2021-03-20, 23:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Jag förmodar att det inte är T34Panzers inlägg ni tänker på, det innehåller HD:s sätt att besvara frågorna, inte några inlägg direkt, som ni eftersöker

Från 14/3 -20:

Jamen...
Vad säger man.

Tack!

Mycket märkligt för jag tyckte att jag började komma på vilken skribent det var, och det var inte Panzern. Jag hade alltså fel och du hade rätt!
Citera
2021-03-20, 23:32
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Nej - men svaret kom ändå länkat, det var Beh.ass. som gjort inläggen.

Tack!🙏

Ja, just det! Nu stämmer det bättre med mitt minne.
Slarvade med att läsa källorna!
Citera
2021-03-20, 23:33
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, just det! Nu stämmer det bättre med mitt minne.

Och jag var inne på nån ”sjuksköterska” som nick... men kom inte ända fram.
Citera
2021-03-20, 23:35
Medlem
Citat:
Det tror jag också.
Det är för sorgligt att tänka på hur nära hon kanske var...

Just det kan ha utgjort det starkaste motivet. Det är just vid frigörelsen från den som kontrollerar kvinnan som är den farligaste tiden. Jag tror att LW kände sig stark och verkligen ville göra avslut för att med sin goda vän vid sin sida och vistelsen i Norge ta det steget fullt ut.

Jag tror dessutom att den bakade tårtan missförståtts som en kärlekstårta. I och för sig var det väl det MEN snarast över vad dom delat i flera år. Knyta ihop säcken, tack och adjö för de goda åren.

SD/HD borde vara nöjda. LW kände sig redo, "det känns som en bra tidpunkt för avslut" typ.

LW naiv och förväntansfull inför att bli färdig med cachen, stundande födelsedagen och resan tlll Norge. Hennes vaksamhet var sänkt.
Citera
2021-03-20, 23:37
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Apropå att komma ihåg - eller ej...

Är det någon som minns vem som gjorde en sammanställning av HD:s förhör? Det var i en handfull inlägg, i skaplig anslutning till att FUP blivit tillgänglig.

Mitt minne är ett minne blott 😆
Du kanske har fått svar men, T34-Panzer(stavning?), tror jag!
Citera
2021-03-20, 23:39
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grottmuttan
Du kanske har fått svar men, T34-Panzer(stavning?), tror jag!

Tack! T34... hade gjort en tydlig sammanfattning av de ursprungliga inläggen.
Citera
2021-03-20, 23:43
Medlem
grottmuttans avatar
Citat:
Juste. Plockat ut det väsentliga 😅
Citera
2021-03-20, 23:45
Medlem
Citat:

Får en känsla att HD följer sin fars (SOAs) råd vad hon skall svara under förhöret.
Citera
2021-03-21, 05:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är väl också så att det vi får läsa är ett axplock av det som utredningen tagit fasta på.

Dvs att när Lena berättar för andra om problemen med SD (!!) till andra, då ska utredningen vässa öronen. Vad är det som sägs här? Och som man ser, verkar lyssnare inte ointresserade.

Det finns alldeles säkert en massa annat som kommunicerats mellan Lena och hennes vänner, men det tillför inte utredningen något (ej med i FUP).

Är nu säkra på att Piastrone inte har med den där inspelningen?
Den finns inte med där.
Vem var det som ordnade jottacloud? Där fanns den
Citera
2021-03-21, 07:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Vem avgör vad som är relevant, har betydelse för målet? Vad som hamnar i fup respektive slask?
Det är 14000 sidor fup, lika mycket slask. Hur ska en människa kunna ta in allt?? Ta sen olika tillkommande tips.
Har de eftersökt sk. karaktärsvittnen? från utbildningar, arbeten (hotellportier, simning, dykinstruktör mm)
Inte konstigt att det är svårt att hålla isär och trycka på rätt knappar. Man kan höra när SD blir förnärmad, ändrar tonlägen, viskar, mumlar.

En enda människa kan inte ta in allt. Nu är de många som jobbat med detta fall (till och från under åren). Men det gäller att de får chans/tid att jämföra med varandra och hitta konstigheter.

Förhoppningsvis har de nu kommit fram till alla märkligheter och kan göra det begripligt vid nästa instans. Kanske har denna tråd hjälpt till, det är många som vridit och vänt på FUP under lång tid (lägger man ihop den tiden så är det nog bra mycket mer än vad utredarna har haft möjlighet till).

Det är nära nu, bara hoppas att sanningen till slut kommer fram och att GM blir fälld.
Citera
2021-03-21, 07:59
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Den finns inte med där.
Vem var det som ordnade jottacloud? Där fanns den

Nonada. Men den länken funkar inte (för mej iaf).
Citera
2021-03-21, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det vi diskuterar här är alltså de kvinnliga utredarnas snaskande i HD:s sexuella relationer till andra män än exmaken SD. De här frågorna upptar tydligen en hel del av förhören med HD, och kan alltså tyckas vara något svårmotiverade. Det förvånar mig inte alls att HD vägrade att svara på frågorna. Peter Springare skrev också om det här beteendet i sin bok i somras, och han berättade om hur en av de kvinnliga poliserna hade skällt ut en annan kvinnlig polis som grät när hon skulle förhöra HD.

Att som du nu gör försvara de här utredarnas uppenbara missgrepp blir lite märkligt, särskilt som du verkar försvara agerandet med att det inte skulle strida mot lagen (eller om du nu menar att ingen har klagat på att agerandet strider mot lagen). Det handlar kanske mer om att agerandet kan ses som moraliskt tveksamt, men naturligtvis går det också stick i stäv med grundlagen (RF 1:9):
"Domstolar samt förvaltningsmyndigheter och andra som fullgör offentliga förvaltningsuppgifter ska i sin verksamhet beakta allas likhet inför lagen samt iaktta saklighet och opartiskhet."
Sedan kan jag väl också som skattebetalare ha funderingar över hur pengarna har använts här. Har den här utredningen kommit en millimeter framåt de här två åren, om man ser till möjligheterna att klara upp brottet?

Inlägg från 2020-03-14 kl 20.53

"Peter Springare skrev också om det här beteendet i sin bok i somras, och berättade om hur en av de kvinnliga poliserna hade skällt ut en annan kvinnlig polis som grät när hon skulle förhöra HD".

Jag har inte läst Springares bok men om ovanstående stämmer kan jag inte låta bli att fundera på vilken kvinnlig polis det var som grät när hon skulle förhöra HD. Någon kompis till HD som inte hade gett sig till känna som vän till de inblandade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in