast den historien behöver ju inte vara sann. Varken GL eller EA kanske vill lysa med ev eskortverksamhet, han som ev kund, hon som ev prostituerad.

Kanske han köpt henne förut, men att hon pga sin ev psyksjukdom (som verkar slå till just vid jultid), visste att hon inte borde ha sex just dessa dagar, och då sa nej till sex, redan innan julmötet, men han trodde inte riktigt på det, för så hade hon aldrig gjort/sagt innan.

Min spekulation!
Citera
2021-03-20, 23:00
Medlem
Provokatörs avatar
Att Clea gick ut så tidigt med att GL kallade henne för 'extrapappa' tror jag kan vara en del i skademinimering. Att han efter endast några gånger börjar kalla sig 'pappa' är mycket konstigt och inte något man gör om man inte uppmuntras till det, kanske det är en omskrivning och förberedelse till varför vi kommer få läsa om 'Din Daddy' i FUPen.

Jag hoppas verkligen att NFC har speglat hela hennes telefon.

/Er Daddy
Citera
2021-03-20, 23:04
Medlem
Citat:
En betydande skara pinuppor 30-åriga som firade jul 2020 med gamla gubbar är ren bullshit.

Om du inte hittar på sagor kan du väl nämna en?

Det är ingen pinuppa som firade jul med en gammal gubbe, det är en (förment trasig) kvinna som haft kontakt med en äldre herre - en fadersfigur - i ett år innan de träffades för att fira jul. Och var det inte för pandemin så framstår det inte som att GL eller EA annorstädes skulle varit ensamma den julen.

Läs: (FB) Göran Lambertz anhållen, misstänkt för våldtäkt (häktad, 2021-03-11)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in