2021-03-11, 13:22
Medlem
Vad man anser om GL är ju en annan sak än detta.

Tycker två frågor är relevanta:
1. Varför går en ung tjej dit?
2. Varför dröja så länge med att anmäla?

Enklaste svaret är att hon villa ha något (hjälp i karriären?), sen fick hon inte det varpå hon anmälde (omtolkade händelsen för att förklara den för sig själv).
Citera
2021-03-11, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Det låter fortfarande inte bra för Lambertz att försvara sig med att kvinnan var för full att komma ihåg när hon gav sitt samtycke. Eller att han uppfattade det som att hon var vaken medans hon uppfattade det som att hon däckat.
Jahaaa???
Kunde det svenska "rättsväsendet" köra rättshaveri modell hard core mot Julian Assange under tio år, så nog faen kan man väl klara det galant, också med Bergwall-Stalkaren Lambertz?!!
Citera
2021-03-11, 13:24
Medlem
Urtypen av slemhög som kompenserar perversiteter med att låtsats rädda världen. Exakt som med Kapten klänning och många liknande kufar.

Om han är skyldig eller oskyldig återstår väl att se men Kapten-klänning-radarn ger iaf fullt utslag - det är ett som är säkert. 😅
Citera
2021-03-11, 13:25
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avlans
”Häktad i sin frånvaro”

Anhållen i frånvaro 2021-03-08 men han greps senare på dagen vad jag förstått?
Citera
2021-03-11, 13:27
Medlem
Citat:
Det låter fortfarande inte bra för Lambertz att försvara sig med att kvinnan var för full att komma ihåg när hon gav sitt samtycke. Eller att han uppfattade det som att hon var vaken medans hon uppfattade det som att hon däckat.

Han var nog inte heller nykter. Han behöver inte ha uppfattat henne så full. I vart fall inte fullare än vad han var. Hon kan ju till och med varit den som tog initiativet. Han kan ju ha tvekat men till slut gett efter.

Jag säger inte att det var så det gick till.

Men om målsägare inte minns, och så här långt efter... då är det ju i princip GL själv som måste förse åklagaren med bevis. Kan han verkligen vara så korkad?
Citera
2021-03-11, 13:28
Medlem
REWalls avatar
Göran Lamberrtz - precis som påpekats i icke-PK media - är han mannen som i praktiken i egenskap av JK år 2003 såg till att rättspraxis kom att ändras så att svenskar inte skyddas av Lagen om hets mot folkgrupp https://youtu.be/RY_JxaanjaA?t=361 (1 min långt). Göran Lambertz är alltså en man som orsakat den svenska befolkningen stor skada. Det ska vi alla icke-PK ha med oss i minnet.
Citera
2021-03-11, 13:28
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingKong90
Urtypen av slemhög som kompenserar perversiteter med att låtsats rädda världen. Exakt som med Kapten klänning och många liknande kufar.

Om han är skyldig eller oskyldig återstår väl att se men Kapten-klänning-radarn ger iaf fullt utslag - det är ett som är säkert. 😅
Hm.. kanske, jag är inte säker. Visst är han kufig, märklig & även korrupt. Men detta skulle jag inte ha gissat.
Han känns mer som en sexköpare. Lennart Geijer-typen.
Citera
2021-03-11, 13:29
Medlem
CarolSeavers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
den damen, om vi tänker på samma, är väl redan etablerad advokat numera

Vilken djävla "dam"? Tala ur skägget.
Citera
2021-03-11, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filifjonkenponken
Eller så ville kanske zigenarbruttan vill ha det.

Citat:
Ursprungligen postat av heonos
Vad man anser om GL är ju en annan sak än detta.

Tycker två frågor är relevanta:
1. Varför går en ung tjej dit?
2. Varför dröja så länge med att anmäla?

Enklaste svaret är att hon villa ha något (hjälp i karriären?), sen fick hon inte det varpå hon anmälde (omtolkade händelsen för att förklara den för sig själv).

1. Varför går en 30-årig kvinna dit? Inte en 20-åring, inte en 14-åring.
2, För att hon inte kom på övergreppet förrän kompisen sa åt henne att anmäla. Precis som i Assange-fallet.
Citera
Moderator
Gordon Blixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenstjärt
Det heter väl ändå målsägarbiträde?
Nej. Det heter inte målsägare och följaktligen inte heller målsägarbiträde.
Citera
Medlem
Chef.Skinners avatar
Citat:
Anhållen i frånvaro 2021-03-08 men han greps senare på dagen vad jag förstått?

Dom plockade in han en dryg timme senare som jag tolkar häktningsframställan (Anhållen i frånvaro 06:47 Anhållningsbeslutet verkställt 08:15) https://docdro.id/O0HpzYH
Citera
2021-03-11, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
jag med om jag vore i den situationen, men inte en herre som spårat ur som komplett galen rättshaverist de senaste 6-7 åren.

Bara för att någon är rättshaverist (om nu GL är det) betyder det väl inte att han skulle vara en bra mentor? Juridik är i många avseenden en bedömningssport där argumentationen är viktig. GL har inte haft fel juridiskt i fallet med quick. Även om han har betett sig olämpligt.

Hur som helst. Det kanske är mer anmärkningsvärt att spendera julafton ensam med sin mentor än valet av densamme?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in